Vragen over Zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Vragen over Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 04:19

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zadel. Nu woon ik in Amerika, maar ga binnenkort voor een week naar Nederland. Ik keek hier in de winkel naar zadels en voor de meeste betaal je echt veel meer dan dat je er in Nederland voor zou betalen. Nu was er een zadel wat ik het mooiste vond en wat ook de beste maat (17,5 medium) had, en dat was $75. Het is een kunststof zadel en er zitten wel (leren) beugelriemen en beugels bij, maar geen singel en beugelblokjes, en de beugelriemen zijn erg oud. Het zadel ziet er nog goed uit, maar ik vraag me toch af of de kwaliteit van het zadel dan niet erg tegen gaat vallen als alle andere zadels veel duurder zijn. Wat denken jullie?
Mijn andere optie is dus een zadel in Nederland kopen en vervoeren naar Amerika. Zou dit gaan denken jullie? Ze gooien nl. nog wel met dingen bij vliegtuigen en zou het dan kapot gaan?
Als er trouwens iemand een zadel heeft/weet graag ook even zeggen.
Ik hoor graag jullie mening!

Alvast bedankt,
Supertygetje

HippoLogic

Re: Vragen over Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:19

Als je het goed verpakt kan het natuurlijk wel. Vraag advies bij een verzendhuis, zoals Divoza. Zij hebben vast ervaring met opsturen van zadels en dus met goed verpakken. Denk er wel aan dat je (officieel) wel invoerrechten moet betalen over je geimporteerde zadel. Dus die kosten + verzendkosten komen bovenop de Nederlandse prijs.

Het zadel terugbrengen of ruilen is veel moeilijker, zo niet onmogelijk (tijd!) dus zou het de moeite wel waard zijn? Je wilt het zadel ook goed passend hebben, neem ik aan.

supertygetje

Re: Vragen over Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 16:03

Hoi,

Ik hoef geen invoerrechten te betalen, tenzij het meer dan zoveel euro is, en volgnes mij ga ik niet over dat limiet heen. Daarom dacht ik dus ook dat ik het maar beter in Amerika kon halen.

En eh, bij de post doen ze veel voorzichtiger dan bij vliegmaatschappijen, dus het moet eigenlijk NOG beter ingepakt.