weiland wel of niet nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farbenfroh

weiland wel of niet nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:28

Even ingelogd bij een kennis zodat ik niet opval bij bekenden omdat nog niets zeker is Knipoog

Het zit namelijk zo, wij hebben zelf zo'n halve hectare grond, maar die begint nu na jaren van intensief gebruik noagl slecht te worden. paarden hebben in de winter niets te eten, en alles is nogal een baggerboel. Nu kregen we van de buurman de mogelijkheid om het aangrenzende weiland te huren voor zolang we dat willen. Dat is iets van 1.3 hectare droog grasland, goed onderhouden, en aangrenzend aan ons weiland. ideaal dus,
1: we hebben ineens 2X zoveel land, gras en ruimte om ons eigen land opnieuw in te zaaien en de paarden steeds over te zetten.
2: ook onderhoudt hij dat land dan, dus maaien, rollen etc,
3:en natuurlijk sociale controle op de paarden.
4: de paarden hebben lekker de ruimte, en ook in de winter gras en een droge wei

Maar er zijn een paar kleine "maars' aan.
1: het geld, hij vraagt toch wel een groot bedrag per jaar ervoor.
2: het land is omheind met prikkeldraad, hoewel geen probleem van onze kant, staat dit draad te laag omdat er altijd shetlanders in stonden. voor onze C en E pony dus te laag. We zouden dan alle palen zelf moeten komen en opnieuw moeten omheinen met prikkeldraad ( is erg veel geld en tijd)

wat wat zouden jullie doen? en hebben jullie nog tips en kostenbesparende ideetjes?

Antheman

Re: weiland wel of niet nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:44

Altijd doen!!!

Misschien kun je wat onderhandelen over zelf klusjes doen in ruil voor lagere huurprijs??

Eerste klus is de draden van lint hoger zetten.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:57

Je hebt wel een gewaagde nick genomen Tong uitsteken

Maar ik zou het ook doen, tis namelijk best een mooie kans en lijkt me lekker voor je paarden Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:10

?? mijn bericht kwam niet terecht waar die zou moeten Verward

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:34

Ik hou het doen Lachen
tuurlijk kost het veel geld, maa rje hebt wel 3x zoveel ruimte Lachen

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:38

ik zal het ook doen anders heb je over een paar maande zelf geen weiland meer over, en hebben ze volgend jaar winter helemaal niks te eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:45

Doen die investering van de omheining is maar eenamlig daarna heb je wel weer een lekker stuk land erbij en mss valt er nog wat te onderhandelen met de eigenaar.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:51

Ik zou het ook doen!! Zeker als je ponies dan ook in de winter lekker op een 'droge' wei kunnen Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:09

farbenfroh schreef:
Even ingelogd bij een kennis zodat ik niet opval bij bekenden omdat nog niets zeker is Knipoog

Het zit namelijk zo, wij hebben zelf zo'n halve hectare grond, maar die begint nu na jaren van intensief gebruik noagl slecht te worden. paarden hebben in de winter niets te eten, en alles is nogal een baggerboel. Nu kregen we van de buurman de mogelijkheid om het aangrenzende weiland te huren voor zolang we dat willen. Dat is iets van 1.3 hectare droog grasland, goed onderhouden, en aangrenzend aan ons weiland. ideaal dus,
1: we hebben ineens 2X zoveel land, gras en ruimte om ons eigen land opnieuw in te zaaien en de paarden steeds over te zetten.
2: ook onderhoudt hij dat land dan, dus maaien, rollen etc,
3:en natuurlijk sociale controle op de paarden.
4: de paarden hebben lekker de ruimte, en ook in de winter gras en
een droge wei

Maar er zijn een paar kleine "maars' aan.
1: het geld, hij vraagt toch wel een groot bedrag per jaar ervoor.
2: het land is omheind met prikkeldraad, hoewel geen probleem van onze kant, staat dit draad te laag omdat er altijd shetlanders in stonden. voor onze C en E pony dus te laag. We zouden dan alle palen zelf moeten komen en opnieuw moeten omheinen met prikkeldraad ( is erg veel geld en tijd)

wat wat zouden jullie doen? en hebben jullie nog tips en kostenbesparende ideetjes?

ik snap je probleem, en ik zou het doen, alleen ik snap helemaal niet, waarom PRIKKELDRAAD?!?!?!

doe dat alsjebliet niet, dat kan hele erge verwondingen veroorzaken, heb het zelf een x meegemaakt!!
wees slimmer,en span een stroomdraad eromheen, dat is niet zo duur, en kunje ook nog verschuiven!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:27

Ja precies! Het viel me ook al zo op dat niemand reageerde op dat prikkeldraad! Ik zou het weiland trouwens wel nemen, en als je dan toch opnieuw draad gaat spannen, gebruik dan schriklint, dat is heel wat liever voor de paardjes dan prikkeldraad!
Succes!

farbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:05

hoi, het prikkeldraad vinden wij niet erg. 1 pony staat haar hele leven al in een wei met prikkeldraad, en de andere is zo braaf en mak, die komt er niet eens in de buurt. verder heb ik meer ongelukken ( en ergere ongelukken) gezien van paarden van kennissen met schrikdraad dan met prikkeldraad. Dus hoewel ik jullie bezorgdheid begrijp, is dat nu dus niet aan de orde. Er blijft hoe dan ook prikkeldraad in, en is voor ons geen reden om het niet te doen, omdat wij prikkeldraad gewoon als omhijning beschouwen.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:07

Misschien zou je van die schrikdraad pinnen (die lange) schuin in de palen omhoog kunnne draaien en dan schrikdraad erdoor spannen, dan zit je al gauw een cm of 15/20 hoger met je omheining, hoef je geen palen te vervangen.

Als dit al je bezwaren zijn en je kan het geld missen en je hebt het er voor over dan zou ik het zeker doen, het is heerlijk een extra weiland (wij hebben al jaren 2 grote stukken land gepacht en in de winter dus altijd lekker een reserve stuk Knipoog )