Papier achterhaald, paspoort binnen. Maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Papier achterhaald, paspoort binnen. Maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 16:58

Ik heb vandaag het paspoort van Romy(van Sassieja) binnen gekregen. Dit is onder mijn naam aangevraagt omdat ik lid ben van het stamboek en Romy toch bij mij op stal staat.

Heel leuk, maar er is (natuurlijk bij het NSPS) weer een MAAR bij.

Het papier wat ik binnen heb gekregen is van een 14 jarige pony, Romy is altijd rond de 15 tot 20 geschat. Ze is echt al pittig grijs aan het worden, daarom dachten wij zelf al meer richting die 20.

En op het papier staat al een chip nummer. Dat terwijl Romy niet gechipt was toen Saskia haar kreeg(weet het niet 100% zeker, zal het zo nog ff aan haar vragen, ik kon haar nog niet te pakken krijgen). Romy heeft ook een KNHS paspoort omdat er eerst van uit gegaan was dat het een papierloze pony was totdat er een brandmerk en tatoo gevonden werd.

Het tatoo nummer klopt (zover leesbaar) wel. De eerste 2 nummers zijn echt nauwelijks te lezen, de laatste twee twijfelde wij tussen 19 en 79. Op dit papier staat dat de tatoo 6019 moet zijn.

Dennis

Re: Papier achterhaald, paspoort binnen. Maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:07

Ik kan het niet meer wijzigen maar nog even een toevoeging.

Ze heet dus Fabiola van u-nuova. Ze heeft 4x een 2e en 1x een 3e premie behaald. Ze heeft ook haar enter en twenter premie behaald.

Bijna de hele merrielijn kroon preferent! Dus als alles gaat kloppen zit er een heel goed papier bij. Haar vader is de keur hengst Ulft van de provinciale weg.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:09

Dennis schreef:
Ik kan het niet meer wijzigen maar nog even een toevoeging.

Ze heet dus Fabiola van u-nuova. Ze heeft 4x een 2e en 1x een 3e premie behaald. Ze heeft ook haar enter en twenter premie behaald.

Bijna de hele merrielijn kroon preferent! Dus als alles gaat kloppen zit er een heel goed papier bij. Haar vader is de keur hengst Ulft van de provinciale weg.

Ja het is echt geweldig, ben echt superblij!!!!!! Haha! Haha! Haha!
Wie had dat gedacht van mijn overbouwde bullebak?! *o/* Lovers

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:30

Ik ben erg blij voor je maar juich niet te vroeg, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit haar papieren zijn.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:25

Dennis schreef:
.

Het papier wat ik binnen heb gekregen is van een 14 jarige pony, Romy is altijd rond de 15 tot 20 geschat. Ze is echt al pittig grijs aan het worden, daarom dachten wij zelf al meer richting die 20.

Dan zou ze net zo oud zijn als onze Femke en die begint ook zo grijs als een duif te worden, dus wat dat betreft zou het wel kunnen Haha!

Die chip moet niet zo moeilijk te achterhalen zijn, maar kan het niet zo zijn dat het stamboek bij de plek van het chipnummer het complete stamboeknummer heeft ingevuld?

Als het allemaal klopt, is het idd een leuke afstamming. Ulft is een leuke hengst, ken meerdere nakomelingen van hem. Allemaal correct gebouwde compacte pony's Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 21:40

irene schreef:
Dennis schreef:

Dan zou ze net zo oud zijn als onze Femke en die begint ook zo grijs als een duif te worden, dus wat dat betreft zou het wel kunnen Haha!

Die chip moet niet zo moeilijk te achterhalen zijn, maar kan het niet zo zijn dat het stamboek bij de plek van het chipnummer het complete stamboeknummer heeft ingevuld?

Als het allemaal klopt, is het idd een leuke afstamming. Ulft is een leuke hengst, ken meerdere nakomelingen van hem. Allemaal correct gebouwde compacte pony's Knipoog

Romy haar halve voorhoofd is al grijs, rond haar mond en op de rest van haar hoofd is ze ook al helemaal grijs. De VA, de tandarts en de controleur van het stamboek schatte haar allemaal tussen de 15 en 20 dmv de tanden.

Het chip nummer en het stamboek nummer zijn heel verschillend en staan beide vermeld. We gaan morgen de fokker even bellen en kijken of we meer oude eigenaren kunnen achterhalen.

En als we binnenkort weer een VA op het erf hebben vragen we nog ff te kijken of er nu niet per ongeluk 2 chips in zitten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:59

mischien een stomme optie...
vraag eens na wanneer de pony op het papier gechipt is en controleer dat met wanneer jullie deze pony hebben laten chippen cq wanneer ze gechipt is... icm aankoopdatum pony.
en wie de pony op het papier gechipt heeft. en waar.
Mischien dat je zo wat wijzer kunt worden vooral wanneer het wel dezelfde pony betreft maar de eerste chip niet meer werkt.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:19

Saskia Bloos je hebt het weer voor mekaar he....
Ik hoop voor je dat de papieren kloppen, want dan heb ik je wel een kampioen in de stal staan. Haha!

-=x=- Martine

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:10

Alane schreef:
mischien een stomme optie...
vraag eens na wanneer de pony op het papier gechipt is en controleer dat met wanneer jullie deze pony hebben laten chippen cq wanneer ze gechipt is... icm aankoopdatum pony.
en wie de pony op het papier gechipt heeft. en waar.
Mischien dat je zo wat wijzer kunt worden vooral wanneer het wel dezelfde pony betreft maar de eerste chip niet meer werkt.

Goed idee Lachen. We gaan straks (als Saskia er is) kijken of we het een en ander kunnen achterhalen.

Romy's geschiedenis van nu ong 3 jaar kennen we. Saskia heeft haar nl eerst 2 jaar verzorgt bij een kennis van ons. Daarvoor kwam ze bij een handelaar vandaan.

Haar tatoo klopt, haar hoogte en kleur enzo kloppen. Alleen haar leeftijd en haar chip nummer twijfel ik over.

Maar een papier van een pony met zo'n papier kwijt raken vind ik ook wel een beetje raar. Zo'n pony is met dit papier zowat het dubbele waard als dat ze zonder papier zou zijn!!!!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:19

Dennis schreef:
Maar een papier van een pony met zo'n papier kwijt raken vind ik ook wel een beetje raar. Zo'n pony is met dit papier zowat het dubbele waard als dat ze zonder papier zou zijn!!!!

Op zich ben ik het met je eens, tenzij de pony niet meer drachtig te krijgen was en daarom naar een handelaar is gebracht. Dat gebeurt helaas maar al te vaak met hele goede shetlandmerries.
Zo ben ik ook aan Fem van mij gekomen, gelukkig wel met papier.

Enne, even een voorzichtige mededeling, het lijkt erop dat Fem toch drachtig is geworden. Ga vandaag de DA bellen om op te voelen, dit is geen hooibuik meer en ik zie ook enige uiervorming Nagelbijten / Gniffelen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 11:24

Het chip nummer is het nummer waar ze al als Romy onder geregistreerd was. Dus ze was hier voor niet gechipt.

Weet iemand hoe lang ze al niet brandmerken?

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:11

geweldig sas!!! echt super! nou heb je eindelijk (waarschijnlijk) de stamboom van je pony!!! OK dan!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:24

Super voor je Sas Haha!

Ik wacht met smart op de rest van ut verhaal Knipoog Best wel spannend Sigaar

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:36

Dennis schreef:
Het chip nummer is het nummer waar ze al als Romy onder geregistreerd was. Dus ze was hier voor niet gechipt.

Weet iemand hoe lang ze al niet brandmerken?

Vrijdag 22 november 2002 - BREDA - De discussie is weer losgebrand. Wel of geen brandmerk op paarden, dat is de kwestie. Sinds 1 september 2001 bestaat hierop in Nederland een verbod. Goed een jaar later morrelen de paardensector en in zijn kielzog het CDA alweer aan dit besluit. De paardenwereld zou er imago- en geldverlies door lijden. De dierenbescherming is fel tegen het herinvoeren van het brandmerk.

Dus sinds 1 september 2001 denk ik dan?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:05

nee hoor Faniek, eerder al. Ik ken een dekhengst die in 1984 geboren is en die heeft geen brandmerk.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:18

Heb net de fokker gebeld, wat een leuke mensen!
Ze waren erg blij dat ik belde, en ze gingen meteen op zoek naar oude foto's van Fabiola, Ulft en Tonia.

Heb haar ook meteen naar het brandmerk gevraagd en bij de shetlanders werd het vanaf 1993 niet meer gedaan.
Dus dat is ook weer opgelost.

Omdat ze niet meer helemaal uit haar hoofd wist welke merrie ik nou precies had, zou ze nog even in de papieren snuffelen en proberen de antwoorden op mijn vragen te vinden.
Wel kon ze snel achterhalen dat Fabiola (Romy) het 6de veulen van Tonia v.d Bosrand was.

Ik ben benieuwd naar de oude foto's!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:06

Annechien schreef:
nee hoor Faniek, eerder al. Ik ken een dekhengst die in 1984 geboren is en die heeft geen brandmerk.

Ik zocht maar via google denk ik ik wist het niet..