rijden in de sneeuw???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

rijden in de sneeuw???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 15:18

Wie gaat er wel rijden met de sneeuw? Wij hebben wel een viltbak (en ook een zandbak). Maar mijn paard heeft ijzers (voor+achter) en dat is echt lastig met rijden op de sneeuw. Ik probeer nu een beetje buiten de stappen (zodat ze wel een beetje op conditie blijft) maar ze wordt alleen maar gekker Huilen

Ecudes

Re: rijden in de sneeuw???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:48

Ik ben gisteren wel wezen stappen in de bak, later ook buiten. Vandaag ben ik gaan rijden in een binnenbak, dat is eigenlijk de enige mogelijkheid om normaal te rijden.

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:51

ik rij helemaal niet Hamer

Maar dat komt wel mooi uit want mn veulen is er van de week gekomen kan ik ze ff lekker een paar daagjes vrij geven *o/*

vinden zij ook heeeerlijk...

kan ik lekker warme chocoladewarm met slagroom drinken

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:56

Lang leven de binnenbak Haha! als het moet dan he?

Ben blij dat we die hebben. Vind het niet echt een goed idee om nu naar buiten te zouden moeten met 4 ijzers.

Maar zodra het weer kan, gaan we weer lekker naar buiten.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:59

Bij ons in Antwerpen: vrieskou, veel regen, dun hard glad laagje sneeuw, veel glijgevaar, altijd een zeer sterke wind en een pijnlijke koude. Gevolg: niet rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:04

Mijn paard heeft geen ijzers en hij loopt heerlijk te rennen en te bokken in de sneeuw, helemaal geen glijpartij. Nog een voordeel dat al het sneeuw eerst in de hoeven plakt en er dan weer uitvalt met alle vieze dingen in de hoef. Z'n hoeven zijn nog nooit zo schoon geweest. En z'n benen hoef ik ook niet meer te wassen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:04

Ik rij gewoon in de binnenbak Haha!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:18

mijn fjord heeft voor ijzers en loopt lekker in het land te dollen en heeft nergens last van maar op rijden waag ik hetniet en de haflinger heeft helemaal geen ijzers en die heeft ook nergens last van

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:20

Gisteren hebben ze eventjes in de paddock gestaan, het eerste half uurtje viel het mee met ijsklompen. Maar daarna weer naar binnnen, het is niet anders.

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:25

Ik heb ook vanaf maandag al niet meer gereden Paard heeft ook ijzers.. en de bak is trouwens ook een maanlandschap >;) Ik hoop echt dat die sneeuw snel weg gaat want mn paard is een bommetje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:45

Mijn tinker loop nu gewon buiten in een zachte bak met veel sneeuw. Maar hij heeft geen ijzers. Vandaag heb ik gelongeert zonder problemen eigenlijk.

Met ijzers zou ik nu niet rijden in een buitenbak met sneeuw. Het risico op ijsklompen zou mij te groot zijn.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:00

nee niet rijden heeft ijzers gelukig alleen aan de voorkant, maar ik doe heb wel elke dag in de longeerbak, rennen uit zich zelf doet die toch niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:04

Anouar15 schreef:
Mijn paard heeft geen ijzers en hij loopt heerlijk te rennen en te bokken in de sneeuw, helemaal geen glijpartij. Nog een voordeel dat al het sneeuw eerst in de hoeven plakt en er dan weer uitvalt met alle vieze dingen in de hoef. Z'n hoeven zijn nog nooit zo schoon geweest. En z'n benen hoef ik ook niet meer te wassen

heerlijk hè, ik geniet er echt van!
Kan als enige op stal rijden en knoop m'n paard voor slee, terwijl iedereen krampachtig aan het vegen, sneeuwschuiven en strooien is Clown

En ze doen altijd erg laakdunkend over mijn blote-voeten-paard, nu lach ik ze allemaal uit!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:08

Ik heb vanmiddag nu ook maar ff gelongeerd.. Ik wou eerst een stukje stappen buiten maar er waren vet veel kinderen met sleetjes enz (die ze dan natuurlijk ook over het asfalt heen trekken) duzz paardje beetje crazy... Verdrietig En los laten kan ik niet (in de paddock) want ze rent altijd zo erg. Duzz heb ik maar gelongeerd met de dubbele longe.. Ze gleed best wel maar als ze gewoon stapte dan lette ze zelf ook heel goed op Haha! gelukkig maar.. Ik hoop echt dat de sneeuw snel weer weg is.. was ook net lekker in de training bezig... moeten we de boel weer helemaal oppakken Verdrietig maarja... tis zo...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:14

Kijk maar bij ITP. Ik heb gereden, in het bos! Mijn pony zakte tot zijn kogels in de sneeuw Lachen

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:27

iik heb gewoon rustig rondje gereden, daar waar geen auto's rijden. zolang ik geen bochten probeerde te draven ging het erg goed.
hij heeft wel rondom ijzers

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:34

Hmm had het kunnen doen, mijn pony crosst overal doorheen, probleem was alleen dat het zo dik was, en op die brede galoppaden weet ik nooit wat hij gaat doen, dus dat risico heb ik maar niet genomen, misschien als eriemand meeging wel maar niet in mijn eentje...

Had t trouwens graag willen doen Haha!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:35

In het duin dan, De bak was geen doen, daar zakte ik al tot ver boven mijn enkels in weg..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:36

je kunt je pony of paard voor de slee spannen (wij doen dat ook)
dan krijgt hij veilig beweging(wel alleen stap en draf) Haha! Knipoog

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:39

Wij doen op het moment jammer genoeg ook aan intensieve staltraining.. dat is toch het nadeel als je je paard 4kant op ijzers heb vrees ik...

Idd maar hopen dat het snel weer gaat dooien!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:56

Mijne loopt wel in de bak los hoor, dat is echt geen stalpaard, en heeft wel heel sterke benen, en t was nog heel zacht, dus daar heb ik dan geen problemen mee..

Sokken zijn nu trouwens wel hagelwit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:07

Als het maar koud genoeg is (> -5 zo'n beetje) kun je prima rijden in de sneeuw. De sneeuw plakt dan namelijk niet aan de ijzers.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:10

ja maar het blijft gewoon heel erg glad om met ijzers te rijden als er sneeuw ligt. Ze was vandaag bijna om de paar passen aan t glijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:39

min pony heeft geen ijzers maar ik heb vandaag wel een buitenritje gemaakt....mèt galop...niets aan de hand Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:27

'k Heb ook even leren gereden in een volle besneeuwde bak Haha! Erg leuk, hij tilt zn voetjes nou helemaal fanatiek op Clown

Afbeelding

Afbeelding

PS Dat rijden was nadat ie uitgeracet was en zo Haha!Wel zo handig Haha!