Extra deken op vannacht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Extra deken op vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:40

Ja, ik weet dat hier al meerdere topics over zijn, maar dat gaat grotendeels over paarden op stal. Daarom wil ik graag 'persoonlijk' advies aangezien ik totaal geen ervaring heb met dekens.

Ik heb mijn Haf nu 3,5 week. Voordat ze bij mij kwam stond ze dag en nacht (zonder deken) op stal, ze is dus niet geschoren maar heeft ook geen wintervacht. Bij mij staat ze dag en nacht buiten met een 300 grams deken op. Op haar hals heeft ze inmiddels al een wat dikkere vacht gemaakt. Lachen

Nu het probleem; vannacht wordt het in deze omgeving zo'n -12. Ze heeft samen met haar weidegenootje een ruime schuilstal ter beschikking, maar helaas jaagt haar weidegenootje haar daar uit. Ze staat vannacht dus waarschijnlijk de hele nacht buiten. Tot overmaat van ramp heeft ze vanmorgen haar staartflap van de deken gesloopt.

Dus wat moet ik nou doen? Tot nu toe was het advies dat ik gewoon deze deken op moet laten, moet ik dat ook doen?

Alvast bedankt!

EquineNature

Re: Extra deken op vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:10

Dat die deken geen staartflap meer heeft wil niet zeggen dat hij je pony niet meer warm zal houden. Ik zou hem voor vannacht gewoon oplaten. Helemaal geen deken op is zowieso kouder! En als je echt bang bent dat je pony het koud zal hebben kun je een extra dekentje opdoen, maar bedenk wel dat je pony het echt niet snel koud zal hebben, hij heeft toch zijn gewone vacht nog? leg je hand maar eens onder de deken, als dat lekker warm aanvoelt is er niets aande hand. Rilt je pony, voelt zijn vacht onder de deken koud aan en zijn zijn oren koud? Dan heeft hij het waarschijnlijk wel koud.
groetjes

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:11

Ik denk dat het op zich wel zal meevallen. Paarden kunnen meer hebben dan je denkt!
Kun je anders in de schuilstal geen draadje spannen en dan de beide paarden apart zetten?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 13:18

Nee die schuilstal scheiden kan niet. Theoretisch gezien natuurlijk wel mogelijk, maar niet veilig.

Zonder deken zetten is sowieso geen optie hoor. Knipoog
Ik kan haar met deze deken laten, of er een deken onder leggen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:37

ze red het wel met deze deken hoor..
en als ze het koud krijgt gaat ze maar een stukkie lopen Ja