Inentingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:29

welke inentingen moet een paard allemaal hebben en om de hoeveel tijd? en hoeveel kost dat.
alvast bedankt!!

geeek

Re: Inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:41

verplicht is het 1 keer per jaar en als je veel op concoursen gaat is het aan te raden om 2 keer per jaar te doen (bij sommige verenigingen is 2 keer per jaar al verplicht) welke innenting weet ik niet presies uit m'n hoofd maar dat kun je aan je dierenarts vragen

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:50

geeek schreef:
verplicht is het 1 keer per jaar en als je veel op concoursen gaat is het aan te raden om 2 keer per jaar te doen (bij sommige verenigingen is 2 keer per jaar al verplicht) welke innenting weet ik niet presies uit m'n hoofd maar dat kun je aan je dierenarts vragen

ohw... oke bedankt Knipoog

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:53

Ik laat mijn pony elke 10 maanden in-enten voor tetanus en influenza. Ik heb besloten om hem niet in te laten enten tegen rhino.
Mijn pony was door de vorige eigenaars niet jaarlijks ingeent. Ik heb hem toen 'opnieuw' moeten laten in-enten: een basis enting, na 6 weken opnieuw een basis enting, 6 maanden daarna opnieuw laten inenten en vanaf dat moment 1 x per jaar bij houden. Ik heb ervoor gekozen om hem vervolgens elke 10 maanden in te laten enten (wij starten wedstrijden, elke 6 maanden inenten is bij ons nog niet verplicht)
Wat de kosten betreft die hangen af van datgene waar je je pony voor laat in-enten en de voorrij kosten van de DA. Hiervoor kun je informeren bij je DA.
groetjes!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 14:15

heel erg bedankt ik ga zo bellen!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:57

als je je paard laat enten, vraag dan aan de veearts of hij geen duvaxyn gebruikt! Heb mijn paard er een dikke twee maanden ziek van gehad! Lees maar onder verslag van de dag en dan onder het kopje ziek paard na enting duvaxyn.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:33

romygic schreef:
als je je paard laat enten, vraag dan aan de veearts of hij geen duvaxyn gebruikt! Heb mijn paard er een dikke twee maanden ziek van gehad! Lees maar onder verslag van de dag en dan onder het kopje ziek paard na enting duvaxyn.

ja ga ik doen en bedankt voor de tip!!