ja ik en ene clubgenootje van me....
beide dezelfde slechte ervaring 
Ze werde keurig netjes uitgebreid opgemeten en op maat gemaakt, zaten perfect, wenig last gehad van het inlopen, wel was het in t begin ff wennen met rijden, was dunne chaps gewend en dan ineens nieuwe leren laarzen 
maargoed, ik rij dagelijks en al snel begonnen ze in te zakken, oke dat is nog niet zo'n ramp, wel dat het leer snel begon te slijten
daarna ging het stiksel los rondom de voet, rond je tenen zegmaar, dus de zool liet los(zat al extra zooltje onder om de stiksels te beschermen dat ze dus de grond niet raakten zodater geen extra slijtage was)
ondertussen ging ik van de pony's over naar de paarden, en daar was een meisje alsmaar aan t mopperen ergens over, en wat bleek, t ging voer dr rijlaarzen, de stiksels lieten los, leer was erg ingezakt en er waren flinke slijtageplekken
toen zag ik het Lipica-tekentje op de laars staan en dacht he das dus dezelfde als die ik heb met dezelfde problemen
we zijn toen samen nog een keer teruggeweest naar de winkel waar we ze hadden gehaald, hebben toen nieuwe zolen eronder gekregen en de hele zool is ook opnieuw vastgestikt, maar een paar maanden later was het leer zo versleten dat er bij mn tenen een gaatje inkwam, net boven de rand waar het vastgestkt zat aan de zool
toen ben ik overgestapt op derby's, heb inmiddels 2 paar, 1tje heb ik al 5 jaar(lipica's al die ellende is binnen 1,5 jaar gebeurd!!) en t andere paar heb ik nu 2 jaar, voor wedstrijden
t oudste paar zit inmiddels een rits in ivm makkelijker uit doen in de zomer(dat zweet allemaal zo lekker in de laarzen dan
) en t 'wedstrijd-paar' is nogsteeds in nieuwstaat
wel ingelopen, maar ziet er nog perfect uit(op 1 kras op de neus na, toen ik ze liet vallen met het poetsen
)