wratjes??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoukje

wratjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 21:19

ik heb pasgeleden een nieuwe pony gekregen:D
maar ze had dus in het begin al een klein plekje op de neus.. ik wist neit wat het was ik dacht dat het gewoon een wondje was..

maar nu komen er steeds allemaal kleine wratjes bij.. en ik weet niet wat ik eraan kan doen??
weet iemand dat toevallig??

Revanches

Re: wratjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:45

wow,dat klinkt me heel erg bekend,mijn paard had dat een jaar geleden ook,het begon zo klein,met een puntje,bobbeltje,wratje,nog meer wratjes...tot heel d'r neus vol zat.
vreselijk zag het eruit
DA gebeld,advies:
trek 1 wratje uit de neus. vies,maar nodig!!!! zal misschien iets bloeden,maar alle wratjes verdwijnen!! echt waar!!! Ja
mijn paard is ze allemaal kwijt!

mibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:53

Ik heb zelf heel lang geleden een paard gehad met "wratjes". wij hebben de wratjes zacht gemaakt met laurierzalf. Wratjes zijn toen steeds minder geworden en vanzelf weg gegaan.

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 08:06

okey! bedankt!! ik zal het proberen..Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:25

Mijn paard heeft ook een paar op z' neus gehad. Maar net als bij mensen verdwijnen ze vanzelf weer, soms duurt dat wel lang. Wratjes komen van een virus, als dat virus (wat helemaal geen kwaat kan) het lichaam uit is verdwijnen de wratjes ook weer.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:51

Het kan ook komen door verandering van voer, een heel simpele methode smeer ze elke dag in met appelstroop, de wratjes drogen uit en je bent ze binnen een week kwijt.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:21

tagidik is van mij geworden, omdat het 2e bazinnetje hem niet meer wou omdat hij dus wratten had....en niet een klein beetje ook! Hij zat helemaal onder, rond zn oogjes, zn neus...echt heeeeeeel veel!
Wat ik heb gedaan is hem dus niet meer zo extreem veel brok geven, veel te eiwitrijk en hem het weiland op gegooid! Hij stond normaal dus op stal en nu 24/7 buiten en binnen 2 maanden waren ALLE wratten weg, dus die frisse lucht de hele dag heeft zeker verschil gemaakt! Het is nu gewoon een lekker mooie en knappe jongeman zonder wratten en ik geloof dat ze er enorme spijt van heeft hem zo goedkoop te verkopen, maar dat is helaas voor haar nu te laat! Haha!

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 22:13

ja, idd! maar jij mazzel natuurlijk!!
die van mij heeft ook al altijd buiten gestaan.... en veel brokken denk ik niet dat ze daar beter op wordt!! Knipoog wordt ze helemaal gek!!
ik zal die appelstroop es proberen.
want die dingen eraf trekken vin ik best eng!!... Clown

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:19

ik had trouwens ook appelstroop geprobeerd> maar dan probeerde hij altijd zelf het van zn neus af te likken en de rest deed het bij zn ogen Haha! Hij is wel meteen goed geaccepteerd Clown
Daar was ik maar mee gestopt, ik heb gewoon erg veel geluk gehad!