Misschien een beetje een domme vraag, maar mijn paard is echt een enorme vreetzak. Alles wat hij ziet wil hij eten. Maar ik zie andere paarden op stal die dat veel minder hebben, die gaan pas eten als je iets vlakbij hun neus houd. Die van mij duikt er al op af als het 3 meter verderop is. Niet dat ik het echt een probleem vind, maar ik vroeg me af of er meer paarden zijn die dit gedrag zo erg hebben.
Laatst stond hij in de bak, helemaal aan de andere kant van de bak kwamen twee mensen aan gelopen. Hij rendt er keihard opaf. Ik denk, wat gaat die nou doen. Wat bleek, ze hadden een zakje wortels.
Als er iemand zijn kast open doet staat hij er meteen met z'n neus bovenop om te kijken of er eten is. En als je niet oppast haalt hij zelf wel wat eten uit je kast.
Soms staat hij in z'n stal heel geconsentreerd iets van de bodem te eten, eerst snapte ik het niet, maar dan heeft hij weer een bergje granen uit het stro gevonden.
Ik weet dat hij ook best wel ongehoorzaam is. Maar deze grote eetdrang heb ik nog nooit bij een paard gezien, vandaar mijn vraag of er meer paarden zijn die dit zo erg hebben.