2 shetten in een 1paardstrailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

2 shetten in een 1paardstrailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:23

In april hebben wij op stage een feestweek, geheel in teken van de Lente ( die nu ver te zoeken is Knipoog )
Er zijn allerlei aanbiedingen, een dierenkeuring voor kinderen door een dierenarts, demonstratie bloemschikken, autowassen, springkussen etc
Mijn stagebegeleider leek het wel leuk als ik de pony's meenam, leuk voor de kinderen, ouders hebben even de handen vrij. Kleintjes mogen een stukje 'rijden' en op de foto met een pony.
Nou wil ik dus Bas en Hester meenemen, 2 shetlanders van 1.10

Ik vroeg me af of ze voor die ene keer op een 1paardstrailer kunnen met zn tweetjes ? Ze passen er samen wel op, alleen zit er geen tussenschot tussen.
Ze zijn elkaar gewend, doen elkaar niks en staan ook naast elkaar op stal, dikke maatjes, man en vrouw Haha!
Het zou om een ritje van een kwartiertje á 20 minuutjes gaan.

Zou dit kunnen of zeggen jullie absoluut niet doen, rij maar 2 keer op en neer ( weet niet of ik de chauffeur zo gek kan krijgen dat hij 2 keer op en neer rijdt, smorgens om te brengen en smiddags om weer op te halen )

Caesar

Re: 2 shetten in een 1paardstrailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:43

Wij reden eerst altijd met een B en een D pony in een 1,5 paards trailer..ook altijd goed gegaan. We letten altijd wel heel erg op de bescherming omdat ze natuurlijk zonder schot staan,...kan best.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:36

kan prima als de pony's goed met elkaar overweg kunnen. Gewoon doen dus!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:37

Wij hebben wel een men karretje en 3 shetten in een 2 paardstrailer gehad. 1 merrie en 2 hengsten zelfs Tong uitsteken. Maar wel een groep die altijd bij elkaar liep, dus hoppa, die trailer in en rijden maar hoor.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 07:54

Als ze gewoon lief zijn voor elkaar gewoon doen hoor.
Ik heb wel 2 shetten in een 1,5 paards trailer gehad en die hadden nog genoeg ruimte over.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 11:34

Nou super, ik dacht eigenlijk dat ik allemaal antwoorden zou krijgen in de trant van vooral niet doen.
Ik zal het eerst even een keer proberen met opladen, heel klein stukje rijden, kijken wat ze doen.
Mocht het dan al verkeerd gaan ( verwacht ik niet ) dan kan ik altijd nog kijken wat ik ga doen.