In de groei ; leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karton

In de groei ; leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 17:17

Ik kon het via de zoekfunctie niet vinden (ligt denk ik aan mij hoor!) maar mijn vraag luid :
Ik ben nou 14, ik zal niet veel meer in de lengte groeien, maar zullen mijn kuiten nog veel groeien?
Want ik ben druk aan het sparen voor leren rijlaarzen. Maar laatst ben ik op skivakantie geweest.. En toen ik terug kwam, kwam ik niet meer in mijn laarzen!
Ze waren al wel wat aan de krappe kant.
Worden leren rijlaarzen dan zo gemaakt dat er nog wel een paar dikke sokken onder kunnen, en als je eventueel nog wat breder word bij je kuit er niet meer in past?

Memuska

Re: In de groei ; leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:52

Ik heb mijn laarzen pas gekocht toen ik de 18 voorbij was, op aanraden van mijn instructeur. Je mag dan in de lengte niet meer groeien, in de breedte doen je kuiten dat nog wel. Als je ze zo moet laten maken dat ze nog voldoende kunnen uitzetten, zullen ze je in het begin niet goed passen. Ik zou dus gewoon wachten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:18

Je kan ook tweedehandse kopen. Die zijn een stuk minder duur. Heb ik ook gedaan toen ik nog jonger was. Daar deed ik dan twee jaar mee (dan waren ze te klein en vesleten) en dan kocht ik andere tweedehandse.
Nu heb ik wel nieuwe omdat m'n benen en voeten nu echt niet meer groeien.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:26

of halve leren heb ikke ook. en als je 18 ben kun je je moeder lief aan kijken. kun je toch altijd proberen! Knipoog

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:58

Ik zou wachten tot je goed uitgegroeid bent en dan zou ik pas om echte nieuwe dure leren rijlaarzen gaan..
Ondertussen zou je ze eventueel 2e hands kunnen kopen zoals anouar15 al zij.. scheelt vaak veel geld, en dan heb je toch lekkere rijlaarzen, wie weet wil je tegen de tijd dat je uitgegroeid bent geen nieuwe meer, maar dat betwijfel ik Knipoog Haha!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:19

Ik heb leren rijlaarzen gekocht toen ik 13 was omdat ik geen enkele andere laars paste. Ik was in de lengte ook al redelijk uitgegroeit. Ze laten je de rijlaarzen altijd passen met een dikke sok. Bij mij ook en ze zeiden dat als ik dikkere kuiten zou krijgen dat ze altijd iets opgerekt kunnen worden en dat als ik aan de pil zou gaan dat ik dan misschien iets dikkere kuiten zou krijgen. Ik ben nu 16 en ik pas mijn laarzen nog steeds en ik heb geen dikkere kuiten gekregen ze zijn nog steeds aan de losse kant. En die pil maakt je kuiten maar een klein beetje dikker alleen de eerste paar weeken als je er aan begint. dat was bij mij dan zo. EN als je extreem zou groeien zou je er een rits in kunnenlaten zetten toch?
En rijlaarzen kopen die 2e hands zijn? Lijkt me niet wat die zijn helemaal naar die ander zn voeten en benen gevormd lijkt me niet echt lekker zitten