Galant is een paard die ik verzorg voor de eigenaar van de stal waar mijn paarden staan.
Iemand anders ging hem rijden en nu is het paard echt helemaal anders.
Hij is harstikke stijf geworden en sloom. Hij's is super hard in z'n mond. Vroeger hoefde je hem als je hem bijvoorbeeld stil wilde zetten een klein hulpje in z'n ,ond te geven en hij stond stil. Nu voelt ie het bijwijze van spreken niet eens meer als je op z'n kont gaat zitten en de teugels helemaal naar je toe trekt.
Verder is ie dus super stijf en geeft al helemaal niet meer na. Hij zet z'n rug compleet vast! En je krijgt hem ook niet vooruit ( op een fatsoenlijke voorwaartse tempo! )
En ik wil natuurlijk geen scherper bid gebruiken om hem in de krul te trekken of sporen enzo. ik wil hem op een goede manier weer een beetje soepel en ontspannen krijgen. Hij's namelijk een Z paard geweest en toen ik hem nog zelf reed merkte ik dat ook..zo soepeltjes als ie dat deed ( niet dat ik Z ben hor
) En kon mooi strekken en was zeker goed voorwaarts. Maar dat is een jaar geleden!Hij is het laatste jaar dus nogal verkloot door diegene.
Hij is nu ( vandaag ) 17 jaar geworden en weet niet of het nog wel nut heeft om hem weer wat te trainen dat ie soepeler word....
Oja hij reed het paardje ook op een verkeerde manier met de slof waardoor ik nu de slof achter slot en grendel heb gelegd.
Kan iemand mij tips geven waardoor het paard weer goed te rijden is of is het daar inmiddels al te laat voor en is het paard gewoon verpest waar niks meer aan te doen valt?
Alle hulp is welkom!
Groetjes Cindy

Hoe die die stal uitmestte..