Ideeën voor training op paardenbedrijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoons

Ideeën voor training op paardenbedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 12:01

Ik heb een opdracht gekregen voor school. Ik moet een paardenbedrijf opstarten (op papier) met alles erop en eraan ook een innovatief idee, bijvoorbeeld een andere manier om paarden te trainen.
Een voorbeeld is een zwembad waar paarden in getraind worden, maar dit idee mag ik dus niet meer gebruiken... Clown Dit ken ik van een westernstal uit Amerika.

Heeft iemand een idee (misschien uit het buitenland)? Het kan dus ook wat op westernstallen wordt gebruikt, dan maak ik een quarter equipment. Ik ben een van de weinige die western rijdt uit de klas.

Ik kon tot nu toe nog niet veel vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik ben benieuwd! Haha!

Typhoons

Re: Ideeën voor training op paardenbedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:09

Iemand ??? Clown Haha!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:15

Hmz, ik heb ooit ergens wel eens iets gelezen over een onderzoek bij draverstrainingen.

Het zat ongeveer zo: Ze hadden twee groepen dravers, de ene groep gingen ze gewoon trainen, zoals ze normaal ook altijd deden. De andere groep werd op een loopband getraind. Ik dacht dat die groep op de loopband harder kon en minder last had van slijtage ofzo, maar dat weet ik dus absoluut niet zeker.

Ik weet niet of dit iets is, maar misschien heb je er iets aan...

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:21

Dank je, daar kan ik misschien iets mee. Het is zowieso wel leuk om van die verschillende trainingsmethodes te horen!