Mijn paard was afgelopen maandag plots flink koliekerig, er is die dag direct een veearts bij geweest en ze is hiervoor behandeld. Ze bleek wat verstopt te zitten en dus mocht ze die dag en de volgende ochtend even niks eten. Aangezien ze gisteren nog niet helemaal lekker was is er nogmaals een da geweest die haar nog eens behandeld heeft. Hij adviseerde mij om haar gisteravond, vanochtend en vanavond alleen maar slobber te voeren zodat de boel even lekker tot rust kan komen. Ze mag vandaag ook al een klein beetje kuil.
Verder adviseerde hij mij om haar gedurende de winterperiode zeker 2 tot 3 maal per week slobber bij te blijven voeren. Nu is mijn vraag, als ik haar slobber voer hoeveel moet er dan van haar normale rantsoen af? Mijn paard krijgt normaal gesproken 2x daags 1kg brok en 1/2 kg muesli, zou ik dan het avondeten helemaal achterwege moeten laten als ik haar slobber voer? Ik ben uiteraard nogal bang voor een nieuwe koliek aanval en ik hoop dus dat jullie mij hier advies over kunnen geven
Alvast bedankt!