Slobber voeren na koliek, normale voer minderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Slobber voeren na koliek, normale voer minderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 10:43

Tja, de titel is waarschijnlijk wat onduidelijk maar ik wist niet zo goed hoe ik het het beste kon verwoorden, ik heb iig de volgende vraag.

Mijn paard was afgelopen maandag plots flink koliekerig, er is die dag direct een veearts bij geweest en ze is hiervoor behandeld. Ze bleek wat verstopt te zitten en dus mocht ze die dag en de volgende ochtend even niks eten. Aangezien ze gisteren nog niet helemaal lekker was is er nogmaals een da geweest die haar nog eens behandeld heeft. Hij adviseerde mij om haar gisteravond, vanochtend en vanavond alleen maar slobber te voeren zodat de boel even lekker tot rust kan komen. Ze mag vandaag ook al een klein beetje kuil.

Verder adviseerde hij mij om haar gedurende de winterperiode zeker 2 tot 3 maal per week slobber bij te blijven voeren. Nu is mijn vraag, als ik haar slobber voer hoeveel moet er dan van haar normale rantsoen af? Mijn paard krijgt normaal gesproken 2x daags 1kg brok en 1/2 kg muesli, zou ik dan het avondeten helemaal achterwege moeten laten als ik haar slobber voer? Ik ben uiteraard nogal bang voor een nieuwe koliek aanval en ik hoop dus dat jullie mij hier advies over kunnen geven Knipoog Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Slobber voeren na koliek, normale voer minderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:45

Je DA bellen, ik zou hier persoonlijk echt geen risico mee willen nemen, en afgaan van wat "mensen op het internet" zeggen... Sorry.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 11:01

Dat was ik al van plan maar ze waren toestraks niet bereikbaar. Ik dacht, ik kan het hier allicht proberen wie weet heeft iemand daar wel ervaringen mee en later alsnog bellen toch?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:50

OO wat vervelend zeg.
Spikkel heeft een paar weken geleden ook koliek gehad. Ik voerde hem al slobber maar het blijkt inderdaad heel goed te zijn.

Ik geef hem een halve slobber naast zijn 2 kilo brok per dag. Als ik hem geen slobber voerde gaf ik hem 2.5 kilo brok.

Ik zou voor de zekerheid toch even de DA bellen wat voor jou paard het beste is.
Elk paard is natuurlijk anders.