Maar goed, iemand mailde me dus dat ze een KN zadel te koop had en het klonk als een goede deal. Alleen, dit zadel is de KN Olympik, het nieuwere model van KN dus. Nu heb ik gehoord dat een heleboel mensen het oude model veel lekkerder vinden zitten??
Wie heeft er ervaring met de Olympic? En dan nog iets, dit zadel heeft een "normal" tree size. Volgens verkoper komt de Olympic in 3 maten: Normal, Medium en Wide. Zij had het zadel op een Holsteiner (50% Engels Volbloed) van 1.72m. met veel schoft en het zadel paste netjes. Volgens haar past het KN zadel op veel paarden. Maar mijn paard is 1.65m. en heeft gewoon een normale schoft. En verder: zou ik in een 17,5 inch zadel passen als ik normaal in een 17 inch zadel rijd? Of is er een wereld van verschil tussen een 17 en een 17,5 inch zadel? Ik ben 1.68m. en weeg 56 (ik ben zeg maar normaal, niet slank maar ook niet dik ofzo).
Ik blijf het moeilijk vinden, maar dit klinkt gewoon als een goede deal. Het zadel is nog in zeer goede staat en zeer redelijk geprijst. Als het niet zou passen zou ik het waarschijnlijk nog makkelijk kunnen verkopen via de locale ruitersportzaak. Maar als jullie bij voorbaat al beweren dat een KN Olympic met Normal tree size absoluut niet past op een KWPN van 1.65m. dan begin ik er niet eens aan! Jammergenoeg draagt geen een ruitersportzaak die nog redelijk in de buurt is het merk KN. Dus zelfs als ik voor een nieuw zadel zou gaan, zou alles per post moeten.

) en rij op een zadel van 17 inch. Veel mensen kunnen er niet op zitten dus ik denk dat het wel wat verschil uit maakt, die 1/2 inch. Je moet het gewoon zelf een keer proberen, dan weet je of je er goed in kan zitten, want je moet natuurlijk niet van voor naar achter glibberen.
Tja, ik zit echt te twijfelen. Omdat dit zadel dus een stuk goedkoper is dan een nieuwe en nog in heel goede staat is klinkt het als een goede deal. Maar ja, aan de andere kant, ik wil wel dat het goed past en het blijft natuurlijk een risico. Ik heb trouwens nog een ander 2e hands KN zadel gevonden (op internet!) en dat is het oude model KN. Alleen het is zitmaat 16.3/4 inch. Ik dacht dat KN zadels alleen in 17 en 18 inch zijn? 
) kon ik gewoon draven zonder dat het zadel ook maar een mm verschoof. En heerlijk zitten natuurlijk