Wat is er aan stalling omgeving nijmegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cadmaddie

Wat is er aan stalling omgeving nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 23:48

Ik woon zelf in Wijchen en ik ben me aan het orienteren om misschien mijn paard te verplaatsen. Ik ken natuurlijk wel een aantal maneges en pensionstallen in de omgeving, maar misschien dat ik kleinere pensionstallingen niet ken, die wel erg interessant kunnen zijn. Of dingen over het hoofd heb gezien.

Erg belangrijk voor mij:
- Dagelijkse meerdere uren weidegang
- Binnenbak
- Ruime en schone stallingen

Belangrijk:
- Uitrijmogelijkheden
- Liefst mogelijkheid tot volpension, dus met opstrooien, mesten, voeren en de hele mikmak erin.
- Mogelijkheid tot lessen (iig prive, maar groepslessen zijn ook leuk)

En qua ligging het liefst max 8/10 km rondom wijchen, aangezien ik meestal afhankelijk ben van mn fietsje, eventueel mag het tot de 15 km zijn, maar in dat geval met het goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Kortom ik wil iig niet langer dan 40 min onderweg zijn.

Mikkee

Re: Wat is er aan stalling omgeving nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:34

St.Frans in Alverna (maar die ken je wrs al Knipoog )
En ik geloof dat net achter St.Frans nog een pensionstal zit.
En dan natuurlijk stal Buitengeest in Hernen (westernstal).

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:13

ja st frans ken ik natuurlijk, maar daar heb ik niet een al te hoge pet van op... en die western stal is denk ik ook niet echt iets voor mij, hou het toch bij dressuur en springen en moet ook echt lessen krijgen op die gebieden omdat het anders fout afloopt Bloos
maar als je iets over die pensionstal achter st frans weet? want daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord en dat is wel een erg mooie locatie voor mij..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:13

cadmaddie schreef:
maar als je iets over die pensionstal achter st frans weet? want daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord en dat is wel een erg mooie locatie voor mij..

Weet er zelf nix van...alleen dat je vanuit de weides achter St.Frans op die pensionstal uitkijkt (zit achter de camping geloof ik).
Misschien gewoon eens op je fiets stappen en die kant op rijden?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:15

Owja, de Gasselse manege is ook erg leuk (in het bos), maar wrs. te ver voor jou en je fiets Clown
Ik sta zelf op een privé-stal (3 paarden) in Escharen aan de rand van het Gasselse bos.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:18

Mikkee schreef:
Owja, de Gasselse manege is ook erg leuk (in het bos), maar wrs. te ver voor jou en je fiets Clown
Ik sta zelf op een privé-stal (3 paarden) in Escharen aan de rand van het Gasselse bos.

wat ik gehoord heb gaat die in april ofzo dicht? ik hoorde namelijk dat een flink aantal van de mensen die daar reden nou bij ons komen rijden, omdat ze daar de boel sluiten.. en ik kan me niet voorstellen dat er meerdere maneges zijn in gassel..

en ja die pensionstal achter st frans zal ik eens gaan zoeken, want heb ik echt nog nooit over gehoord of over gelezen..

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:47

Noord-zuid hoeve in boven-leeuwen?? kheb dr pas n x heen gebeld....
tis wel duur vind ik (10 euro per dag) maar het is wel lux geloof ik

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:52

Die stal achter Sint Frans is van Henny Arts.

Hij heeft idd een binnenbak evt. weidegang en je zit praktisch in het bos. Wat de kosten voor stalling zijn weet ik niet meer eerlijk gezegd...

Verder heb je in Heumen nog de Veerkracht zitten van Jan en Hettey Janssen, die verhuren ook

In Heumen zit ook Elly Banning...

Ehm en meer schiet me zo niet te binnen

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:07

en vlakbij heumen zit ook nog diervoorde.. en de veerkracht idd
theunissen in Malden maar dat is denk ik te ver weg, je rijdt er wel zo het bos in..

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:43

Wienna schreef:
Die stal achter Sint Frans is van Henny Arts.

Hij heeft idd een binnenbak evt. weidegang en je zit praktisch in het bos. Wat de kosten voor stalling zijn weet ik niet meer eerlijk gezegd...

Verder heb je in Heumen nog de Veerkracht zitten van Jan en Hettey Janssen, die verhuren ook

In Heumen zit ook Elly Banning...

Ehm en meer schiet me zo niet te binnen

oh die henny arts ga ik eens opzoeken dan.. dat klinkt wel zeeeer aantrekkelijk

op de veerkracht sta ik nu en elly is eigenlijk mn eerste keuze, maar ze vertelde me van de week dat zij voorlopig nog vol staat..

ben jij misschien bekend met 'de bullekamp' want ik was online wat aan het neuzen en kwam die pensionstal tegen, dat schijnt aan een zijstraatje van de heumenseweg te liggen..

boven leeuwen is iig zeker te ver weg, malden gaat misshcien nog als het aan de rijksweg zit waar de bus langs komt.. maar dan zou ik ook via nijmegen moeten met de bus dus duurt ook wel lang.. diervoort moet ik idd eens naar kijken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:43

De Bullekamp, daar weet ik wel wat van. Niet zonder reden heb ik mijn paardje daar tijdelijk staan (35km van mijn huisje)
Hade is een prettig mens, maar heeft de eigenschap je een gigantische spiegel voor te houden en niet iedereen wil graag met zichzelf worden geconfronteerd........
Sta ervoor open en je zult er veel leren, heel veel. Niet alleen rijden, maar juist ook de rest, de omgang, observeren, waarom doen paarden zoals ze doen en zo. Als het niet zover was, bleef mijn paardje daar.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:11

Zo zie je dat de meningen over een pensionstalling zeer verdeeld zijn Lachen

Maar als ik jou was zou ik gewoon ook overal zelf gaan kijken als het je aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:28

Ik heb met veel plezier gestaan bij Theo en Trudy Derks in Heumen.
Voor nrs moet je even PBen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:23

Zep schreef:
Ik heb met veel plezier gestaan bij Theo en Trudy Derks in Heumen.
Voor nrs moet je even PBen

Die wilde ik net noemen.....volgens mij kun je hun binnenrijhal zien liggen vanaf de Veerkracht. Mijn instructrice gaat er per 1 april weg met 3 paarden, dus wie weet heeft hij plek. In ieder geval heb je er een binnen- en buitenbak, weidegang en volpension voor rond de 235 euro per maand.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:46

oh dat klinkt wel super aantrekkelijk. bedankt allemaal, ik ben nog niet direct van plan om te verhuizen. Ik heb het opzich heel erg naar mn zin maar ik wil eigenlijk iig volgend jaar winter daar niet meer staan omdat mijn paard amper de wei in kan, en gezien de omstandigheden komt er misschien wel eerder een moment dat ik het niet leuk meer vind om daar te zijn.. ik vind het iig een geruststellende gedachte dat ik op dat moment een goede en overwogen keuze kan maken.. want paar van deze namen kende ik echt niet..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:35

cadmaddie schreef:
wat ik gehoord heb gaat die in april ofzo dicht? ik hoorde namelijk dat een flink aantal van de mensen die daar reden nou bij ons komen rijden, omdat ze daar de boel sluiten.. en ik kan me niet voorstellen dat er meerdere maneges zijn in gassel..

De manegelessen stoppen idd. De ponies worden nu al verkocht.
Maar de pensionstal blijft gewoon bestaan als ik het goed heb.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:40

cadmaddie schreef:
op de veerkracht sta ik nu

Heb ik ook anderhalf jaar gereden Knipoog
cadmaddie schreef:
malden gaat misshcien nog als het aan de rijksweg zit waar de bus langs komt

Er zit idd een pensionstal aan de Rijksweg in Malden (dichterbij de Mac dan bij Malden eigenlijk). Mooie grote bak, paarden kunnen ook buiten maar enkel in een grote zandbak (meestal modder ...).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:22

Ze staan daar aan de Rijksweg wel buiten, maar er is idd geen gras. Ze hebben er wel een dubbele binnenbak!

Givaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:00

ikke schreef:
De Bullekamp, daar weet ik wel wat van. Niet zonder reden heb ik mijn paardje daar tijdelijk staan (35km van mijn huisje)
Hade is een prettig mens, maar heeft de eigenschap je een gigantische spiegel voor te houden en niet iedereen wil graag met zichzelf worden geconfronteerd........
Sta ervoor open en je zult er veel leren, heel veel. Niet alleen rijden, maar juist ook de rest, de omgang, observeren, waarom doen paarden zoals ze doen en zo. Als het niet zover was, bleef mijn paardje daar.

zou ik misschien mogen vragen wat je daar voor betaalt per maand?