zadelvraagje, klopt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

zadelvraagje, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:29

Bij mijn nieuwe pony zit een zadel waarvan ik denk dat het niet past.
Bij de vorige eigenaar viel het niet op, maar als ik ermee rijdt schuift de achterkant.
Volgensmij komt dat omdat de voorkant te strak is en dan wiebelt de achterkant alle kanten op.
En dit viel bij de vorige eigenaar niet op omdat ik volgensmij minder zwaar ben dan het meisje wat er daar op rijdt.
Mijn ouders geloven me volgensmj niet omdat de vorige eigenaren ook heel lang met dat zadel hebben gereden maar voor mij blijkt er uit genoeg dat het nu iig niet past.
-hij heeft een hekel aan opzadelen, aansingelen en opstappen
-de voorkant is best strak
-de achterkant wiebelt een beetje van links naar rechts en dit hoort naar mijn idee niet.

Klopt het wat ik denk? Dus dat het eerst niet opviel en nu wel en dat dat door de strakke voorkant komt, hier heb je toch ook een naam voor?
En mijn vader vroeg nog of de singel dan niet iets naar achter kon, maarja, ik zie het al voor me, een paard met de singel midden op zijn buik Haha!. Lijkt me niet zo'n goed plan.

Sorry als dit topic te nutteloos is maar ik vroeg het me gewoon af Bloos

capopjekop

Re: zadelvraagje, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:37

Zoals jij het vertelt, lijkt mij het zadel niet helemaal te passen. Mss dat hij van vorm verandert is (meer spieren ofzo) dat het daarom strakker ligt dan bij de vorige baas. Laat er anders eens iemand met verstand naar kijken. Ouders hebben vaak meer vertrouwen als iemand anders het ook nog een benadrukt (spreek uit ervaring Sigaar )

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:47

ik denk ook dat je zadel niet goed ligt, ik zou er een zadelmaker naar laten kijken Lachen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 07:46

Kijk eens of je als het zadel er zonder dekje op ligt, je een hand bij de schouders eronder kan leggen, zonder dat het echt strak zit. Een moet je er echt onderdoor kunnen schuiven.
Ook al zit hij aan de voorkant niet te strak (wat ik wel denk, want dan gaan ze vaak klapperen achter) past hij toch niet goed. Het fijt alleen al dat ie vervelend doet met opzadelen.
Rij je weleens zonder zadel? Probeer het een en kijk of hij zonder zadel beter loopt.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 08:03

'k rij nu alleen nog zonder zadel.
Het viel me vooral op dat hij zonder zadel heel ontspannen gallopeert.
Maar ik heb het zadel al te koop gezet Lachen. Ik ga een barefoot kopen.