barefootzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cavallino

barefootzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:25

Ik ben aan het overwegen om mij zo een zadel aan te schaffen.
Nu vraag ik mij af zijn er hier bij die zo'n zadel in hun bezit hebben, of iemand kennen met dat soort zadel.
Wat zijn jullie meningen hierover..
Cavallino

LadyMadonna

Re: barefootzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:31

Bij mij op stal rijden er 5 met een barefoot en zijn allemaal super tevreden!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:32

iemand bij mij op stal heeft zo'n zadel. (Alet hier op bokt)
Ik heb een tijdje met dat zadel gereden op mijn bijrijdhaf. Maar het was niet echt iets voor mij Bloos
Ik vond het heel lastig dat er geen kniewrongen in het zadel zaten, daardoor hebben je knieen heel weinig steun.
En de waar je de beugelriemen in hangt, dat hangt vrij ver naar achter, dus je benen liggen wat verder naar achteren, dat was ook wel irritant.
Maar verder zit het zadel wel heel erg lekker! Voor buitenrijden vind ik het een super zadel Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:38

In de huiskamer loopt een heel tpoic over boomloze zadels, waaronder de barefoot, maar ook andere merken worden besproken.

misdschien leuk om daar eens rond te kijken of je vraag te stellen!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:43

Ik heb er wel ervaring mee, en hopelijk ben ik binnenkort ook eigenaar van een barefoot (als mijn portemonne het toelaat Knipoog).

Ik vond het geweldig. Het is heerlijk zacht en gekke sprongen kon ik in de barefoot makkelijk uizitten. De beugelophanging is wel even wennen vond ik. Dat zit heel ver naar achter, maar na een weekje testen merkte ik er niks meer van en vond ik mijn oude zadel ontzettend irritant zitten.
Mijn tinker liep er ook lekker ontspannen onder. Mijn zus zei dat hij zijn benen hoger optilde en heel mooi liep. Ik heb toevallig net eeen filmpje bekeken waarop ik ermee rijdt en ik zag idd dat mijn tink heel lekker liep.

Maar je moet idd maar eens in het topic in de huiskamer kijken. Daar worden ook nadelen besproken.
(moet je wel even heel veel pagina's doorzwoegen, maar dan weet je ook wel veel Tong uitsteken)

cavallino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:58

bedank alvast, zal eens een kijkje nemen..
Cavallino

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:05

Ik heb sinds kort een BF en tot nu toe bevalt ie me goed. Ik vind de beugelophanging wel OK, ongeveer net zo als bij mijn oude dressuurzadel.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:21

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoorde dat je er voor een weekje 1 kunt huren op www.boomloosrijden.nl

cavallino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:31

heb eens snel gekeken, maar kan het op het eerste moment niet echt vinden.
Morgen als ik beter wakker ben nog eens goed in die 55 pagina's zoeken.
Jammer dat de zoekfunctie het niet doet, had het ook makkelijker gemaakt..
Alvast bedankt.
Cavallino

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:41

sinESappel schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoorde dat je er voor een weekje 1 kunt huren op www.boomloosrijden.nl

Ik heb er idd eerst een een week op proef gehad om te kijken of het wat was. Een aanrader, want het kost je alleen maar 1x verzendkosten.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:54

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:11

Ik vind hem super Lachen. Ik heb een shet maatje voor mijn pony's en pak hem heel regelmatig terwijl ik ook prima Wintecjes heb liggen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 07:41

Ik rijd sinds september/oktober met een Barefoot en wil nooit meer iets anders !!!!
Een heerlijk zadel, als mijn andere paard ingereden is koop ik zeker weten ook 1 voor haar. In het begin moest ik even wennen aan de western beugels en had ik af en toe ruzie met die bult aan de voorkant bij het lichtrijden (jas bleef steeds haken achter het klittenband flapje)
Nu heb ik echter nergens meer last van en is het gewoon een heerlijk zadel. Ik kan hem je zeker aanraden.

cavallino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 07:50

dank je wel ranja..
Weet ik weer wat doen..
Maar eerst ga ik werken voor ik deze pagina's door gan nemen.
Bedankt allemaal..
Cavallino

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:04

ik hem 4 weken met een boomloos gereden maar mijn pony d`r rug ging kapot.

het past gewoon niet bij haar.
precies achter het zadel was de huid kapot,het zadel schuift dan te veel en door de wrijving ,brand,het of zo ,ze had grote puistten!

nu moet ik er wel bij vertellen dat ze toen 5mnd drachtig was,en dat kan ook
een reden zijn,omdat ze nogal compact gebouwd is ,haar rug al omhoog kwam.

en ik heb van nog iemand gehoort dat ook haar paard zijn rug tot bloedens toe kapot was na 3 x rijden.

dus als ik jou was zou ik eerst het testzadel aanvragen.

veel plezier!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:03

ik heb ook een BF en ik vind het een prima zadel vooral als je graag buitenritten maakt is het ideaal!!
in het begin is het even wennen voor jou en je paardje...
maar zoals hier al is gezegd vraag een proefzadel aan voor een weekje en probeer er zoveel mogelijk mee te rijden!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:17

Voor Genette, de Mérens die ik verzorg, hebben we dat proefzadel gehad. Ik vond het boomloos rijden al leuk (had al eerder met een boomlooszadel gereden), maar ik vond het niet een super fijn zadel. Die fenders vond ik doodeng, en heb ik dus ook niet gebruikt. Genette is eigenlijk te dik, en het zadel schoof dus alle kanten op.. nog meer dan het zadel met boom wat ze nu hebben.
De eigenaar (man) rijdt ook op Genette en vond het 10x niets, ik weet niet of dat nou gewoon kwam omdat ie het idee niet leuk vond, of omdat het niet lekker zat..
Ik vond het niet een super fijn zadel om mee te rijden, misschien voor buiten wel, maar ik wil ook gewoon dressuur kunnen rijden. En dat wou niet super goed, naar mijn idee..

Maar goed, Genette is ook beetje apart model.. Haha!
Als het stevig had gelegen was ik er waarschijnlijk zeer lovend over geweest.. Haha!

cavallino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 07:38

Ik ga zeker en vast een proefje doen met dat zadel, maar ga nu wel nog effe wachten, want nu zal ik het niet veel kunnen uitproberen...
Wat ik me ook nog afvroeg, mijn paard heeft een zeer harde rug, voel je dat niet als je met dit zadel gaat rijden??
Of valt dat mee..
Cavallino

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:38

Je voelt vrijwel alles een stuk beter, daarom is direct lichtrijden op het goede been ook makkelijker Knipoog
Misschien wordt de rug van je paard wel zachter met het gebruik van dit zadel, maar ik denk zelf dat je er niet zoveel last van gaat krijgen..