Vraag over bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pippie123

Vraag over bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:01

Heej allemaal,

Ik heb even een vraag over bandages. Ik rijd zo af en toe met bandages, maar nu zegt iedereen iets anders. Ik wil even weten wat beter is fleece bandages of elastische. Moet er een onderlap onder, zo ja waarom precies, daar heeft ook iedereen iets anders over, en tot waar moet een bandage aan de onderkant als je gaat rijden, de een zegt helemaal over de kogel (naar mij idee belemmer je dan zijn beweging) en de ander zegt tot halver wegen. Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wil het namelijk niet fout doen,

Bedankt, xxx

stalleke

Re: Vraag over bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:08

Japp schreef:
Heej allemaal,

Ik heb even een vraag over bandages. Ik rijd zo af en toe met bandages, maar nu zegt iedereen iets anders. Ik wil even weten wat beter is fleece bandages of elastische. Moet er een onderlap onder, zo ja waarom precies, daar heeft ook iedereen iets anders over, en tot waar moet een bandage aan de onderkant als je gaat rijden, de een zegt helemaal over de kogel (naar mij idee belemmer je dan zijn beweging) en de ander zegt tot halver wegen. Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wil het namelijk niet fout doen,

Bedankt, xxx

Met elastische bandages MOET je onderlappen, anders zit het veelste strak en knel je bloedvaten af.
Met katoenen of fleece MAG je onderlappen, het is natuurlijk wel beter met, dan knel je zowiezo niets af en is de druk goed verdeeld, zodat je geen drukkingen krijgt.

Met rijden bandage tot de helft van de kogel, zeg maar waar achter t plukje begint en waar ook zo'n teentje zit. Anders belemmer je idd de beweging
Met stalbandages word er vaak over de kogel heen gebonden maar dan heb je ook een grote onderlap en dat gebeurd alleen met katoenen stalbandages.