verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deEf

verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:00

Hallo,

Vraagje; ik wil binnenkort een paardje kopen, maar ben er nog niet helemaal uit of ik hem wil laten verzekeren en zo ja hoe.

Het liefst verzeker ik wel, alleen voor ziektenkosten, en dan niet voor dood, diefstal en brand e.d.
Bestaan deze verzekeringen? Ik heb ze nog niet gevonden helaas!

Welke verzekeringen hebben jullie? Wel of niet verzekerd? Goede ervaringen? ( oja het gaat om een niet te duur paard, onder de 3000)

Alvast bedankt!

Dabo

Re: verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:02

Heeel toevallig zit ik met dezelfde vragen!
Ik ga dit topic volgen. (ik kan niet zo goed overweg met de zoekfunctie..)

Ik heb wel al info gezocht op www.agriver.com, omdat mijn bijrijdpaard daar verzekerd is. Verder bij www.avsverzekeringen.nl, maar daar kom ik ook niet uit is vage site.
Interpolis.nl heeft ook paarden verzekering, maar lijkt mij erg duur?
Alle info is welkom Haha!

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:11

Hee wat toevallig dat jij hier ook mee zit! Ik heb een folder bekeken van Amev hippo. Hier stond een verzekering voor ziektenkosten én dood brand en diefstal. Dit was 300 euro per jaar, maar die laatste 3 wil ik er helemaal niet bij! Het zal best nuttig kunnen zijn, maar ik heb veel liever ziektekosten alleen!

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:42

volgens mij moet je een paard voor de dood verzekeren om een ziektekosten verz. te kunnen afsluiten.
ik ben bij interpolis verzekerd .

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:44

kita schreef:
volgens mij moet je een paard voor de dood verzekeren om een ziektekosten verz. te kunnen afsluiten.
ik ben bij interpolis verzekerd .

en ik heb voor interpolis gekozen omdat daar 20% eigen risico is en bij bv. amev 25% en de kosten waren toen hetzelfde

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:52

Als ik het goed gezien heb is het bij interpolis 125 euro per KEER, dus per ziektegeval, en bij die agriver.com 100 per jaar...
Ook een uitgebreide ziektekosten verzekring kun je daar afsluiten.
Ik heb nog even de tijd, mijn paardje staat nog in Frankrijk, maar ben me wel alvast aan het orienteren Haha!

Maar deEf, waarom wil je je paard niet voor de dood verzekeren?
Ik denk dat ik wel voor een compleet pakket ga.. Daar ook omdat mijn paard niet zo duur was, en de premie berekend word naar aanleiding van de aanschafkosten.. (geloof ik..?)

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 07:46

Het is niet zo dat ik mijn paard persé niet voor de dood wil verzekeren, ik vind het alleen niet zo heel nodig. Ziektekosten vind ik veel belangrijker, dus om kosten te besparen zou ik het liefste alleen ziektekosten doen. Maar helaas kan dat blijkbaar dus niet... Verdrietig

Maar als ik het goed begrijp is de Amev dus een van de duurdere verzekeringen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:22

Nou, ik ben er bijna wel uit hoor.. Ik denk dat ik voor agriver.com ga.
Ik heb ze even gebeld, en qua ziektekosten word alles gedekt, 100euro eigen risico per jaar, 80% vergoeding met een max. van de verzekerde waarde, tot 5000Euro per jaar.
Ik heb een goedkoop paardje, dus de premie is dan ook goedkoop Haha!

Succes!
ohja, peesklap is dus ook verzekerd, en de dood zit in het basispakket. Die kun je dus hier ook niet weglaten..

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:05

Je kan het paard toch voor een lager bedrag (dan het aankoopbedrag) voor het risiko tegen overlijden verzekeren? Daarbij neem je dan een ziektekostenverzekering. In dat deel van de verzekering zitten tal van verschillen.

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:46

Hee Dabo, mag ik vragen hoeveel je voor die verzekering die jij waarschijnlijk neemt per jaar moet betalen? Bij Amev is dit 10% van de waarde geloof ik. Dit geld in ieder geval voor de goedkopere paardjes.
Die verzekering die jij noemt klinkt heel gunstig! Ik heb even een folder aangevraagd.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:09

ehm, 4% van de te verzekeren waarde, ik doe 1000euro. is dus 40euro. Plus dan de kosten van de ziektekosten, 110 euro per jaar.
Samen is dit 150euro per jaar...
Vind ik dus niet gek! Haha!
Heb je dus eigenrisico van 100euro/jaar, en je kosten worden 80%vergoed. Alle kosten!
(behalve inentingen, wormenkuren enzo he, maar da's logisch)

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 16:22

Dat valt erg mee ja! Het zou voor mij dus 120 euro zijn + 110 per jaar ( dit verschilt dus niet per paard?) = 230 euro.

Valt mee! Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:48

Mijn paard is uitgebreid verzekerd + beperkte ziektenkosten bij Amev, dat kost in mijn geval zo'n 700 euro per jaar. We hebben goede ervaringen, maar ik denk dat we veel geluk hebben omdat we een bekende als contactpersoon hebben (die tevens zelf paarden heeft).

Eigenlijk vind ik een paardenverzekering een illusie. Ik heb mijn paard nu zo'n 1,5 jaar en we hebben evenveel aan de verzekering betaald als aan de vee-arts. Dit komt omdat we in het begin naar een vee-arts gingen die niet 'in het lijstje' van de verzekering stond (wel bij uitgebreide ziektekosten, maar ik heb beperkt. Vaag verhaal...).

Maar ook nu we naar een 'wel-volgens-het-lijstje'-kliniek gaan zijn we er door een verzekering niet beter vanaf gekomen: Mijn paard heeft een behandeling gehad van +/- 750 euro. We kregen van de verzekering +/- 600 euro terug. Fijn denk je dan... Maar we hadden even daarvoor diezelfde verzekering betaald (350 euro) en we moesten zelf nog 150 euro (eigen risico) aan de kliniek betalen. En over 3 maanden moeten we de verzekering weer betalen (we betalen per halfjaar).

Dus naar mijn mening word je er niet zoveel beter op (met name de ziektenkosten-verzekering). Mijn paard is nu nog herstellende van een peesblessure, dus ik hou 'm nog even verzekerd (vooral voor mn eigen gevoel). Maar ik denk dat ik 'm in de toekomst alleen nog voor dood en ongevallen verzeker. En dan doe ik elk jaar die 700 euro wel in een potje. Voor het geval dat...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:44

Kijk ook eens op http://www.efo.nl, daar kun je precies zien hoe je je kunt verzekeren, voor welke bedragen en wat het je gaat kosten.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:58

Ik heb de verzekeringen van Interpolis, Amev en Agriver bekeken en bij alledrie kun je ziektekosten alleen verzekeren wanneer je al een standaardverzekering hebt afgesloten die tezamen met dood, diefstal enz. ook ongeschiktheid dmv ziekten en ongevallen verzekerd. Je kunt dan alleen de ziektekosten verzekeren die ontstaan uit een gebeurtenis die onder de standaardverzekering valt.