Bang ofzo? wie kan mij helpen?!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Bang ofzo? wie kan mij helpen?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:42

hallo bokkers!
Ik heb een welsh a'tje, heel lief in de omgang maar tog pittig (een echte welsh dus!)
Maar, wat ik deze tijd [ 2x ] heb mee gemaakt vind ik tog bizar Koe
wat ik nou bedoel , zou ik ff uitlegge;
Ik ben erop uit gekomen, dat als iemand (gebeurd bij mij bijna niet) op de rug van mijn pony gaat zitte, is er niks aan de hand, is hij gewoon zichzelf, maar als diegene wat te ver na achter zit (richting kont) dan word hij GEK!! dit heb ik dus al een x mee gemaakt dat mijn vriendin erop ging zitten, maar waarschijnlijk te ver naar achter (mijn fout had ik niet gezegt maar wist gewon niet dat hij dat zou doen) en met gevolg dat hij net zo lang KEIHOOG en vals ging bokke en steigeren, ik had hem vast maar kon nix doen, ik maar schreeuwen ''.. Silver hou op!!!! ..'' nix hielp, met gevolg viel mijn vriendin eraf met véél pijn (pols gebroke)
waar ik me dus 1 voor schaam en 2 geen eens zeker kan wete waarom die dat doet! pijn heeft hij waarschijnlijk niet, want als ik erover ga of druk ofzo, doet hij geen ene flikker, alleen als je erop / dicht in de buurt gaat zitte word hij gewoon een ''monster''.
ik helemaal over de zeik dat hij dit deed (natuurlijk) en lekker zo tegenover mijn vriendin. (dus niet).
weet iemand wat dit is? of heo ik dit weg kan doen? onder het zadel is hij een schat, (ook zonder hoor) maar alleen bij die kont..
heeft iemand dit ook welles mee gemaakt?
aub help me want ik wil graag dat dit ophoud!!
AUB help!! Huilen
Groetjess, Yentl

YentlKG

Re: Bang ofzo? wie kan mij helpen?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:44

Ohja, hij is een beetje eenkennig, maar als een ander gewoon op zijn rug goed gaat zitte, gebeurd er echt nikss!!

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:47

geen idee sorry ik zou alleen toch zeggen dat hij ergens last van heeft alleen dat als je er op drukt niks gebeurd ja dat kan misschien ook wel te licht zijn.

ik hoop dat iemand anders voor jou een tip heeft veel succes ermee.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:50

Ik was dus de gelukkige met gebroken pols. Maar dat is niet jouw fout Yentel, Ach gut
En mensen de 1e keer dat ik meeging sprong ik er met een voetje op en dan is er niets aan de hand, ik ging gewoon alleen rijden hij kende me niet eens en dan reageert hij er niet op dat er een vreemde op zijn rug zit. Maar toen dacht ik, even uitstappen zonder zadel maar voor ik erop zat lag ik er ongeveer al weer naast. Maar ik heb natuurlijk zelf niet gezien hoe hij tekeer ging, dus ik kan er niet over oordelen of het mijn zit was waardoor ik viel of zijn idiote gebok en gestijger

Ik ben ook niet te zwaar, want mét zadel kan hij me ook dragen (en springen we ook 70 cm ofzo). Dus dat probleem is het niet. En hij heeft geen pijn want je mag hem gewoon overal aanraken.

Wil iemand a.u.b. helpen want het is zo'n schat van een pony, en het zou jammer zijn als hij hiermee doorgaat, dit wens in Yentel (silverxxhein) en Silver zelf niet toe !

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:54

Ja, hy kan zoo veel mense houde, er hebben ook wel zwaardere mense op gezeten. maar gewoon de kont.. asjeblieft help bokkers..!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:05

Ik denk niet dat hier echt iets aan te doen is hoor yen,, want ik bedoel.. het is toch logisch dat hij het niet fijn vind dat er iemand op zijn kont gaat zitten? zal ik eens voor de lol op jou kont gaan zitten.. Tong uitsteken nee niet dat het jou schuld is of zo vera kon jij ook niets aan doen, maar ik ken wel meer paarden die daar last van hebben, die het niet fijn vinden als er iemand op zijn/haar kont gaat zitten. Het enige wat je kan doen is voorzichtiger zijn met opstappen en gewoon zelfverzekerd gaan zitten. Ik hoop dat het lukt Knipoog Haha!
ik zie jullie zaterdag he !! Haha!
Anders wil ik best een keer helpen met alles hoor Knipoog
jullie zeggen het maar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
heinlover Haha!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:10

Uhmm,, marissa, wat denk je dat ik / vera expres op z`n kont gaan? d8 het niet, maar er bijna bij gaat die ook al idioot doen, dus ik weet het echt niet, niemand dit mee gemaakt ofzo?!!

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:18

hey..
ik weet wat je bedoeld...ik heb dit ook een keer met lloid gehad...Ik stapte op maar hij liep opeens weg dus toen belande ik 8er het zadel...hierdoor ging hij enorm uit zen dak en ging net zolang door totdat ik ernaast lag.
Ik heb daarna ook geprobeerd of hij ergens pijn had op zen rug maar kon gewoon overal aanzitten.

Dus later ging ik (iemand anders hield lloid vast) over hem heen hangen bij zen kont. Hij vond het niet leuk en ook hier vluchtte hij weg.
Ik dacht toen zelf dat hij het allemaal eng vond omdat die dat niet gewend was dat er zomaar iemand op zen kont ging zitten.
Dit heb ik gewoon doorgeoefend alsof het de normaalste zaak van de wereld was en nu..alsk derop stap zonder zadel en ga iets verder naar 8er..heeft hij er geen enkel probleem meer mee.
Miss wel als ik onverw8 opstap, maar da week nie zeker.

Ik denk dus niet dat hij ergens last van heeft, maar dat hij het eng vind..of miss dat hij het raar vind dat er iemand zomaar op zen kont gaat zitten en dan kan je zown reactie verwachten.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, en of silver hetzelfde last heeft als lloid...maja...miss kan je er iets mee!

Enne vera:P...wel voorzichtig doen de volgende keer anders moet lloid je weeeeeeeer missen Verdrietig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:23

Die van mij is ook super 1 kennig en ik kan alles met der doen maar een ander mag blij zijn als die der opkomt het is gewoon dat die diegene toch niet zo goed vertrouwt als dat hij jou doet wees er maar blij om (behalve dan dat het bij je vriendinnengebeurt maar ik heb het over het vertrouwen)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:41

Maar ik zal volgens mij niet op z'n kont, gewoon 2 cm verder naar achter dan dat het hoort, toch ?

Maar ik denk ook zoals peggy(lloidlover) zegt dat hij gewoon het eng vind enz. want bij lloid stapte ik op dezelfde manier als bij Silver op en die deed gewoon normaal(terwijl lloid meer stresskip is als Silver).
Misschien moet jij er eens op gaan, terwijl iemand sil vast houd, en dat jij dan op z'n kont gaat, en dat iemand anders naast jou staat en je bij je arm pakt, en als hij dan raar doet blijf je zitten, totdat jij stop zegt, en dan trekt diegene naast jou je eraf. Misschien vind die het daarna niet meer zo eng. Jij bent klein en licht dus iemand kan je er zo aftrekken Haha!

@ Lloidlover, heeft hij me zó erg gemist dan, vind die het zó leuk als ik op hem rij Haha! , zo vaak rij ik hem toch niet, hij moet me wel vaker 2 weekjes missen toch, hihi Haha!
Hij wil me vast troosten Pling

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:46

Mijn shet doet precies hetzelfde, ga een stukje te ver naar achter zitten en hij bokt je eraf. Dus ik waarschuw even voordat er kids opklimmen zonder zadel en dan is er niks aan de hand. Die kinderen leren het ook gauw af hoor als ie begint te bokken, maar echt gemeen doet hij niet, zodra je van die plek af bent stopt hij gelijk, dus is daar gewoon erg gevoelig denk ik. Wel sneu dat dat meisje haar pols heeft gebroken, anders maar met zadel de volgende keer Ach gut

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:04

Sommige paarden en pony's vinden het gewoonweg niet fijn als iemand daar gaat zitten. Zeker een pony met een wat kortere rug kan daar last van hebben, je zit namelijk nogal snel op de nierstreek dan.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:12

Zoals Supertje al zegt: veel pony's vinden het niet echt een prettig gevoel als je te ver naar achter zit. Sommige reageren er heel fel op met bokken ed.

Natuurlijk geld dit niet voor elke pony.
Ik had een verzorgpaard wat al bokte als je achter het zadel flink drukte met je hand (niet op gaan zitten dus Clown ).
Mijn eigen pony daar mag ik gewoon achter t zadel ('bij iemand achterop') op gaan zitten of op haar kont gaan zitten of staan of wat dan ook en ze geeft geen krimp.

Heel verschillend dus!

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:06

Een paard is nu eenmaal gevoeliger achteraan de rug, ter hoogte van de nieren. Wij hebben bij ons op de club ook manegepony's die daar supergevoelig voor zijn. Maar het verschilt echt van dier tot dier hoe ver je daarmee kan gaan. Als wij met de kinderen voltige doen bijvoorbeeld, kan dat niet bij die pony's, die bokken ook als je maar een klein beetje te ver naar achter gaat zitten.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 12:38

Oké, heel erg bedankt Bokkers!

Citaat:
loidlover
ik zal het es proberen, bedankt!

Kus Yentl & Silver

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:44

Wat vervelend zeg..
Ik kan me voorstellen dat je paardje het niet echt fijn vind, want het zit idd bij de nierstreek, en paarden kunnen het gewoon erg naar vinden.
Ik heb het geluk dat ik op de kont van mijn haflinger kan gaan staan..afglijden..etc..
Succes ermee!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 17:47

ckr wel naar, ja ik kan ook wel op m`n pony staan ofzo maar dan doet die niks, als je ma niet bij de kont komt, maaja ik zal eraan werken (wat lloiidlover zei, trouwens lloiilover(ofzo) nog bedankt!! )

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:18

Graag gedaan hoor Lachen
Enne als je nog meer advies nodig hebt...ben der!

@VeraA
Lloid hebt je wel gemist jah Tong uitsteken.(ik jou ook hoor) maar eigenlijk hebt lloid mij ook wel btje gemist...2 weke nu al..want die kleine trut moet sochtends zonodig en dan kan die nie meej naart bos..of naar Ermelo ofzow...(als je begrijpt wak bedoel!)

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:17

heejs yenny!

Ja nou zoals je weet bij hein mijn paard kun je wel alles doen.
Iemand kan achterop zitten en gewoon van zijn kont afglijden alles.
Maar silver is vanaf het begin al wat schuw en eenkennig.
Ik had al eens verteld laat er niet teveel vreemde op.
Marja een foutje zit in een klein hoekje vooral als je er niks vanaf weet!!