Wat denken jullie, welk paard is geschikt voor mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Wat denken jullie, welk paard is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:48

Ik ben toch stiekum een beetje aan het rondsnuffelen voor een groter paardje, Dusty is eigenlijk te klein voor mij, ik ben erg lang, het ziet er dus niet echt uit.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ongeveer 1.74 lang en weeg 56 kilo, wat voor paard lijkt jullie voor mij geschikt? Welke stokmaat?

Bedankt alvast iig Haha!

judith_slu

Re: Wat denken jullie, welk paard is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:54

ehm.. jij i074 ligt eraan wat jij wilt een grote niet te groot, 1.60-1.65 lijkt me mooi denk ik Knipoog

vel succes verder met een ander paardje he OK dan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:57

Hangt ervan af wat je ermee wilt. Wil je serieuze wedstrijden? Dan is een KWPN'er misschien iets of een ander groter paard. Maar wil je alleen lekker recreatie rijden kan je misschien ook kijken voor een haflinger, fjord of tinker Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:01

tamaraatjuh schreef:
Hangt ervan af wat je ermee wilt. Wil je serieuze wedstrijden? Dan is een KWPN'er misschien iets of een ander groter paard. Maar wil je alleen lekker recreatie rijden kan je misschien ook kijken voor een haflinger, fjord of tinker Lachen

Ik rijd liever recreatie, maar als ik een fjord of haf neem dan zit ik met hetzelfde probleem, te lang! Dat staat niet mooi, en het zit ook niet lekker, mijn pony is zelf 1.40, ze kan me makkelijk houden maar ik lijk veel te lang, en lekker zit het ook niet meer.

zou 1.58 te klein zijn?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:20

ik heb dr zelf ervaring mee dat ik geen pony/paard mag kopen die meer dan 30 cm groter is dan de huidige pony. had eerst hetzelfde probleem. Misschien een KWPN-ner. maar arabiertjes zijn ook super leuk. kun je endurence rijden. nouja, kan ook met anderen, maar is wel leuk!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:52

Marloez schreef:
Ik rijd liever recreatie, maar als ik een fjord of haf neem dan zit ik met hetzelfde probleem, te lang! Dat staat niet mooi, en het zit ook niet lekker, mijn pony is zelf 1.40, ze kan me makkelijk houden maar ik lijk veel te lang, en lekker zit het ook niet meer.

zou 1.58 te klein zijn?

ik ben 1.75 en rijd op een haf van 1.40. En ik lijk niet te groot op hem. Je kan dus best een haf ofzo kopen, als je dat wil natuurlijk Knipoog
En ik denk dat 1.58 wel kan Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:59

Ik ben ongeveer 1.78 en mij Haf is ongeveer 1.40. Ik vind het prima kunnen hoor!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:04

een paard....rond de 1.70 ofzo

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:26

Ik denk dat 1.58 zeker kan hoor!
Wat kleiner kan ook goed, vooral als het zoekt in een wat steviger ras, zoals inderdaad een Haf, fjord of welsh cob.
Succes!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:34

Je hebt ook hafjes rond de 1,50m, of een grotere tinker. Maar je kunt ook gewoon op zoek gaan naar een leuke e pony, misschien een draver of een mengelmoesje. Zitten vaak hele leuke dieren bij en ze zijn ook een stuk goedkoper dan die raspaardjes Knipoog
Dus gewoon zoeken en als je wat leuks ziet gewoon gaan kijken en als het echt klikt met t paardje dan moet je er gewoon voor gaan. Zeker voor de recreatie goed naar t karakter van het paardje kijken en niet alleen naar de stokmaat Tong uitsteken

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:30

Het ligt helemala aan het type paard, ik (1.74) pas prima op mijn Welsh Cob van 1.51. Neem je een iets smaller paardje, dan is 1.58 ook een mooie maat hoor!
Mijn ervaring is dat recreatief rijden het leukst is met een niet al te groot paard, met onze ponies kunnen we ook alle leuke bospaadjes ontdekken. Iets wat met mijn vroegere verzorgpaard nooit had gekund Haha!