Zadelmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tristan2000

Zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:43

Hallo,

Zijn er hier ook mensen die hun zadel bij zadelmarkt gekocht hebben? Hoe vinden jullie de kwaliteit van deze zadels en bevallen ze goed?
Ik zit er namelijk over te denken om daar een springzadel te gaan kopen..

Groetjes Marianne

p.s Alvast bedankt!

Issy

Re: Zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:50

als je een zadel zoekt waar je lang plezier van hebt, de juiste pasmaat heeft, dan moet je niet bij zadelmarkt kopen. Het zijn geen kwaliteitszadels, slijten snel, moeten snel opgevuld worden en liggen niet vaak goed op een paard. Je kunt beter doorsparen voor een A merk zadel en koop anders een tweedehands A merk, Een A merk zadel kan wel 20 jaar meegaan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:50

Hier zijn al veel topics over, misschien dat iemand een link kan geven?

Om het kort te houden, ik heb er een zadel gekocht en die bevalt wel goed. Kwaliteit van het leer is niet super, maar het zadel past wel goed.

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:52

daar ben ik het dus niet mee eens,

wij hebben opstal nu al een jaar tot anderhalf jaar zadels van hun (het zijn geen merk zadels) maar de zijn nog nooit opgevuld ze slijten niet snel zo als beweert,

en toch worden ze dagelijks gebruikt. en goed onderhouden.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:59

Het schijnt dat de zadels na een plens water als ombuigen.Tja, de kwalitijt zal niet optimaal zijn, maar je betaald ook niet veel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:05

Baileys_22 schreef:
daar ben ik het dus niet mee eens,

wij hebben opstal nu al een jaar tot anderhalf jaar zadels van hun (het zijn geen merk zadels) maar de zijn nog nooit opgevuld ze slijten niet snel zo als beweert,

en toch worden ze dagelijks gebruikt. en goed onderhouden.

Idd. Het is sowieso belangrijk om je zadel goed te onderhouden, maar ik denk dat deze zadels net iets meer onderhoud vragen om ze mooi te houden. Een stalgenoot heeft afgelopen zomer een zadel bij zadelmarkt gekocht en die ziet er nog heel mooi uit.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:06

Ik heb er geen ervaring mee maar als het waar is wat ze zeggen ! Bloos

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:24

Famke_a4pje schreef:
Idd. Het is sowieso belangrijk om je zadel goed te onderhouden, maar ik denk dat deze zadels net iets meer onderhoud vragen om ze mooi te houden. Een stalgenoot heeft afgelopen zomer een zadel bij zadelmarkt gekocht en die ziet er nog heel mooi uit.

Het vergt wel iets meer onderhoudt ja Lachen maar ze worden echt nie lelijk van dagelijk gebruik, de levens duur is net aals een merk zadel.
meer echt er zit geen minpuntje aan de zadel vind ik

ook de service van zadelmarkt is echt super
en als ze de site gelezen hebben hebben ze vast ook wel gezien dat de zadels van zadelmark bij de zelfde zadelsmakers gekocht worden als de zadels met een merkje

Citaat:
Wij importeren onze zadels RECHTSTREEKS van ambachtelijke zadelmakers die ook voor bekende merken produceren. Wij kopen daarbij zadels die voldoen aan een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, troep willen we gewoon niet verkopen, want dat is korte termijn handel.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:05

Goede zadels! ik heb er ook 1!
het zal best dat ze niet 'de beste zijn'.
Maar je kan er flink mee uit. ik snap niet waarom veel mense denke dat het geen goede zadels zijn omdat bijvoorbeeld het zo goedkoop is! of is daar nog een rede voor?
Nouja als ik jou was zou ik het doen, met goede verzorging kan je hem best lang houden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:07

@Baileys_22: en jij gelooft ook alles wat in de Telegraaf staat Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:16

@Tristan2000: neem de tijd en lees in dit item viewtopic.php?p=6670956
onderop de topics over Zadelmarkt eens door.

Er zullen ongetwijfeld zadels bij zijn die wel de toets der kwaliteitskritiek kunnen doorstaan en er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die tevreden zijn met hun ZM-zadel.
Maar onderstaande gaat er bij mij dus echt niet in:
Zadelmarkt schreef:
Wij importeren onze zadels RECHTSTREEKS van ambachtelijke zadelmakers die ook voor bekende merken produceren. Wij kopen daarbij zadels die voldoen aan een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, troep willen we gewoon niet verkopen, want dat is korte termijn handel.

Een ambachtelijke zadelmaker is trots op zijn werk en zal dus graag naamsbekendheid hebben dmv zijn naam op het zadel.
Bekende merken hebben hun eigen zadelmakers in dienst.
En mocht er al gewerkt worden met fabriekszadels dan zullen deze na een goede kontrole voorzien worden van dat merk. De zadels die niet door die kontrole komen (waar dus iets mee is !!) gaan dus zonder merk de deur uit.

Dat de ZM-zadels aan een bepaalde prijs/kwaliteitverhouding voldoen geloof ik graag. Maar goede kwaliteit heeft zijn prijs, lagere kwaliteit heeft dus ook een lagere prijs Cool

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:17

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:37

Genoeg leesvoer voorlopig.
Gebruik anders de zoekfunctie maar eens dan krijg je nog veel meer.

Ik zet hier even een slotje.