ik doe het wel, alle4 staan ze buiten in de bevroren wei+bak
als ik ze binnen laat staan breken ze de boel af en is de kans op blessures groter ivm het trappen tegen de wanden en het gebok+gesteiger in de stal...
het scheelt denk ik wel dat ze hier gewend zijn om door weer en wind iedere dag ongeveer heel de dag in de wei te staan, wat anders dus dan paarden die gewend zijn om veel op stal te staan en af en toe een uurtje in de wei te komen.
die van mij doen dus niet gek in de wei, en de kans op bvlessures is dus vrij klein
zo doe ik het al jaren en al die tijd is er niet echt iets noemenswaardigs gebeurd, behalve dan 1x een zoolkneuzing doordat ze gingen rennen, en er eentje op een bevroren 'hobbel' in de bak ging staan(leuk als alles bevriest als t mega modderig is geweest, dan is alles ongelijk
) en daardoor kreeg ze een zolkneuzing, maarja dat zelfde kan er gebeuren als ze tijdens het rijden in t bos ofzo op een steentje gaan staan, da is een zoolkneuzing ook zo gebeurd
ook kan ik nu niet echt rijden ivm de bevroren grond, eel meer dan ee stapritje buiten doe ik niet, vandaar dat ik ze toch graag in de wei wil hebben.
Als je op een stal staat met binnenbak en je rijdt dagelijks en je paard is niet gewend aan veel buitenstaan, zou ik het met dit weer ook niet doen denk ik, die paatrden zijn dan vaak sowieso al wat maf als ze buiten komen, die van mij rennen/bokken zelden buiten dus ik vertrouw het wel