Trailerprobleem: uitladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Trailerprobleem: uitladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 16:41

Ik heb een probleempje met mn paard (Ushi) om uit te laden. Ze loopt zo op de trailer, en staat er ook heel de rit super relax op, maar er achteruit aflopen durft ze echt niet. Scheve mond

Bij haar vorige eigenares hadden ze een IforWilliams met zijklep, dus ze heeft altijd gewoon vooruit uit de trailer kunnen gaan.

Maar nu was ik gisteren met een vriendin met de trailer mee op springles gegaan met Ushi, en zoals gewoonlijk liep ze er weer super braaf in, maar we hebben een half uur geprobeerd om haar eruit te krijgen, maar het lukte echt niet. Ze liep elke keer achteruit tot ze de klep voelde en dan schoot ze weer vooruit (ook behoorlijk gevaarlijk voor mij, want ze plette me gewoon tussen de staaf voor haar). Uiteindelijk hebben we het tussenschot opzij gezet, en haar voorzichtig zelf laten omdraaien wat uiteindelijk ook gelukt is, maar het was wel behoorlijk krap en dus echt niet ideaal. Scheve mond

Na de les liep ze weer zo op de trailer, maar thuis uitladen lukte weer niet, dus weer laten omdraaien, maar deze keer was de bocht net iets TE scherp waardoor ze eventjes uitgleed en ik bijna een hartaanval kreeg. Bloos Ze had gelukkig niets, en liep gewoon relaxed verder, maar ik heb geen zin om dit nog een paar keer mee te maken (heb het al 4 keer -ook al keer op wedstrijd geweest met trailer- geprobeerd, maar heb haar elke keer moeten laten omdraaien omdat het gewoon ECHT niet lukte, en zo is ze nu dus al 2 keer uitgegleden, wat me ook niet bepaald bevorderend lijkt voor haar vertrouwen in de trailer Scheve mond )

Dus nu hoop ik dat jullie misschien wat goede tips hebben om haar te leren om achteruit de trailer uit te lopen.

Op de grond achteruit oefenen heb ik al gedaan na die eerst wedstrijd, en dit gaat nu super, ik kan haar echt super lange stukken achteruit laten lopen gewoon op stemcommando en een vinger op haar borst, maar in de trailer maakt dit geen verschil, ze gaat wel achteruit tot ze de klep voelt, en dan blijft ze gewoon staan of gaat weer naar voor. En na een tijdje wilt ze helemaal niet meer achteruit.

Metellica

Re: Trailerprobleem: uitladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:56

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn schimmel doet het ook niet. Ik heb ook vanalles geprobeert, met bix achter hem gerammelt Tong uitsteken het rustig geprobeerd, ik heb hem een paar meppen verkocht maar niets helpt. Ik heb dus nu een trailer met voorlader. Een ifor williams, ik heb echt lang getobt maar er was geen resultaat. Een stalgenoot haar paard had het zelfde probleem. Door middel van T T team of hoe het ook heten mag is het haar wel gelukt en gaat het nu super! Ik ga dat waarschijnlijk ook nog een x doen. Succes ermee!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:57

Misschien moet je er een ander paard naastzetten en die uit gaan laden. Misschien dat ze het voorbeeld volgt.

Succes iig!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:22

Ik heb geen eigen trailer, en dat zie ik de komende tijd ook nog niet zo snel gebeuren, dus gewoon een met zijklep kopen is geen oplossing. Ik kan regelmatig met stalgenootjes mee op wandeling, les of wedstrijd, maar die hebben alletwee een gewone 2-paardstrailer, dus zou het echt spijtig vinden als ik heel veel ervaringen misloop omdat mn paard alleen maar in een trailer met zijklep kan, daarom dat ik hier tips vraag, hopelijk is een trailer met zijklep niet de enige oplossing. Verdrietig

Colt schreef:
Misschien moet je er een ander paard naastzetten en die uit gaan laden. Misschien dat ze het voorbeeld volgt.

Beide keren stond er een paard naast dat we dan eerst van de trailer hebben gehaald, zodat ze idd een voorbeeld kon zien en misschien er ook NOG liever af wou om bij haar vriendje te raken, maar de angst voor de klep was groter dat de drang om bij haar vriendje te raken. Scheve mond

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:38

als je nu eens in de bak oefent met het achteruit gaan over vreemde dingen (ik denk hierbij even aan een zeil, een plank, tussen kegels,...) Misschien dat het dan lukken wil.
Wanneer ze een voet op de klep zet heel goed belonen, iets geven eventueel en proberen dat ze daar blijft
veel succes ermee