Welke prijs vragen voor weidegang??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Welke prijs vragen voor weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 16:10

Ik krijg de laatste tijd geregeld de vraag van mensen of hun pony of paard hier de zomer op de wei mag en wat dat dan kost, maar wat zou ik daar voor moeten vragen dan?

-We hebben 4 hectare goed grasland, alles omheind met hout en nog extra lint eromheen.
-Twee goede buitenbakken
-Een goede binnenbak (ben zelf een watje Haha! )
-Wasplaats met warm en koud water
-Prima uitrij mogelijkheden, veel zandpaden.

Iemand een iddee wat redelijk is? Verward
Laatst bijgewerkt door CSAArabians op 01-03-05 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Re: Welke prijs vragen voor weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:13

75 - 100 euro per maand lijkt mij redelijk. Ik neem aan dat er voldoende toezicht is en vers water tot beschikking?

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 16:15

Er is constant toezicht, land grenst direct aan ons huis.
Vers water daar zorgen we altijd voor, lijkt me ook logisch.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:26

ik zou wel een onderscheid in prijs maken of ze gebruik maken van de facaliteiten zoals de binnen en buitenbak

incl faciliteiten zou ik zo'n 75-100 euro vragen
excl.'' '' zou ik zo'n 30-50 euro vragen

ligt er ook aan met hoeveel paarden ze staan of alleen.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:07

een redelijke prijs incl alles is tussen de €100 tot €110,-
waar je wel op moet letten is dat je dan wel voldoende gras onder je paarden houdt in de zomer als er een droge periode komt.
dus eerst goed uitrekenen hoeveel paarden je max. op je land kan houden zonder dat je in de problemen komt.
want je kan het niet maken om midden in de zomer te zeggen: sorry alles is verdroogd ik heb geen gras meer dus moeten ze maar even kaal lopen

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:36

piggeljay schreef:
een redelijke prijs incl alles is tussen de €100 tot €110,-
waar je wel op moet letten is dat je dan wel voldoende gras onder je paarden houdt in de zomer als er een droge periode komt.
dus eerst goed uitrekenen hoeveel paarden je max. op je land kan houden zonder dat je in de problemen komt.
want je kan het niet maken om midden in de zomer te zeggen: sorry alles is verdroogd ik heb geen gras meer dus moeten ze maar even kaal lopen

Das inderdaad een goeie!!
Ik zat zelf te denken aan 5 hooguit 6 zomergasten, dat zou toch wel moeten gaan?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:44

Ik zie dat je in Duitsland woont, tsja, dan is het heel lastig om een prijsje te noemen. Het is namelijk heel regio gebonden wat redelijke prijzen zijn.

Informeer anders in de omgeving een beetje wat men betaald voor dergelijke voorzieningen...

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 07:02

Myra1 schreef:
Ik zie dat je in Duitsland woont, tsja, dan is het heel lastig om een prijsje te noemen. Het is namelijk heel regio gebonden wat redelijke prijzen zijn.

Informeer anders in de omgeving een beetje wat men betaald voor dergelijke voorzieningen...

Wij wonen inderdaad in Duitsland, namelijk 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe).
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 75,- per maand.
(nog mensen op zoek naar weidegang? Haha! )

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:37

ik was ook op zoek naar weidegang maar in de buurt van hoek van holland. Helaas niks in de buurt gevonden en mijn paard gaat nu een maandje met leeftijdgenootjes naar Bergambacht. Ik betaal daar 70,- per maand. Dit is dus alleen maar wei,toezicht en water. Niks geen bakken of uitrijmogelijkhid. Gewoon een maandje groeien en spelen voor mijn paard van net 3 jaar. Ik head nog een ander gebeld in schipluiden maar daar koste het 125,- per maand ( ook voor aalleen wei en water en toezicht)

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:42

Ik woon in Noord Holland, maar bij ons betaal je al snel tussen de 200 en 300 euro voor wat jij aanbiedt! Lachen beetje veel, maar dat ligt aan de regio waar ik woon. Dus ik zou idd even vragen naar prijzen van stallen in de buurt. Succes.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:50

Je betaald bij ons zo'n 50 a 60 euro per maand voor alleen weidegang. Eventueel bijvoeren met kuil en brok. Dan is er meestal alleen een buitenbak bij.

Als ze ook gebruik maken van de binnenbak zou ik er meer voor vragen. Maar hoe vaak is dat zomers nodig? Bij hele jaar weidegang op een stal met goede voorzieningen als binnenwasplaats/poetsmogelijkheden, goede buitenbak en binnenbak zou ik best zo'n 100 euro per maand er voor over hebben...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:05

Gezien je net over de grens bij Schoonebeek woont kan je het best de prijzen van Drenthe aanhouden denk ik.

Ik betaal hier €125.- PER JAAR voor 1/2 hectare, hier komen dan alleen mijn eigen paarden/pony's op, dat stuk heb ik dus voor mijzelf. Uiteraard geen facilliteiten zoals binnen/buitenbak dus voor het gebruik van de bak kan je wel een bepaald bedrag per maand vragen lijkt mij maar wat zou je daar dan toch voor kunnen vragen....?

Voor de weidegang zou ik dan als ik jouw was niet meer vragen dan €150.- voor het hele seizoen maar misschien dat de prijzen bij jouw in de buurt wel erg verschillen van hier in Mantinge hoor, maar we zitten maar een half uurtje bij elkaar vandaan dus zo ontzettend veel zal het niet schelen denk ik.

Een hectare van staats bosbeheer kan je hier ook al huren voor €75.- per jaar heb ik mij laten vertellen dus je hebt aardig wat concurentie.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:17

50 tot 60 euro per maand.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:35

mmm ik woon ook bij de grens in de buurt, en hier betaal je voor 1.3 hectare land per jaar 750 euro. Wel mag je ermee doen wat je wil, en de eigenaar onderhoud het dan. ( geen faciliteiten)
Dus stel je hebt dan die 62.50 per maand, dan moet je er natuurlijk nog die faciliteiten bijrekenen. denk dat 80/100 euro een goede prijs is als ze ook gebruik van de faciliteiten mogen maken. dus 80 euro per maand x pak hem beet 6 pernsionpaarden is wel mooi 480 euro per maand als verdiensten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:25

Wij betalen 75 euro per maand - alleen voor weiland. Ze hebben dan wel fijne stukken en altijd gras. Achter de koeien aan dus niet teveel. Dat is hier in de buurt niet zo duur.
Ik zou ook een onderscheid maken tussen met gebruik faciliteiten of zonder. Met faciliteiten erbij toch wel 50 euro extra in de maand lijkt mij normaal. Maar je moet inderdaad even kijken wat bij jou in de buurt gangbaar is.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:39

Op mijn vorige stal had je de mogelijkheid om je paard alleen op de wei te zetten, dus zonder stalling. Dat was 50 euro in de maand. Daar zat verder niks bij, geen bak oid. Dit was wel in de randstad. Maar ik denk dat je excl. faciliteiten 50 euro kan vragen en incl. 75-100 euro in de maand.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:59

wij betalen 12,50 per week per paard. dit is exclusief alles en vind ik een redelijke prijs. dat komt dus neer op ongv. 50 euro per maand.
eenmalig gebruik van buitenbak kost bij ons 5 euro.
dit is in de randstad

inclusief binnenbak, buitenbakken, spuitplaats, enz. vind ik dat je hier nog wel zo'n 50 euro bovenop kan doen. (en misschien nog wel meer, vind 1 binnenbak en 2 buitenbakken erg luxe)