wat voor mest voor paardenwei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

wat voor mest voor paardenwei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:03

De titel zegt het al: wat voor mest kan ik het beste op mijn paardenwei(tje) strooien? Ik heb al begrepen dat ik rundermest moet hebben en geen varkensmest. Het gaat om een klein stukje van 1000 m2. Wat is het beste product hiervoor en hoeveel heb ik nodig?

Caesar

Re: wat voor mest voor paardenwei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:10

Wil je perse mest erop? Heb je niet een eigen mesthoop waar je gewoon je paardenmest overheen kan uitstrooien. Rundermest bevat minder zware stoffen (dacht ik.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:22

Hermesdeux schreef:
Heb je niet een eigen mesthoop waar je gewoon je paardenmest overheen kan uitstrooien.

Kan wel. Ik heb hier nog een hoopje liggen met mest uit vlas en rapsodie stallen. Ligt er ongeveer 3 maanden. Voldoet dat ook?

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:24

paarden mestr kan idd ook maar bij ons doen ze volgens mij koeien mest erop Lachen weet niet of het klopt
en bij een boer bij mij in de buurt gaat er paarden mest en kunstmest er over heen Lachen:D

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:36

Van koeienmest over de wei krijg je rijker gras geloof ik, dus meer eiwitten.
En van helemaal niet bemesten krijg je op den duur onkruid en later mischien zelfs giftige planten.
Wij strooien de mesthoop met paardenmest over het land uit in de winter, dat is dan mest van een heel jaar.
De voorkeur heeft dan mest van paarden die op stro staan, want het schijnt dat paardenmest met krullen of zaagsel je wei verzuurd.
Maar wij hebben onze paarden op stro en houtkrullen staan, dat gaat er gewoon overheen en dat gaat goed.