wilde kost wat kost een eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoezepoes

wilde kost wat kost een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 11:48

Omdat ze van mij geen eigen paard/verzorgpaard mag is mijn dochter van 12 jaar weggelopen en woont nu bij haar vader.
Wie heeft dit zelf ook meegemaakt?

Hoe reageerde(n) jij/jouw ouders daarop?

Abiola

Re: wilde kost wat kost een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:01

Waarom mag je dochter dan geen verzorgpaard van je? En heeft ze van haar vader wel een paard gekregen dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:05

huh?

weglopen omdat madam haar zin niet krijgt?

zo makkelijk he om dan maar meteen te dreigen met weggaan, probeer in elk geval samen met de vader hier een lijn in te trekken, nu is het een paard, straks wil ze een brommer en loop ze terug naar jou.
denk dat wat qonsequenter zijn een heel eind helpt.

( dokter phil heeft hele leuke tips hiervoor Clown )

en ervaring heb ik er wel mee, met de dochter van mijn ex vriend, die deed het ook, alle partijen samen roepen en erover praten, zorg dat ze eerst een verzorgpaard opzoekt zodat ze kan laten zien of ze het echt wel kan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:34

Ik zou toch wel ervoor kiezen dat ze een verzorgpaard krijgt, dit geeft ten eerste aardig wat verantwoordelijkheid: kan ze dit aan?
(En hierbij stimuleren, vind ik)
En ten tweede: het is niet zomaar logisch dat je op je 12e een eigen paard krijgt.
Ik ben zelf nooit echt ergens in gestimuleerd door mijn ouders, dus ik zou zelf mijn kinderen de kans geven om dit soort ervaringen op te doen en ze helpen met het zoeken van een geschikte verzorg/bijrijdpony.
Gelukkg hebben ze niet gezegd: "je gaat maar alleen naar de manege, dat is goed genoeg" maar ik moest wel op mijn 12e altijd ales alleen doen: met de bus naar Rijsenhout (Ome Arie, een oude bekende voor sommigen Lachen ) met de fiets naar mijn verzorgpony etc.
Een kind alleen maar beperken in plaats van te stimuleren vind ik zelf niet zo geweldig, omdat je zo ten eerste opstandige/ onzelfstandige kinderen krijgt en je stimuleert ze niet om hun talent of wat dan ook te uiten.
Natuurlijk is het van de gekke als ze de ene week op jazzballet willen en de andere week op tennis en weer een week later moet er een pony komen.
Daar kan je grenzen aan stellen, vind ik.
En een kind zomaar alles geven zonder dat ze er wat voor hoeft te doen vind ik ook maar matig.
Maar het hebben van een verzorgpony zie ik niet zo als slecht, maar juist als positief, ik ben blij dat ik dat in mijn kindertijd heb mogen doen.
En ook ben ik blij dat ik niet "zomaar" een paard heb gekregen, maar ervoor gewerkt heb, alles zelf betaald, enz.

En idd op 1 lijn zitten met de vader en om de tafel gaat praten.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:19

weglopen omdat ze haar zin niet krijgt dat doen kinderen vaak
ik geef je 1 tip
je hebt nee gezegt dus hou dat ook vol want anders word het van kwaad tot erger
en geloof me ze komt wel weer terug Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:44

Ten eerste weet ik het hele verhaal niet, maar uit wat jij verteld zal ik toch een antwoord geven.

Ik vind het heel onredelijk van haar om weg te lopen wanneer ze geen eigen paard krijgt, maar ik denk dat je er verstandig aan bent haar een verzorgpony te laten zoeken. Laat haar dit zelf doen, je hoeft er niet aan mee te betalen, alleen eventueel lessen als ze al wat langer een verzorgpony heeft, en als de eigenaar hier mee akkoord gaat.

Ik heb het gevoel dat er hier meer aan de hand is, laat haar zoveel mogelijk vrij waar ze gaat wonen, en ga er geen ruzie met haar/haar vader over maken.
Zo heb je de grootste kans dat ze terugkomt, of iig contact met je houdt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:56

aan ieder verhaal zitten meerdere kanten.
jij zegt, me dochter is weg gelopen omdat ze geen paard kreeg.
oke denk ik, dat is zeer vervelend, waardeloos gewoon.
maar is dat ook de enige rede, kan me niet voorstellen dat dat de enige rede is, waarom ze is weggelopen, er zullen meer haken en ogen aan zitten.
Maar ja jij zit er nu mee, en je voelt je denk ik knap beroerd. Maar ik zou wel voet bij stuk houden, nee is nee.
Maar heeft ze het bij pa dan wel zoveel beter, wel een eigen paard??

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:22

door weg te lopen laat je dochter eigenlijk zien hoe onvolwassen ze eigenlijk nog is.
papa is kennelijk haar wapen tegen jou want van papa mag het wel.
oke laat papa haar het paard maar geven, maar blijf zelf je been wel stijf houden, papa heeft je dat paard gegeven dus alle kosten en problemen zijn dan ook voor papa.
ik weet ook niet waarom ze van jou geen paard mocht hebben, maar daar zal je ongetwijfeld wel je redenen voor hebben.
maar ik vind wel dat iedereen die commetaar leverd op jou houding een ding moet bedenken:
12 jaar nu een paard willen hebben
13 jaar een vriendje, wat moet ik met die knol mijn vriendje is veel leuker, en dan moet ik van mijn moeder naar dat paard toe, ik ga bij papa wonen die zegt toch lekker dat ik met mijn vriendje mee mag
geloof me ze hebben mij om die reden al verschillende malen benaderd om een paard terug te nemen
als kleine meisjes vriendjes krijgen is 60% van die meiden hun paard zo vergeten of het vriendje begint te zeuren"moet je nu al weer naar je paars?"en als zo'n meisje dan bang is om haar vriendje te verliezen gaat het paard weg.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:28

hoi,

ik zou idd gewoon volhouden, nee is nee.. maar krijgt ze bij haar vader ook een paard of niet ?
nou ik heb ook 3 jaar moeten wachten, tot die tijd reed ik op manege's en had ik 2 hele leuke verzorgpony's.. nu heb ik dan sinds zondag een shet en als dat allemala goed gaat een tijd krijg ik een grote pony erbij

snoezepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:02

Bedankt voor jullie reacties.
Zelf wilde ik me ook niet hierdoor laten "chanteren".
Wie weet gaat de lol van het paard eraf, en ziet ze later wat ze eigenlijk gedaan heeft.
Met vallen en opstaan groot worden heet dat toch.....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:31

Toch vraag ik me af waarom ze geen verzorgpaard mag. Van een eigen paard kan ik me nog voorstellen dat je dat afhoudt, maar een verzorgpaard kan IMO sterk bijdragen aan de ontwikkeling van haar verantwoordelijkheidsgevoel. Ik hoef de reden niet te weten hoor, je bent mij geen verantwoording schuldig, maar ik probeer het fenomeen 'verzorgpaard' ook van de positieve kant te zien. Knipoog

Neemt niet weg dat weglopen IMO niets oplost. Tja, als zij vindt dat ze het bij haar vader beter kan krijgen dan bij haar moeder... Heb je al eens geprobeerd een goed gesprek met haar te hebben zonder van beide kanten met verwijten te gooien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 08:52

Ik zou haar ook iig dat verzorgpaard laten zoeken. Laat haar dat helemaal zelf verzorgen, maar hou wel een oogje in het zeil waar ze dan belandt. Eigen paard zou ik zo snel niet doen. En je dochter komt wel weer bij je terug....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:44

Ik ga er van uit dat TS een hele goede reden heeft waarom ze ook geen verzorgpaard mag. Misschien niet genoeg tijd, misschien spelen er andere dingen mee. Ik heb zelf zoiets nooit meegemaakt, maar het lijkt mij dat het kind nogal profiteerd van het feit dat jullie gescheiden zijn. Ik zou met de vader een keer om de tafel gaan zitten (weet niet hoe die relatie nu is?) en dit bespreken. Ik vind dat de vader ook fout is door het kind in huis te nemen, hij zou haar eigenlijk direct terug moeten sturen zodat ze weet dat ze zoiets niet hoeft uit te proberen. Kans is groot dat ze zoiets in de toekomst nog een keer probeert als ze haar zin niet krijgt, aan de andere kant staat immers de deur voor haar open.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:20

Uit eigen ervaring weet ik dat er waarschijnlijk hele andere dingen aan de hand zijn geweest. Mijn moeder was in de week dat ik weg liep voornamelijk bezig met het plunderen van mijn spaarrekeningen...
Pas na een lange strijd waar zelfs de rechter aan te pas moest komen lukte het om weer mijn eigen spaargeld te krijgen. Ik denk dat mijn moeder voor haar gemoedsrust wel zal willen denken dat ik ben weggelopen om een paard te krijgen, maar daar was helemaal geen sprake van. Mensen die mij (en haar) echt kennen weten wel dat er hele andere dingen speelden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:58

Verward Verward Dit topic is al een paar maanden oud?!
Ben jij (Cupid) de betreffende weggelopen dochter of...?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:00

Nicolletje schreef:
Ben jij (Cupid) de betreffende weggelopen dochter of...?

Ik denk het wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:04

@ Cupid: in principe kan je moeder je spaarrekeningen helemaal niet leeghalen, als de rekening op jou naam staat en door beide ouders is opgericht...

Dus mag ik jou versie van het verhaal net zo betwijfelen als de versie van je moeder? (Als Snoezepoes al je moeder is...)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:18

Cupid is 15 en heeft al lange tijd verzorgpony's en een eigen paard9(ie profiel Knipoog ) dus zal niet de dochter zijn van snoezepoes

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:52

Verward

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 00:40

Cassidy schreef:
@ Cupid: in principe kan je moeder je spaarrekeningen helemaal niet leeghalen, als de rekening op jou naam staat en door beide ouders is opgericht...

Mijn moeder heeft een machtiging van mij Cool
Zij kan het dus wel doen, als ze zou willen, maar ik ben dan ook 2x15 jaartjes oud... Schijnheilig misschien dat dat scheelt (en er valt weinig te halen Bloos )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:10

Volgens mij kunnen spaarrekeningen wel door de moeder leeggehaald worden, sterker nog, het is zelfs zo dat de moeder verplicht wordt dat ze voordat ze in de bijstand komt en daar geld van krijgt eerst het eigen kapitaal op moet maken, en daar horen ook de spaarrekeningen van de kinderen bij. Weet dit omdat mijn tante dit ook heeft moeten doen, de spaarrekening van beide kinderen moeten leegmaken voordat ze een uitkering kreeg. Gelukkig heeft de familie ingegrepen en ligt dat geld nu ergens bij iemand in een tuin begraven. Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:36

Even met de deur in huis vallen, ik geloof er geen zak van!
Het zou best kunnen dat iemand weg loopt van huis omdat er een grote onvrede rust, maar het lijkt mij sterk zoals het verhaal van moeders dat het alleen om een paard gaat.
Ik denk dat er vele malen meer aan de hand is dan dat er nu wordt uitgesproken.
Waar rook is is vuur daar ben ik mij heel erg van bewust, maar ik denk ook dat het nu iets op geblazen word.
En tuurlijk waar er 2 vechten hebben er 2 schuld maar denk dat er iets meer tekst en uitleg moet worden gegeven voordat hier over geoordeeld in kan worden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:53

gezien de ouderdom van dit topic en de diverse onduidelijkheden en speculaties een slotje.