Cavallo Piaffe laarzen : inlopen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parcival

Cavallo Piaffe laarzen : inlopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 07:29

Ik heb sinds een paar weken gloednieuwe Cavallo laarzen. Meteen maar het duurste dressuurmodel : de Piaffe. Vreselijk duur (500 euro), maar zo bloedmooi ! Ze hebben een superhoge dressuurboog, een keiharde buitenkant en ze zijn van heerlijk kalfsleer. Ik heb ze nu al een paar keer aangehad naar mijn werk (onder een spijkerbroek, dan drukken die randen ook lekker in je knieholtes als je aan je bureau zit), op de fiets en met trappen lopen, maar ze worden maar niet soepel.
Ik weet wel dat ze hard moeten blijven omdat het een dressuurmodel is, en dat die je benen in een bepaalde houding "dwingen", maar ze zullen toch wel iets soepeler worden ?
Wie heeft ze ook en kan me tips geven ?

petraaken

Re: Cavallo Piaffe laarzen : inlopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:44

Ik heb ook sinds sept vorig jaar nieuwe cavallo's. Heb nog het allround model gekozen maar zelfs die zijn harder dan mijn vorige cavallo's. Moet er niet aandenken wat een echte dressuurlaars aanvoelt. Mijn cavallo's beginnen eigenlijk nu nog maar goed te zitten en soepeler te worden en wat in te zakken. Ik denk dat je gewoon nog even op je tanden moet bijten. Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:03

Het wordt wel prettiger hoor. Bij mij duurde het best een tijd, maar als ze eenmaal een stukje ingezakt zijn voelt het al heel anders. Ik denk dat ze bij mij na een maand of anderhalve lekker begonnen te zitten.

Ik zou er alleen niet mee gaan fietsen. Dan gaat het leer in je knieholte heel lelijk ombuigen en dat blijf je altijd zien. Wel mee lopen en rijden, maar fietsen en traplopen vind ik erg zonde van je dure laarzen. Op wedstrijden kan je er zo uit halen wie dat met zijn laarzen gedaan heeft en wie niet...

marian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:43

Jeetje, dat zijn echt supermooie laarzen !
Pas inderdaad wel op met fietsen en trap lopen, want daar worden ze niet mooier van.
Ik vrees dat je gewoon een paar weken pijn zal moeten lijden, voordat ze lekker zitten. Succes !