Wie heeft er ook een hoofdstel dat niet stuk te krijgen is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Znoin

Wie heeft er ook een hoofdstel dat niet stuk te krijgen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 01:13

Ik heb een hoofdstel gekregen bij mijn eerste paard in 1997. Ik weet niet hoe lang er toen al mee gereden werd, maar waarschijnlijk al een paar jaar! Nu is het nog steeds in prima staat: soepel, geen roestplekje te bekennen en niks kapot. Toch heeft het al veel doorstaan iedere dag! (Strand, zee, regen, paar maanden slecht invetten...) Ik sta er versteld van! Haha!
(Toch heb ik vandaag wel een nieuwe gekocht, omdat ik een beetje uitgekeken raakte op dat eerste hoofdstel, na zo'n 8 jaar! Tong uitsteken )

Nic

Re: Wie heeft er ook een hoofdstel dat niet stuk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:58

De mijne is met van die koperen gespen en ook al een jaar of 6 oud.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:10

Ik heb ooit een simpel hoofdstel gekocht voor mijn pony's. Allemaal hadden ze er 1. De kleinste heeft zijn hoofdstel bij verkoop meegekregen, de D pony heeft zijn hoofdstel bij verkoop af moeten staan aan de E. Dit hoofdstel heb ik nog steeds en ook nog gebruikt bij mijn paard! Ik heb nu als 2e hoofdstel een mooi wedstrijdhoofdstel, maar met dat andere rijdt ik nog steeds. En dat is zeker al 8 jaar oud...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:20

Die hoofdstellen van jullie zijn nog maar jonkies Haha!

Die van mij (een Kieffer) gaat al bijna 21 jaar mee, vrijwel dagelijks gebruik en vroeger reed ik heel veel over het strand en zelfs door de zee. Ik heb pas een nieuwe gekocht maar de Kieffer blijft mijn gewone werkhoofdstel.

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 00:07

Onvoorstelbaar he! Haha! Toch lijkt het wel zo te zijn dat het de merkhoofdstellen zijn die het zo lang uithouden. Die van mij is van Imperial Riding.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:20

Ik heb het tegenovergestelde, geloof ik. Mijn paard doet zo een 2 hoofdstellen per jaar slopen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:43

Ik heb 2 Kieffers en een Imperial riding die er na 4, 3 en 2 jaar niet meer geweldig uitzien, de ene kieffer is al 2x gemaakt zelfs!

en ik heb voor destiny(die is ook normaler in de omgang dan Quentin van wie de andere hoofdstellen zijn Clown ) een merkloos(ja huismerk van het Gareel, brabanders kennen t denk ik wel) al 8 jaar en is nog in perfecte staat ondanks intensief gebruik en een slordige eigenaar Bloos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 06:56

ik koop nog geen duur hoofdstel, het heet timo en slopen is zjn hobby Tong uitsteken
laila is al oud, dus voor haar ook niet echt mer nodig
rambo is niet van mij en moet eerst mar eens redelijk beleerd zijn, dan moet ik nog een wekhoofdstel van een goed merk met klipjes in de maat shet zien te vinden
jannneke doet het prima mat 5 of 10 euro hoofdstellen Tong uitsteken zo vaak wordt er niet op gereden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:53

Ik heb een hoofdstel van Stubben gehad dat zo'n 15 jaar mee is gegaan.
Bij mij dan, want ik heb het verkocht en het zag er echt nog als nieuw uit *LOL*
Het model was alleen wat ouderwets, er zat nog zo'n dunne hoge neusriem aan en ik wilde graag een iets bredere.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:54

Mijn hoofdstel van "Stübben" is ook al wel 10 jaar oud.
Ik kreeg afgelopen oktober een mooie nieuwe van "Kieffer" op mijn verjaardag.
Maar mijn paardje was er helemaal niet blij mee. Ze liep maar te schudden met haar hoofd. Mijn oude heeft een dubbele kopstuk en de nieuwe had dat niet.
We zijn weer met de oude verder gaan rijden. Knipoog
Er hangt nu een schitterend nieuw "Kieffer" hoofdstel in mijn kast Bloos

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:28

Ik heb hier een hoofdstel liggen die ik 2ehands voor mijn eerste pony heb gekocht ( 6 jaar geleden ) van een vriendin. Zij reed er ook al zo'n 2 jaar mee dus die is nu een jaar of 8
Is een goedkoop ding van Divoza, geloof pagony ofzo. Is inmiddels iets bruiner maar werkt nog steeds Haha!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:39

Heb zelf ook een Stübben hoofdstel en dat is nu 5 jaar oud maar ziet er echt nog uit als nieuw en wordt intensief gebruikt. Vooral af en toe beetje invetten met Hammanol van Stübben doet wonderen.
Had daarvoor ook een Stübben maar omdat ik een nieuw paard kocht vond ik dat die wel een nieuw hoofdstel mocht, maar die zag er ook nog heel goed uit.

Ben zelf erg over de Stübbens te spreken je ziet echt wel kwaliteitsverschil.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:17

ik heb voor Cezanne vorig jaar maar eens een nieuw hoofdstel gekocht omdat ik op de oude was uitgekeken. Die heeft ze ook iets van ehm.. (denkt even na) 10 jaar gehad. goedkoop model van 25 gulden, en zou nu zo weer gebruikt kunnen worden. Heeft ook dag in dag uit alles meegemaakt, modder, regen, weinig invetten etc.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:02

ik heb er zo eentje met wit onderlegd, niet echt duur en van een vriendin overgenomen!
volgens mij issie al bijna 10 jaar oud, maar nog in zeer goede staat Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:37

Ik heb ook zo'n hoofdstel, dat al zeker 14 jaar oud is!
Het is een rondgenaaid hoofdstel en heeft al drie paarden versleten...hihihi.
Ik gebruik hem nog steeds als longeerhoofdstel.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:49

Ik heb er anderhalf jaar geleden een oude gekregen van Röskur's fokker. (hij was toen 15 en zij had hem tot z'n 10e) Die is nu nog prima, lekker soepel etc, al vanaf het begin.

Ik heb ook via bokt een andere gekocht, omdat ik eerst met lage neusriem reed en nu ben ik erachter dat ik gecombineerd toch mooier vind. Maar de gecombineerde neusriem die ik er ook bij had gekregen had een jaar in een stoffige stal gelegen - ik weet niet of hij daarvoor ook al afgeragt was, hoor - dus die zag er niet meer uit en was erg roestig en half kapot. Nagelbijten / Gniffelen Dus toen heb ik een nieuwe gekocht omdat ik toch ook een mooi hoofdstel voor de paar wedstrijdjes die ik rijd [onderling] mee te rijden. Lachen Die was toen 2 maand oud ofzo, van pagony, en ik heb hem nu een aantal maanden. Het is echter vrij stug en ik vind het niet zo fijn als het oude hoofdstel... Bloos Kortom, ik denk dat het eigenlijk júist na een tijdje goed gebruik soepeler en fijner wordt... En dat je er daarna nog lang plezier van kan hebben. Ik hoop tenminste dat mijn dressuurhoofdstel nog soepeler wordt. De vorige was volgens mij merkloos, zal iig geen duur ding zijn geweest, en die is dus hartstikke fijn. *LOL*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:55

had ik ja Boos! ding ging al zeker 20 jr mee
en was nog prima !! is helaas gejat op stal

heb nooit meer zo'n fijn hoofdstel kunnen vinden

was ook nog van dat mooie dikke stevige brede leer
niet dat flut spul van tegenwordig

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:24

Ik heb een kunststof hoofdstel van BR, soort rubberachtig materiaal, wat letterlijk niet stuk te krijgen is (het is van binnen doorweven met katoen). Dit hoofdstel is nog niet zo oud maar kan nog wel eens een heel oudje gaan worden! Knipoog

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:26

ik heb een stubben hoofdstel van nu zo n 8/9 jaar oud.
hij was erg duur maar lijkt nu nog nieuw.
geweldig spul Knipoog