(Toch heb ik vandaag wel een nieuwe gekocht, omdat ik een beetje uitgekeken raakte op dat eerste hoofdstel, na zo'n 8 jaar!
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Toch lijkt het wel zo te zijn dat het de merkhoofdstellen zijn die het zo lang uithouden. Die van mij is van Imperial Riding.
) een merkloos(ja huismerk van het Gareel, brabanders kennen t denk ik wel) al 8 jaar en is nog in perfecte staat ondanks intensief gebruik en een slordige eigenaar

zo vaak wordt er niet op gereden 

Dus toen heb ik een nieuwe gekocht omdat ik toch ook een mooi hoofdstel voor de paar wedstrijdjes die ik rijd [onderling] mee te rijden.
Die was toen 2 maand oud ofzo, van pagony, en ik heb hem nu een aantal maanden. Het is echter vrij stug en ik vind het niet zo fijn als het oude hoofdstel...
Kortom, ik denk dat het eigenlijk júist na een tijdje goed gebruik soepeler en fijner wordt... En dat je er daarna nog lang plezier van kan hebben. Ik hoop tenminste dat mijn dressuurhoofdstel nog soepeler wordt. De vorige was volgens mij merkloos, zal iig geen duur ding zijn geweest, en die is dus hartstikke fijn.
ding ging al zeker 20 jr mee