Ponyparkcity, vakantiehuisjes met shetlandpony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joeptje

Ponyparkcity, vakantiehuisjes met shetlandpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 23:20

Hoi iedereen!!

Vandaag nam ik even een reclamefoldertje door en kwam terecht op een advertentie van "Ponyparkcity". Hier krijg je voor de prijs van €198 ,- een ponyweekend, m.a.w. je huurt er een vakantiehuisje en krijgt er een shetlandpony bij.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie misschien enige ervaring heeft met "Ponyparkcity". Ben verder niet geïnteresseerd om een weekendje te boeken, maar zoals de advertentie doet lijken, beschik je het ganse weekend over dezelfde shet die je kinderen (ik citeer) 'De hele dag rijplezier' schenkt.

Gebeurt dit wel onder het nodige toezicht dan?

Groetjes!!

LadyMadonna

Re: Ponyparkcity, vakantiehuisjes met shetlandpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:31

is dit wat collendoorn was ofzo?

Joeptje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 23:46

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:04

stef schreef:

ja dat is van naam veranderd.

en ik ben er ooit 15 jaar geleden een keer geweest en volgens mij kon je inderdaad die pony aan een boom binden bij je huisje, er waren wel lesjes dus ze hielpen je wel bij het uitzoeken van een pony die geschikt voor je was. En ze waren allemaal suuuuuuper braaf natuurlijk.. Verder moet je het echt zien als iets voor kleine kindjes die echt nog niks kunnen, dus dat is een beetje rondstappen met papa ernaast..

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:34

Haha
Wij hebben het vroeger ook wel eens gedaan, als ik de verhalen van mijn ouders moet geloven was het niet helemaal een suc6.
De pony die de ouders voor mij hadden was erg brutaal en liep gewoon het huisje in.
Vind het park zelf wel erg leuk maar om nou een heel weekend daar met een pony te moeten lopen lijkt me verder niet zo heel erg leuk voor een kind.
Vroeger was er een grote bak waar je kon rijden die is naar mijn weten helemaal weg.
Nu is er een hoefslagafgezet met hekwerken en daar lopen de ponies nu tussen door, soort treintjes idee.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:55

Wow is het echt zo veranderd? met die hoefslag en bak enzo?
Toen ik er nog heen ging was het ontzettend leuk Haha! toen waren er ook nog grotere ponys, heb een paar hele leuke vakanties daar door gebracht Haha!

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:04

Erg SLECHTE ervaring.Wij hadden zo'n bungalow.Helemaal blij,er was een televisie bij!Pech gehad,het enigste kanaal was ponyparkcity.Het was er erg koud,en geen verwarming.Het stapelbed zakte in elkaar als je op de bovenste ging slapen.En de douche?Die zat echt vol schimmels..Op een gegeven moment maar een pony gehuurt,maarja,die wou niet mee en hij stopte steeds vlak bij ons huis Frusty Ik was heel bij om weer thuis te zijn! Lachen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:46

je moet maar net een leuke pony hebben uitgezocht.. ik ben er ook een paar jaar geleden geweest 2x over... de dieren worden er niet echt al te vriendelijk behandelt.. maar er zitten wel leuke beesten tussen.. ik zal straks nog even wat foto's plaatsen...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de zwarte appaloosa zat onder de wondjes niet goed te zien

en de grijzige appaloosa op de eerste foto was ontzettend mager en ontzettend bang..

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:23

We hadden er 8 geprobeerd,en toen was ik het zat hoor.
Stomme Ponyparkcity Haha! De dieren waren idd erg bang en eentje had in mijn knie gebeten Tong uitsteken

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:55

hey,

ik ben er ook geweest toen ik nog klein was. endus nog niks van paarden en pony<s afwist.

ik zou er nu nooit heen gaan voor vakantie.. de pony´s worden daar zeker niet goed behandeld en af ent oe denk ik ook wel eens mishandelt door mensen die ze huren die dat leuk vinden en/of niks van paarden af weten.

zou er wel graag dan 1tje over willen kopen zodat die wel een goed leven heeft ofzo. (alsik het geld ervoor had)

Ik ben van mening dat ze daar de dieren mishandelen. ik ben er zelf zwaar op tegen. wat ze daar doen. als ze nou nog stallen hadden en beter geregeld enz. en dat er goed met de pony<s om gegaan werd en dat je minstends elke dag 1 uur les moet hebben enz. was het al een stuk beter. maar ben zo ie zo tegen op dat soort parken.

groetjes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:20

miranda1983 schreef:
Ik ben van mening dat ze daar de dieren mishandelen. ik ben er zelf zwaar op tegen. wat ze daar doen. als ze nou nog stallen hadden en beter geregeld enz. en dat er goed met de pony<s om gegaan werd en dat je minstends elke dag 1 uur les moet hebben enz. was het al een stuk beter. maar ben zo ie zo tegen op dat soort parken.
groetjes

Ik ben het er mee eens dat het niet ideaal is zown park en dat er maatregelen genomen kunnen worden zodat die vakantie gangers beter met de ponys omgaan, maar stallen wat je zegt? nou nee, dat zou wel heel erg zielig voor die ponys zijn. Toen ik er nog kwam (6 jaar geleden voor de laatste keer) gingen die ponys svonds lekker naar een grote loopstal met uitloop naar weiland, waar ze lekker sociaal konden doen met andere paardjes en kregen ze lekker veel kuil. Denk niet dat die ponys dan zo ongelukkig zijn?:P
Mishandelen vindt ik ook wel een beetje overdreven... tuurlijk kan het veel beter, ik zou beginnen met die beestjes geen bit meer in te doen (als dat niet al zo is), zorgen dat de vakantie gangers weten wat een pony nodig heeft, en er ook op controleren dat alle ponys er goed bijlopen.
maja, ik heb dus geen idee hoe het er nu aan toegaat, toen ik er nog kwam waren er ook nog grote ponys, en toen kwamen er ook veel meer 'grotere' kinderen

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:29

hey,

ja vroeger stonden er ook nog paarden en grote pony<s en kwamen er ook nog meiden van een jaar of 20.

maar over de stallen is ook wel waar. mishandeld worden ze niet maar ze hebben in iedergeval niet een al te leuk leven. denk ik

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:54

Ik weet niet wat die ponys vinden van het leven, ze kunnen jammer genoeg niet praten Tong uitsteken Tong uitsteken
Maar als ze een vervelende ruiter hebben deden de meeste ponys ook aardig vervelend terug, en kwamen die kinderen een andere pony halen. Dat gebeurde aardig veel toendertijd, dus ponys kwamen wel voor zichzelf op, en savonds gingen alle ponys richting stal, niemand die zn pony nog de andere kant op kreeg.
Ik zie me al voor me hoe die ponys in die loopstal de slappe lach hebben en tegen elkaar vertellen hoe ze hun ruiters vandaag weer te slim af waren Tong uitsteken
Wij hadden een pony, als je erop wou rijden en je wou de andere kant op dan de stal, dan liet ie zich gewoon vallen, of ging ie keihard onder laag hangende takken rennen...
Ik denk dat die ponys zich zo toch ook wel aanpassen, ze weten wel hoe ze het voor elkaar krijgen om terug naar stal te gaan... maar het zou wel mooi zijn als paarden konden praten Tong uitsteken

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:12

stef schreef:

is dit het oude ponypark slagharen ofzo?

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:18

Princess schreef:
stef schreef:

nou volgens mij lag dat naast elkaar ofzo, ponypark slagharen was volgens mij een soort pretpark/speeltuin achtig iets waar dan ook van die treintjes shetjes waren waar je op kon zitten.. en collendoorn was een vakantiehuisje en had je die ponys en toen ik daar ben geweest waren er idd ook nog wat grotere ponys en was er een rijbak waar je les kreeg..

ik zat een jaar op paardrijden dus ik wou een hele grote, dat ging toch niet zo goed Bloos Haha! en toen heb ik toch maar een shetje gekozen Haha!

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:28

hallow,

Ik ben een aantal jaren geleden, 6 jaar achter elkaar naar collendoorn geweest! Blijer kon je mij toen niet maken! Wat een super vakantie. elke ochtend een pony halen, lekker over de zandpaden rijden en 's avonds weer terug brengen, Super!
De paarden en pony's toen der tijd zagen er prima uit! Er waren toen niet alleen shetlanders maar ook veel fjorden en grotere pony's. Ze waren allemaal hartstikke lief en reden super. smorgens had je gezellig les van Hein en smiddags reed je zelf met je vriendinnen over de vele zandpaden heen. Lekker crossen enzo Tong uitsteken .
Ik had elke dag dezelfde pony, omdat ik een slotje met me huisnummer om de band van de pony had hangen. Zo heb je elke dag dezelfde leuek pony!
Ik vind het echt een super park! Als er nou nog grotere paarden waren, was ik zo weer gegaan. Ben er nu te oud voor, 20.

Pretpark slagharen ligt 5 km van Collendoorn af. Met een treintje kon je elke dag gratis naar het pretpark. Als je geen zin meer had op te rijden bracht je je pony terug en ging je met het treintje naar slagharen!

Ik heb er veel foto's van. zal ik er ook even zo snel mogelijk opzetten.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:32

Nou, de meeste mensen hebben blijkbaar van horen zeggen dat die beesten mishandelt worden...
Volgens mij hebben de meeste het er fijner dan de meeste paarden van 1 eigenaar, inclusief die van mij, alleen al omdat ze zomer en winter heerlijk met de hele kudde in de loopstal lopen. (Als je daar trouwens overdag gaat kijken na een uur of 2 dan staat het jonge en vervelende grut daar weer in en leven ze zich lekker uit. Prachtig gezicht Haha! )

In elk geval: dat van die bak met hekken is totaal niet waar, tenminste een jaar geleden hadden ze er nog 3 bakken waar gewoon in te rijden is.

Verder kan iedereen een pony meenemen van 10 tot half 6. Sommige pony's hebben pech en treffen mensen die ook echt van 10 tot half 6 gaan rijden. Gelukkig passen ze goed op zich zelf en als ze het zat zijn worden ze vanzelf super vervelend.

Dat de paarden bang en mager zijn is het gekste verhaal wat ik ooit heb gehoord. Dan hebben jullie dikke Billy zeker niet gezien? Over het algemeen zijn ze eerder te dik dan te dun en krijgen ze ruim voldoende kuilgras te eten. En ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat bang was, zelfs de 3-jarige ging braaf langs vuilniszakken, auto's, voetballers en wat dan ook. Ik heb er wel geteld 1 meegemaakt die een beetje kijkerig was en stopte bij dingen als vuilniszakken om te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:57

ik be ner geweest toen je binnen nog in die rijbaan kon rijden...daar konden de pony´s maar 1 kant op door een smal pad.....ik weet nog goed dat ik er toen afgebokt ben...stomme knol Koe

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:03

0ojannekeo0 schreef:
ik be ner geweest toen je binnen nog in die rijbaan kon rijden...daar konden de pony´s maar 1 kant op door een smal pad.....ik weet nog goed dat ik er toen afgebokt ben...stomme knol Koe

dat kan nooit in collendoorn geweest zijn, daar hebben ze nooit zon rijbaan gehad met zon smal paadje waarin ze alleen konden lopen. dat was het attracrie park waar ze dat hadden, wat overigens alweer weg is die pony rijbaan. In collendoorn hebben ze alleen grote rijbanen en zandpaden.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:18

Myra1 schreef:
Dat de paarden bang en mager zijn is het gekste verhaal wat ik ooit heb gehoord. Dan hebben jullie dikke Billy zeker niet gezien?

Daar heb ik nog op rond gehobbeld Vork
De meeste pony's zijn idd heel braaf, ze staan 's avonds met z'n allen in een enorme "stal" en de meeste mensen letten er ook wel aardig op dat de pony pauze heeft en te drinken.

Weer ontopic:
Je beschikt idd het hele weekend onder je eigen pony, ik geloof dat er zelfs de mogelijkheid is tot het 'reserveren' van een pony (als je een fijne hebt gevonden).
Rijden gebeurt niet onder toezicht ofzo.

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:27

Princess schreef:
stef schreef:

collendoorn is een park onder beheer van slagharen Lachen

je ken een pony bij je huisje uitkiezen naar keuze (dus niet alleen shetjes)

alleen mag je daar niet ddrafen gallopenen of ander prakteiken uithalen

kortom alleen stappen wegens de veileigheid van de kleintjes

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:44

lotjebruun schreef:
hallow,

Ik ben een aantal jaren geleden, 6 jaar achter elkaar naar collendoorn geweest! Blijer kon je mij toen niet maken! Wat een super vakantie. elke ochtend een pony halen, lekker over de zandpaden rijden en 's avonds weer terug brengen, Super!
De paarden en pony's toen der tijd zagen er prima uit! Er waren toen niet alleen shetlanders maar ook veel fjorden en grotere pony's. Ze waren allemaal hartstikke lief en reden super. smorgens had je gezellig les van Hein en smiddags reed je zelf met je vriendinnen over de vele zandpaden heen. Lekker crossen enzo Tong uitsteken .
Ik had elke dag dezelfde pony, omdat ik een slotje met me huisnummer om de band van de pony had hangen. Zo heb je elke dag dezelfde leuek pony!
Ik vind het echt een super park! Als er nou nog grotere paarden waren, was ik zo weer gegaan. Ben er nu te oud voor, 20.

Pretpark slagharen ligt 5 km van Collendoorn af. Met een treintje kon je elke dag gratis naar het pretpark. Als je geen zin meer had op te rijden bracht je je pony terug en ging je met het treintje naar slagharen!

Ik heb er veel foto's van. zal ik er ook even zo snel mogelijk opzetten.

Ik vind dit wel een beetje raar over komen hoor.
Elke ochtend een pony halen en 's avonds weer terubrengen --> Elke ochtend je fiets uit de schuur halen en elke avond weer terugzetten Scheve mond
Afijn, ik denk dat zoiets wel leuk is voor kleine kinderen.
En ik denk ook dat het mooier klinkt dan het is: Hel dag rijden, leuke lieve schattige pony...

Joeptje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:29

Eeey

Bedankt voor de reacties!! Ook zeker leuk foto's te zien, geeft toch meer een idee Knipoog. Vind het overigens wel een raar idee, zomaar pony's 'uitlenen' aan mensen met geen/weinig goede voorkennis (qua betuiging, omgang etc.)

Groetjes

stuifpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:15

heey ik ben ookeens naar ponyparkcity geweest ( 4 keer) en toen heb ik op bella gezeten en mijn zus op peertje 1
Haha! Haha! Haha! Haha!