Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marijn4045 schreef:Wat jij doet is de zool zachter maken, dat heeft niets met de hoefwand te maken die uiteenzet voor de pompwerking.Mijn paard heeft ook erg harde hoeven en ik doe er nu elke dag een mengsel van lijnmeel en water in. Gewoon een soort deegbal maken en dat heel goed in een schone hoef duwen. Het water en de olie uit het 'deeg' kunnen dan in de hoef trekken. Het duurt even voor je resultatt merkt, maar het werkt echt.
Sugarmiss schreef:Bij een gezonde hoef is de zool hard. Het dode materiaal is er dan makkelijk af te krabben. Bij een goede hoef hoeft er ook eigenlijk niets aan de zool te gebeuren, dus waarom zachter (en dus gevoeliger) maken ??
Marijn4045 schreef:Bij mij zijn de stralen altijd van een soort gummi-achtig materiaal, nooit brokkelig iig. Ze zijn zo 'taai' dat ik met een mes de stralen maar met moeite bijgesneden krijg, omdat ze zo meeveren.Vooral de straal moet veerkrachtiger worden (en dus niet zozeer zachter). Ik duw het lijnmeelmengsel in de straalgroeven (heet dat zo?) en dat lijkt echt te werken.