Ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tact

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:12

Voor het ruiterbewijs leg je een theorie en praktijk examen af. Als je steeds op tijd betaalt, ben je verzekerd tegen wa. Als iemand een ruiterbewijs gehaald heeft en een tijd niet rijdt en het ruiterbewijs niet verlengt (omdat de wa verzekering toch niet nodig is, je rijdt immers niet), kun je dan op een later moment het ruiterbewijs dan weer actief maken zodat je weer verzekerd bent ? Is er dan niet opnieuw een examen nodig en kun je dit regelen door alleen maar te betalen ? Of wordt er verwacht dat je blijft betalen, ook als je niet paardrijd ?

Heeft iemand ervaring met het verlengen van het ruiterbewijs, nadat het ruiterbewijs niet verlengd is, omdat er niet gereden werd. Dus kan je verlengen, als je de betaling gestopt hebt, later wilt weer wilt betalen omdat je weer gaat paardrijden, maar dan zonder examen te doen ? De aanname is namelijk dat de resultaten van het theorieexamen en het praktijkexamen geldig blijven. Is dat zo?

bibi76

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:36

Ben een paar jaar geleden te laks geweest om mijn ruiterbewijs te verlengen.
Heb toen gebeld om te vertellen dat ik een aantal jaren niet had gereden omdat ik kinderen had gekregen ( nietwaar maar toch) en dat begreep die dame toen aan de telefoon.
Kreeg toen een bericht thuis dat ik hem kon verlengen, of het extra heeft gekost weet ik eigenlijk niet meer.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 10:16

Bedankt voor je reactie.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:26

Het blijkt dat je het ruiterbewijs opnieuw kan activeren binnen een periode van 2 jaar. Heeft de periode waarin je geen geldig ruiterbewijs had langer dan 2 jaar geduurd, dan moet je opnieuw examen doen. Huilen

Op zich vind ik het vreemd, de resultaten van het examen dat je hebt moeten doen, zijn als je betaalt kennelijk voldoende. Naar de examenresultaten vraagt niemand meer. Als je stopt met betalen, dan moet je opnieuw examen doen. Het opnieuw examen moeten doen, heeft toch niets met activeren van het ruiterbewijs te maken? Het draait kennelijk weer om de knikkers. Misschien is er een andere verklaring?