Corrigeren of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Corrigeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:34

Hoi mensen

even een vraagje wat jullie zouden doen?

Met mijn paardje van 9 maanden gaat kwa omgang heel erg goed, ze is heel erg lief en ze heeft het erg naar haar zin bij ons Vingers aflikken

Echter alleen als we gaan wandelen wil ze steeds in een drafje lopen,
wil ik haar dan rustig even stil zetten ( stilstaan) dan springt ze weg en draait ze helemaal weg met haar kontje Knipoog

Zouden jullie haar corrigeren met dit steeds willen draven ( best irritant) of zou dit vanzelf beter worden naarmate ze wat ouder wordt?

groetjes ellen
Haha!

sharona

Re: Corrigeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:59

heeey ellen ik heb zelf ook een paardje bij mij op stal gehad die elke keer harder ging lopen aan de hand . als een jong paard dat doet moet je het altijd corrigeren!! daar leren ze alleen maar van te gehoorzamen dat kun je doen om het paard gewoon elke keer terug te zetten naar de stap als die dan niet reageert kan je best een flinke ruk geven als het paard het goed doet altijd belonen maar niet te overdreven maar voldoende zodat hij/zij weet dat die het goed doet . Knipoog groetjes sharona en shariif

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:02

dat paard is negen maanden, ik vind het moeilijk te zeggen zo, maar ik zou het negeren, want het is heel wat voor zoeen jong beesie erop uit logisch dat ie huppelt, hij is opgewonden, corrigeren vind ik wat ver gaan, je zegt het zelf al, stilstaan lukt niet, daar is ie nog te joong voor, kijk doet het nou over een half jaar nog word het wat anders, maar hoe vaker jij gaat lopen des te minder het word, dat kleine kreng van mij deed het ook, geduld en negeren en het gaat over, succes

sharona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:08

met corrigeren bedoel ik ook niet afstraffen het wordt zegt het al corrigeren dus verbeteren je kan ook niet alles toelaten want daar krijg je hele vervelende paarden van!!! gr shar en shariff

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:10

paardje is 9 maanden,die hoort op de wei met vriendjes te spelen Knipoog

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:20

jong of oud. je moet ze corrigeren. maar natuurlijk ook belonen als het goed gaat.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:26

mickeytje schreef:
paardje is 9 maanden,die hoort op de wei met vriendjes te spelen Knipoog

Doet ze ook!! Haha!

Maar ik bedoel je kunt haar moeilijk op de wei houden met vriendjes niet naat omkijken en het raar vinden dat als je haar wil beleren ze bang is voor mensen Knipoog

Ook veulens mogen mee aan de hand wandelen hoor Bloos

groetjes ellen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:33

oke dan Lachen

wandelen is idd mischien alleen maar leuk,ze is een veulen,die zijn springerig en druk,maar ik vind dat je gerust mag corrigeren Lachen

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:23

ik denk dat je gr ook moet corrigere. niet echt aftrsffen, maar gewoon duidelijk maken wat de bedoeling is en als ze het goed doet, idd belonen Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:23

Het gaat om een paard van 9 maanden dus het is nog niet echt een RT probleem Haha!. Ik verplaats het naar VMR.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:16

heeej TS!

ik verzorg ook een veulen van 9 maanden, zij loopt gewoon rustig mee.
misschien ligt het er ook aan, hoe het karakter is.

maar wees wel en beetje voorzichtig met corrigeren!

suc6!

xxiezz