Ik ben nu erg benieuwd wie er stalmatten heeft, waar je die vandaan hebt en vooral waarom je die hebt.
Heb je alleen de matten of er ook strooisel op/achter en is het echt fijner?
graag alle ervaringen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik heb dus betonnen vloer - matten - in de natte hoek strooi ik zaagsel bij de kieren (heb 2 lange matten van 1,5 * 5 ) laatste 1,5 m van de stal is niet bedekt (was niet meer
) En daaroverheen gaat dan nog stro. Dit vreten ze dan wel voor een groot deel op, en ik vind het gewoon fijner dat er ook nog wat stro ligt. En vanwege die matten is het dus niet erg als het een keertje wat weinig is.

heeft dus in t midden vd stal een klein laagje stro liggen)

veeg het wel regelmatig schoon aan de bovenkant
Gwen schreef:Een stalgenoot van ons heeft ook rubberen matten met hele kleine gaatjes erin gehad. Het beviel haar prima, maar op een gegeven moment begon het een beetje te irriteren dat er wel erg veel groene vliegen zaten dat jaar, het was echt een plaag. Wat bleek: die legden hun eitjes in de gaatjes van die matten...

#Ymke# schreef:stom.ik zat op VVD te kijken en heb hem daar perongeluk geplaats![]()
Mijn probleem is een beetje dat ik geen afvoer onder de stal heb. Ze staan dus op een gewone dichte vloer, zonder gaatjes ofzo. vraag me dus ook af of het dan nog zo voordelig is?...
Renske20 schreef:
dan wordt het idd lastiger, als je matten met gaatjes erin neemt, kan het voct niet oder de matten weg, neem je matten zonder gaatjes blijft de urine op de matten staan, das ook niet de bedoeling
overigens is een afvoer zo gemaakt hoor, je kan vast wel iemand vinden die dit zwart voor je wil doen
. Verder is het ook niet zo koud en met liggen schaaft het minder. Ik zou dus niet weten wat ik zou doen als ik geen matten had, denk de roostervloer eruit. Hoewel dat ook voordelen heeft... #Ymke# schreef:Mijn probleem is een beetje dat ik geen afvoer onder de stal heb. Ze staan dus op een gewone dichte vloer, zonder gaatjes ofzo. vraag me dus ook af of het dan nog zo voordelig is?...