Hoe lang niet rijden na het chippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Hoe lang niet rijden na het chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:52

Mijn paard wordt morgen gechipt en ik vroeg me af hoeveel dagen ze niet, of alleen maar rustig bereden mag worden. Ik heb ook weleens gehoord dat je een paard dat net gechipt is de eerste dagen beter niet rond kunt rijden, klopt dit?

Daarnaast heb ik nog een vraag m.b.t. het paspoort. Ik heb een KWPN paard, ben ik dan ook verplicht om een paspoort aan te vragen via het KWPN of kan dit ook via het KNHS? Ik weet zelf eigenlijk helemaal niet hoe dit allemaal in zijn werk gaat maar via via heb ik vernomen dat ik ook een paspoort zou kunnen aanvragen bij het KNHS en dat dit in de kosten zou schelen. Weet iemand toevallig hoe dat precies zit?

Alvast bedankt voor de reacties! Pling

margreet_joy

Re: Hoe lang niet rijden na het chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:02

Ik heb een week na het chippen niet gereden en toen ik wel ging rijden niet rond gereden dit ben ik pas weer gaan doen drie weken na het chippen.

Betreft het paspoort bel het KNHS en vraag het daar na of bel het KWPN stamboek!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:05

Ik mocht 2 dagen niet rijden van dierenarts.
Ik had s'ochtends nog gereden zodat hij niet te lang stilstond.
maandagmiddag gechipt en donderdag pas weer gereden.
Je mag je paard tijdens die 2 dagen niet in het zweet werken, dus ik heb met hem aan de hand gestapt die 2 dagen (losgooien mocht ook niet, omdat hij zich nog wel eens druk kon maken en dan ook kan gaan zweten)

Als je paard nog niet ingeschreven is bij het KWPN dan kun je het aanvragen bij het KNHS.
Mijn paard had al een KWPN paspoort dus dan moet ik daar ook de chip laten registeren.

Maar je kunt beter even het KWPN bellen of hij daar al niet geregisteerd staat.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:37

Bij ons was het 1 dag. Het paard mag niet zweten..............

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:26

MarchaL schreef:
Mijn paard wordt morgen gechipt en ik vroeg me af hoeveel dagen ze niet, of alleen maar rustig bereden mag worden. Ik heb ook weleens gehoord dat je een paard dat net gechipt is de eerste dagen beter niet rond kunt rijden, klopt dit?

Daarnaast heb ik nog een vraag m.b.t. het paspoort. Ik heb een KWPN paard, ben ik dan ook verplicht om een paspoort aan te vragen via het KWPN of kan dit ook via het KNHS? Ik weet zelf eigenlijk helemaal niet hoe dit allemaal in zijn werk gaat maar via via heb ik vernomen dat ik ook een paspoort zou kunnen aanvragen bij het KNHS en dat dit in de kosten zou schelen. Weet iemand toevallig hoe dat precies zit?

Alvast bedankt voor de reacties! Pling

mijn da heeft niks gezegd over niet rijden. dag erna weer gereden. want mocht niet rijden omdat hij ook geent was. weet alleen dat je daarmee niet mag rijden.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:43

Mijn da zei er ook niks over...
Maar ik ben sowiezo slecht geïnformeerd...

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:02

mijn DA zei ook ff niet in het zweet rijden, geef de paarden ff een paar dagen rust!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:16

Amber is op de keuring gechipt, de DA daar vertelde dat ze de rest van de dag rust moest houden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:51

MissSisa schreef:
Bij ons was het 1 dag. Het paard mag niet zweten..............

Dit was bij ons ook zo.. De paarden mochten niet in het zweet gewerkt worden..

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:09

nicole1985 schreef:

mijn da heeft niks gezegd over niet rijden. dag erna weer gereden. want mocht niet rijden omdat hij ook geent was. weet alleen dat je daarmee niet mag rijden.

Bij enten ligt het eraan wat voor enting.
Als je hem alleen laat enten voor influenza/tentanus mag je gewoon rijden, maar laat je hem ook nog eens voor rhino enten dan mag je weer niet rijden daarna, dan moet hij weer rust hebben.
Dit is wat de DA tenminste zei.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:24

24 uur.. mag er geen aanspanning in de nek komen.. ik heb haar 2 dagen laten staan voor de zekerheid