Ik ben van plan om Sanouschka volgend jaar te gaan scheren.
Maar ik zou wel willen weten waarom jullie je paard scheren!
Nou kom maar op met de reacties
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ze konden zijn hoofd dan ook niet scheren, dus heeft hij de hele winter en het hele voorjaar met een ongeschoren hoofd gelopen
. Dit jaar zijn we vroeg begonnen met dekens omdat het al zo vroeg koud werd en hij heeft nauwelijks een wintervacht gekregen! Dus dit jaar is hij niet geschoren.. Flor schreef:Vorig jaar is die van mij geschoren omdat hij een hele dikke vacht had en dan niet goed opdroogde als hij hard gewerkt had. Dan worden ze snel ziek, dus vandaar dat ik hem heb laten scheren. Dit was echter nogal een euhm.. interessante actie, omdat ze hem zo ong. hebben moeten platspuiten om hem te kunnen scheren (verdoving, praam, sponzen in oren, kapje over hoofd, man die hem vasthield) omdat hij het scheerapparaat niet zo prettig vond. Ze konden zijn hoofd dan ook niet scheren, dus heeft hij de hele winter en het hele voorjaar met een ongeschoren hoofd gelopen
. Dit jaar zijn we vroeg begonnen met dekens omdat het al zo vroeg koud werd en hij heeft nauwelijks een wintervacht gekregen! Dus dit jaar is hij niet geschoren..

en mijn paardje heeft altijd de neiging van zich zooo vuil te maken dat ik het er soms echt niet afkrijg,dat is met zo een soort mesje moet krabben tot het eraf gaat. NoUsSieJ schreef:Die van mij word ook niet snel droog na het rijden, ik sta der echt nog een half uur af te drogen, daarom wil ik der ook laten scheren.

florislover schreef:ik scheer hem omdat hij meestal heel erg dik in zijn wintervacht zit en dan na het rijden nog erg lang blijft zweten..
dan droogt het langzaam op en krijgt hij sneller een koudje..
ik vind het lekkerder maar je moet je paard wel goed inpakken anders heeft het geen nut en loop hij alsnog een koudje..