Waarom scheren jullie je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef1991

Waarom scheren jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 15:50

Hallo,
Ik ben van plan om Sanouschka volgend jaar te gaan scheren.
Maar ik zou wel willen weten waarom jullie je paard scheren!
Nou kom maar op met de reacties Knipoog

Flor

Re: Waarom scheren jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:01

Vorig jaar is die van mij geschoren omdat hij een hele dikke vacht had en dan niet goed opdroogde als hij hard gewerkt had. Dan worden ze snel ziek, dus vandaar dat ik hem heb laten scheren. Dit was echter nogal een euhm.. interessante actie, omdat ze hem zo ong. hebben moeten platspuiten om hem te kunnen scheren (verdoving, praam, sponzen in oren, kapje over hoofd, man die hem vasthield) omdat hij het scheerapparaat niet zo prettig vond Knipoog. Ze konden zijn hoofd dan ook niet scheren, dus heeft hij de hele winter en het hele voorjaar met een ongeschoren hoofd gelopen Clown. Dit jaar zijn we vroeg begonnen met dekens omdat het al zo vroeg koud werd en hij heeft nauwelijks een wintervacht gekregen! Dus dit jaar is hij niet geschoren..

eef1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:08

Flor schreef:
Vorig jaar is die van mij geschoren omdat hij een hele dikke vacht had en dan niet goed opdroogde als hij hard gewerkt had. Dan worden ze snel ziek, dus vandaar dat ik hem heb laten scheren. Dit was echter nogal een euhm.. interessante actie, omdat ze hem zo ong. hebben moeten platspuiten om hem te kunnen scheren (verdoving, praam, sponzen in oren, kapje over hoofd, man die hem vasthield) omdat hij het scheerapparaat niet zo prettig vond Knipoog. Ze konden zijn hoofd dan ook niet scheren, dus heeft hij de hele winter en het hele voorjaar met een ongeschoren hoofd gelopen Clown. Dit jaar zijn we vroeg begonnen met dekens omdat het al zo vroeg koud werd en hij heeft nauwelijks een wintervacht gekregen! Dus dit jaar is hij niet geschoren..

Die van mij word ook niet snel droog na het rijden, ik sta der echt nog een half uur af te drogen, daarom wil ik der ook laten scheren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:12

Zelfde als hier boven, erg nat na 5 minuten werk en daarna niet droog te krijgen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:21

ook omdat ze dan sneller droog zijn,maar vind het ook mooier tonen op wedstrijd Tong uitsteken en mijn paardje heeft altijd de neiging van zich zooo vuil te maken dat ik het er soms echt niet afkrijg,dat is met zo een soort mesje moet krabben tot het eraf gaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:14

Ik heb een paar weken terug mijn paardje geschoren voor de hengstenkeuring van volgende week. In de zomer scheer in mijn jaarling omdat hij heel moeilijk door zijn vacht heen komt. Volgend jaar winter weer want de show en keuringen gaan de hele zomer door.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:29

NoUsSieJ schreef:
Die van mij word ook niet snel droog na het rijden, ik sta der echt nog een half uur af te drogen, daarom wil ik der ook laten scheren.

Een half uur is niks...

Mijn pony was na 3 uur nog niet droog (en dat na een half uurtje licht werk) dus vandaar dat ik hem begin November heb laten scheren.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:55

ik scheer hem omdat hij meestal heel erg dik in zijn wintervacht zit en dan na het rijden nog erg lang blijft zweten..
dan droogt het langzaam op en krijgt hij sneller een koudje..Haha!
ik vind het lekkerder maar je moet je paard wel goed inpakken anders heeft het geen nut en loop hij alsnog een koudje..Knipoog

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:18

omdat hij heel snel nat werd en ik aan hem merkte dat hij niet zo lekker in zijn vel zat
en hij kreeg krullen Clown

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:45

Zelfde reden als alle anderen
Wil mijn paard droog op stal hebben na het rijden.

Ik weet niet of iemand het je al gezegd heeft,
maar bedenk je wel dat je een goede deken(s) nodig hebt als ie geschoren is.
En als je in dewinter begint met rijden is het verstandig om hem los te stappen met een warme deken.
Pas als je echt gaat werken gooi je em eraf.
En direct erweer op met uitstappen.

Het is wel een heel ritueel hoor Haha!

Zal blij zijn als het weer voorjaar is en de dekens weerde kast in kunnen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:48

Omdat ze anders zo dik in haar vacht zit en ik uren lang bezig ben om haar droog te stappen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:05

Ik heb een shetlander, die 4x in de week gereden wordt. Zo rond september begonnen haar verzorgsters haar moeilijker droog te krijgen. Werd erger en erger, tot oktober.. Hun gereden, echt goed uitgestapt, met stro gewreven en zweetdeken op.
Die lieten ze dan zitten omdat ze nog te nat was, en die werd aan het eind van de avond door de stalhouder of een stalgenoot afgehaald.
Als ik dan de volgende ochtend kwam, was ze, met name onder de manen, nog steeds klam.
Dus scheermachine erover.

Ik scheer ook uit show overwegingen trouwens

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:20

florislover schreef:
ik scheer hem omdat hij meestal heel erg dik in zijn wintervacht zit en dan na het rijden nog erg lang blijft zweten..
dan droogt het langzaam op en krijgt hij sneller een koudje..Haha!
ik vind het lekkerder maar je moet je paard wel goed inpakken anders heeft het geen nut en loop hij alsnog een koudje..Knipoog

Zelfde reden! Maar waarom wil jij hem eigenlijk scheren NoUsSieJ?