Welk bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 10:52

Ik ben benieuwd welk bit jullie mij aanraden? Ik heb een bijna 4-jarige merrie, Engels Volbloed, nu 7 mnd onder het zadel. Ze is opzich best rustig, wel vrij voorwaarts, maar echt nageeflijk of ontspannen laag lopen doet ze niet echt. Ik rijd nu met een dubbel gebroken watertrens...? Welk bit zouden jullie mij aanraden?

lailapri

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:56

ik gebruik voor mijn engels volbloed kruising (erg heet! en snel en voorwaarts) een ongebroken trens, nu een rubere soms ook plastic of ijzer, daar loopt ze echt het beste op en die bitjes vallen nog mee in aanschaf ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:57

Ik zou niet meteen je bit veranderen, maar eens kijken naar bijvoorbeeld het zadel en je manier van rijden. laat je eens door onafhankelijk iemand bekijken bijvoorbeeld. Een bit kan meestal neit het verschil uitmaken tissen nageeflijk of neit, want nageeflijkheid komt van achteren. Het bit is een verfijning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:58

Als ik trouwens toch iets aan meot raden zou ik voor de aurigan bitten van sprenger gaan.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:05

Ik had eerst bij de paardewinkel een veel te scherp bitj gekregen, dat wist ik niet want ik zei : ik zoek een bitje voor een gevoelige mond, toen kreeg ik dus een heel dun bitje, bustrens, een meisje van mijn stal viel het op dat ie zo scherp was en zij had me een dikkere gegeven, het gaat nu echt opeens veel beter , ze gooit minder met r hoofd en loopt niet meer als n lama, dus t kan toch dat je t met een zo dik mogelijk bit kan proberen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:26

Sommige paarden hebben daar geen ruimte voor in hun mond, dus dan is het juist weer erg onprettig voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:56

Een dubbel gebroken bitje van gem. dikte

Daar kan elk paard nageeflijk op lopen.

het kan zijn dat het paard het met een ander bitje het net wat prettiger vind, maar het moet niet zo zijn dat hij het op een gewoon bitje absoluut niet kan en op een ander ineens wel, want dan zou ik bang zijn voor valse nageeflijkheid, omdat hij er juist bang voor is.