niet schoon te krijgen met poetsen &hoe buikje eraf krij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

niet schoon te krijgen met poetsen &hoe buikje eraf krij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 08:32

ik verzorg sinds kort een fjord (Casper-O)... echt een schatje.. maar er is de laatste tijd niets meer aan gedaan (meer dan een jaar niet).
Hij is dus hartstikke dik (moet oppassen dat hij niet weer hoefbevangen wordt) en is dus al meer dan een jaar niet gepoetst..

aangezien het weer momenteel niet je van het is (niet fijn is), kan ik eerst nog niet rijden want de bak ik is echt brak.
dus ben ik vrijdag maar gaan poetsen...

nou ik heb de bovenkant schoon gekregen, maar het lukt me niet om de buik schoon te krijgen (gebrobeerd met oa: zachte borstel, harde borstel, rosborstel, zo'n zwart poetsblok en stro)..
op de buik zit namelijk heel veel opgedroogde modder, wat helemaal aangekoekt is..
ook zijn er nog delen die nat zijn, kreeg ik dus ook niet schoon..

nou is mijn vraag: HOE KRIJG IK HEM SCHOON?? hebben jullie tips?

en HOE KAN IK ZIJN BUIKJE HET BESTE ERAF TRAINEN?

please help!

Anick

Re: niet schoon te krijgen met poetsen &hoe buikje eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:49

zijn buikje dr afkrijgen doe je door flink te gaan rijden.
Maar begin rustig want hij heeft helemaal geen conditie meer.
Dan kan je dat steeds gaan opbouwen en steeds langer en intensiever gaan rijden. Dan verdwijnt het buikje vanzelf.
Maar weet wel dat het een fjord is en dan nooit heel dun zal worden.

Over die vieze buik... ehmz... ik zou het met warm water wassen maar wacht daar wel even mee tot het vriezen is opgehouden Knipoog
Als je hem dan gaat wassen kan je er wel een dekentje op leggen(zweetdeken bijvoorbeeld) dan heeft ie het niet zo heel koud.

Wat je ook kan proberen dat werkt ook goed(maar helaas niet als alles al aangekoekt is) cowboy magic!
Als je dan ene vlek hebt spuit je het op de vlek en gaat er met een doek over heen...en weg vlek!! Haha!
werkt echt super Haha!

suc6 ermee!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:29

Ik denk dat wassen echt de enige oplossing is. Maar daar is het nu wel koud voor.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:47

nickjuh schreef:
zijn buikje dr afkrijgen doe je door flink te gaan rijden.
Maar begin rustig want hij heeft helemaal geen conditie meer.
Dan kan je dat steeds gaan opbouwen en steeds langer en intensiever gaan rijden. Dan verdwijnt het buikje vanzelf.
Maar weet wel dat het een fjord is en dan nooit heel dun zal worden.

Over die vieze buik... ehmz... ik zou het met warm water wassen maar wacht daar wel even mee tot het vriezen is opgehouden Knipoog
Als je hem dan gaat wassen kan je er wel een dekentje op leggen(zweetdeken bijvoorbeeld) dan heeft ie het niet zo heel koud.

Wat je ook kan proberen dat werkt ook goed(maar helaas niet als alles al aangekoekt is) cowboy magic!
Als je dan ene vlek hebt spuit je het op de vlek en gaat er met een doek over heen...en weg vlek!! Haha!
werkt echt super Haha!

suc6 ermee!

thanx!
ja ik ga straks eerst beginnen door veel te stappen en ik denk door veel figuurtjes te gaan lopen...
ja, hij zal nooit echt dun worden, vind ik niet erg, maar zoals hij er nu uit ziet.. dat is echt erg... hij krijgt binnenkort ook minder te eten, anders raakt ie misschien weer hoefbevangen..

en het wassen.. idd dat leek mij ook een goed idee, maar daar moet ik nog even mee wachten.. (zweetdeken is aanwezig..)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:37

Ik heb ooit hetzelde probleem gehad maar dan bij een Haflinger. Dat beestje had ook altijd gewoon in een weiland gestaan zonder dat er iets mee gedaan werd. Toen ie bij ons op stal aankwam was ie dus ook echt SMERIG!!! Gelukkig was het toen voorjaar en kon ik meteen beginnen met wassen etc. Ik ben er super lang mee bezig geweest om hem weer schoon te krijgen. En dan bedoel ik dus ook echt SCHOON!!! Bloos Ik sluit me dus aan bij de rest, gewoon wachten tot het iets warmer is en dan wassen.
Voor nu, de paarden beginnen weer in de rui te komen en dan kun je (natuurlijk heel voorzichtig) de aangekoekte haren eruit beginnen te borstelen. Heel veel succes ermee. Pling