SGW trainingen regio midden (beginners)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

SGW trainingen regio midden (beginners)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:43

Wie heeft er wel eens zo'n reeks SWG trainingen gevolgd voor beginners? Ik heb me zojuist aangemeld (voor Ermelo/Lunteren) en ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat ik zo ongeveer kan verwachten.

Scum

Re: SGW trainingen regio midden (beginners)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:39

Hoi, ik ga altijd als groom mee naar de trainingen (regio zuid, maar is ook soms in Lunteren). Als er een goede trainer staat (en volgens mij zijn de regiotrainers allemaal wel goed) dan kijkt de instructeur goed naar wat jij als combinatie kunt en wat de ruiter durft). Losrijden gebeurt ook al onder begeleiding van de instructeur. Je begint gewoon op simpele sprongen.

Hier is een verslag van een training van vorig jaar:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=306736&hilit=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:06

Scum, bedankt voor je reactie. Ik heb je verslag gelezen en moet zeggen dat ik er toch wel enge sprongen bij vond zitten Bloos. Maar dat was vast niet de allereerste beginnersles, toch? Clown

Ik ben ook wel eens mee geweest naar SGW-wedstrijden om te helpen en ook ben ik een keer op het oefenterrein in Lunteren geweest, maar toen was er geen beginnersles voor zover ik weet. Vandaar ook dat ik zo benieuwd was naar het begin.

Ik denk dat mijn paard het wel heel leuk vind. Hij heeft met een stalgenote ook al eens een oefencross gereden (Ede) en dat ging heel erg goed (toen zat er wel een handige springamazone met lef op, maar volgens haar was hij heel erg braaf).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:22

Zoals Scum al zegt begin je op simpele eenvoudige sprongen en kijkt de instructeur naar jou en je paard en wat jullie als combi aankunnen/durven. En als je iets moet doen wat je niet wilt, kun je dat toch altijd zeggen?
Gewoon gaan, weet zeker dat je het hardstikke leuk vind en gelijk de eerste keer al meer doet dan je zelf had bedacht/verwacht!

Zelf heb ik nog nooit (ik cross nu 3 jaar) de trainingen gevolgd. Ik heb altijd priveles op een crossterrein van mijn eigen instructrice die 3 en 4 sterren niveau heeft gereden.
Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de trainingen (doe deze bij Rob Jansen, in hetzelfde clubje als Scum). De eerste training heb ik inmiddels gehad in Baarle-Nassau en het was echt OK dan! !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:31

ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest Knipoog

toen ik een jaar of 7 terug de eerste trainingen deed besloot ik welke hindernissen ik nooit zou rijden Haha! een jaar later begreep ik niet dat ik ooit twijfels had gehad voor bepaalde hindernissen Clown
en nu hoop ik dat mijn nieuwe paard net zo makkelijk al het moeilijkere werk oppakt als mijn pony dat deed. gewoon voor de kick / adrenaline Bloos

je groeit er ook gewoon in, net als in een springles.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:03

Zou iemand mij wat meer info willen geven over deze trainingen (waar kan je ze volgen?, bepaald niveau vereist? hoe geef je je op? etc)?
Het lijkt me nl echt heel leuk. Helaas zit het er voorlopig net in, maar wie weet in de toekomst!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:26

*mandy schreef:
Zou iemand mij wat meer info willen geven over deze trainingen (waar kan je ze volgen?, bepaald niveau vereist? hoe geef je je op? etc)?
Het lijkt me nl echt heel leuk. Helaas zit het er voorlopig net in, maar wie weet in de toekomst!

Kijk op www.sgw-eventing.nl onder het kopje "trainingen". Daar staat per regio vermeld hoe en wat.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:30

Dat had ik dus gedaan, maar er wordt alleen vermeld wie de trainingen geeft. Vooral bij regio midden is er nauwelijks info.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:33

*mandy schreef:
Dat had ik dus gedaan, maar er wordt alleen vermeld wie de trainingen geeft. Vooral bij regio midden is er nauwelijks info.

Kijk dan eens op de site van Gert Boonzaaijer (hij geeft de trainingen voor de regio Midden). Die link van zijn eigen site moet ook op de eventingsite staan onder het kopje "oefenterreinen". Daar kun je meer info vinden over de trainingen en de afsluitende oefencross.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:41

De site van de training midden Nederland is www.sgw-training.nl.
Ik heb de training zelf ook eens gedaan, vond het erg leuk om te doen! OK dan! En ze beginnen echt heel eenvoudig in Ermelo. Het scheelt ook dat je met meerdere bent, dan kun je nog eens achter een ander paard aangaan. Ik neem zelf ook les bij Henk-Jan Lozeman in Putten, die kun je vinden bij www.stal-lozeman.nl.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:08

Leuk dat je het gaat doen, Corine! HEt zijn leuke trainingen en de opbouw is prima. Zelfs ik heb altijd alles wel gesprongen. Met Liberty moet dat dus ook wel goedkomen Knipoog

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:55

Hoi Corine,

Leuk zeg, wanneer ga je? Heb je de hindernissen op het middenterrien (tussen de dressuurbanen) in Ermelo ooit gezien? Die zijn braaf en laag en echt heel goed te doen. De hogere hindernissen die je op de foto's hebt gezien zijn waarschijnlijk van de renbaan om het terrein, die zijn inderdaad iets hoger maar nog steeds B-nivo, en je kan overal langs dus je hoeft ze niet allemaal te springen.

Leuk man, succes!!!
O ja en een keer bij Alice in Biddinghuizen trainen is natuurlijk ook súperleuk!! Ze heeft ook zat lage hindernissen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:17

CCCCorine schreef:
Scum, bedankt voor je reactie. Ik heb je verslag gelezen en moet zeggen dat ik er toch wel enge sprongen bij vond zitten Bloos. Maar dat was vast niet de allereerste beginnersles, toch? Clown

Ik ben ook wel eens mee geweest naar SGW-wedstrijden om te helpen en ook ben ik een keer op het oefenterrein in Lunteren geweest, maar toen was er geen beginnersles voor zover ik weet. Vandaar ook dat ik zo benieuwd was naar het begin.

Ik denk dat mijn paard het wel heel leuk vind. Hij heeft met een stalgenote ook al eens een oefencross gereden (Ede) en dat ging heel erg goed (toen zat er wel een handige springamazone met lef op, maar volgens haar was hij heel erg braaf).

Klopt, de ruiter die je daar ziet rijden werd ingedeeld bij de gevorderden (met een groen paard, maarja Haha! ). Het niveau wordt echt wel aangepast aan wat je al kunt. Ik heb de training van de beginners voor ons ook wel eens gezien.
In Lunteren zijn we ook ooit eens bij een beginnersles geweest en dat is daar heel goed te doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:17

GvdT, klopt het dat jij ook op de startlijst van Chaam staat? Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:14

Ja als mijn gips er af is Bloos ben ik startnummer 135.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:53