Graag jullie mening alsjeblieft!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Graag jullie mening alsjeblieft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 22:14

Hoi allemaal,
Ik wilde graag even jullie mening weten, over het volgende!
Ik ben 18 jaar en ben momenteel bezig met mijn opleiding mbo tot verpleegkundige. Ik zit nu in het 2e jaar en de opleiding duurt 4 jaar. Het gaat heel goed, alleen is mijn allergrootste PASSIE "het paard". Ik rijd momenteel al 10 jaar paard, dit altijd bij particulieren, hierdoor heb ik ook erg veel geleerd en veel verschillende paarden gereden. Ik heb zelf nog nooit officeel wedstrijden gestart (dit ben ik wel van plan). Nu lijkt mij het erg leuk, om deze opleiding af te maken, zodat ik altijd een opleiding achter de hand heb en om daarbij de ORUN-fases te gaan volgen. Ik heb namelijk al wel wat ervaring in het lesgeven en dit lijkt mij in de toekomst erg leuk om het erbij te gaan doen, dit misschien in combinatie met het klaarmaken van jonge paarden en/of het uitbrengen van paarden. Dus, nu wil ik later bijvoorbeeld 50% gaan werken in de gezondheidszorg en de overige 50% met paarden te gaan werken. Ik rijd momenteel bij mensen, die net zijn begonnen met het opstarten van een pensionstalling. Voor hen rijd ik nu 2 paarden, ze willen erg graag gaan uitbreiden, nu leek mij het leuk, om daar verder te gaan met het lesgeven, waar ik al een klein beetje mee bezig ben. De eigenaren zelf zijn hier ook erg voor en vinden mijn ideeën erg interessant! Nu wil ik graag jullie mening hierover weten??? Of ik dit wel zou doen, en of de ORUN het waard is...?? Alle meningen zijn welkom!! Knipoog

Phrono

Re: Graag jullie mening alsjeblieft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:31

Ik ken het ORUN verder niet dus kan daar weinig over zeggen.
Ik vind het wel een heel leuk idee! Ikzelf wilde ook heel graag iets met paarden gaan doen, maar omdat ik niet precies wist wat en waar etc heb ik toch voor een opleiding gekozen die helemaal niks met paarden te maken heeft. Dit ook meer op aanraden van mij ouders, die verder eigenlijk niks met paarden hebben. Tot nu toe vind ik de opleiding erg leuk. Stiekem zou ik later wel iets met paarden willen doen, maar het is nu alleen m'n hobby.

Natuurlijk moet je er ook rekening mee houden dat er weinig werk is in de paardenbranche, tenminste dat is mij verteld. Als je later al geen werk kan vinden in de paardenwereld kun je altijd fulltime in de verpleging werken. Ik vind het een leuk idee! OK dan!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:50

ik vind het een heel erg leuk idee en toevallig loop ik zelf ongeveer met hetzelfde idee te spelen. Ik ben nu derde jaars commercieel economie studente en ik wil hierna nog een lerarenopleiding gaan volgen. Ik wil een deeltijd baan in deze sector en die combineren met ergens een aantal lessen geven.

Ik zie niet in waarom je het niet zou doen. Orun kost volgens mij niet gigantisch veel en je hebt altijd nog je andere opleiding achter de hand voor als je het niet leuk vind of er geen werk in te vinden is. Het lijkt mij heel erg fijn om twee deeltijd banen te combineren omdat je zo wat meer afwisseling in je leven hebt. En daarnaast hoop ik dat Orun ook voor mezelf als ruiter leerzaam is, ik doe veel op gevoel of omdat me verteld is het zo te doen, maar de rijtechnische theoretische onderbouwing mis ik op bepaalde punten gewoon. Ik zal dit zeker in de gaten houden voor ervaringen van anderen

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 22:52

Oke!! Dank je! het lijkt me ook een heel leuk idee zo, maar goed ik moet het eerst nog maar eens zien te bewijzen! Tong uitsteken Maar ik heb zo in ieder geval altijd een andere opleiding/werk bij de hand, want ook ik heb geen ouders die zich met paarden bezighouden, of waarvan het geld op hen rug groeit.. Bloos Duss...ik doe mijn best, om een leuke oplossing voor mezelf te vinden....nog andere mensen, die meer weten over de orun opleidingen? Ik heb zelf al gekeken op het knhs....maar alle reacties zijn welkom!!!

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:25

Aangezien Orun begint in de avonduren en als je echt verder wil, een opleiding is voor 1 dag in de week, dan lijkt mij dat ideaal voor je.

Ik heb zelf Orun gedaan en het beviel goed. Je moet wel een redelijk goed paard hebben en vanaf fase 1 ook wedstrijdervaring hebben (minimaal L).

Altijd leuk voor erbij. Of je werkelijk parttime gaat werken en dan daarnaast gaat lesgeven, dat kun je altijd nog bekijken. Gewoon doen!

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:32

ik heb het zelfde probleem als jou.
ik doe nu de opleiding SPW3. ik zit in het laatste jaar. ben 19 en ik wil nog niet gaan werken. ik ben in nijmegen gaan kijken voor een opleiding met paarden (helicom). het leek mij een hele leuke opleiding.
ik heb me er voor ingeschreven. en als het goed is ga ik mijn SPW3 halen. duss ik heb teminste wat achter de hand.

alleen het probleem is een beetje het werk...
is er wel werk in te krijgen?...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:55

ja idd...nou ik wil gewoon graag straks parttime in de zorg gaan werken en mijn overige tijd in de paarden te steken, ik rijd momenteel zoals ik al beschreef op een kleine pensionstalling, dat zelf graag willen uitbreiden en ik daarbij mooi kan helpen! Er zijn genoeg mensen, die graag willen lessen, duss...ik ga waarschijnlijk eerst de opleiding basisinstructeur doen en als ik wat meer ervaring heb, in 't rijden van wedstrijden, dan ga ik eraan denken om de orun te gaan volgen! Lachen Nog meer mensen die de orun willen doen of hebben gedaan? Laat 't me weten!!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 07:35

Nog meer mensen die ervaring hebben met de opleiding basisinstructrice? of met de opleiding Orun?? Knipoog