Zomerdeken vraag..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zomerdeken vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:55

Ik zat me eigenlijk af te vragen waarom doe je nu eigenlijk een zomerdeken op? Is dat voor de verkleuring van de vacht ofzo door de zon?

Spetterlover

Re: Zomerdeken vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:56

Als het voor je paard net iets te koud is zonder deken?

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:02

Ik kan het me voorstellen als tussendeken zeg maar. Als ze nu in naar buiten gaan met een winterdeken op is het wel een heel verschil om opeens bloot naar buiten te gaan.. Maar echt in de zomer lijkt het me overbodig.. Die van mij heeft gewoon een dikke vacht die zich aanpast aan hoe koud of warm ie het heeft.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:01

veel mensen doen een zomerdeken op tegen de vliegen enz. ik eerst ook gewoon. maar dit doe ik nu niet meer want als ze last hebben van vliegen, gaat mijn paardje gewoon zijn schuilstalletje in en hij weet dat ze daar niet komen dus

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:05

Als overgang van winterdeken naar zonder deken of andersom. In het voor- en najaar is het overdag vaak al aardig weer, maar 's nachts nog koud. Het is dan te koud voor zonder deken en te warm voor een winterdeken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:23

Ik sluit me bij de rest aan. Ik doe hem op als een winterdeken te warm is, maar zonder deken te koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:05

okeej vroeg het me gewoon af..
Clown