Stalling Noordkant Leeuwarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Stalling Noordkant Leeuwarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:59

Hai!

Omdat ik Djirwa waarschijnlijk april, mei, juni en juli mee wil nemen naar de wal vanwege mijn stage in Leeuwarden ben ik een beetje op zoek naar een leuke stal waar ze die maanden kan staan. Of alleen een weitje met wat beschutting.
Omdat mijn ouders in Stiens wonen (6 km ten noorden van Leeuwarden) zou het leuk zijn als de stalling ook ergens aan de noordkant van Leeuwarden is.

Heeft iemand suggestie van stalling die kant uit? Of staat je pony of paard zielig alleen in een weitje en mag er voor een paar maandjes wel eentje bij staan? Ik hoor het graag!!

Groetjes, Femke

Alline

Re: Stalling Noordkant Leeuwarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:23

Heb je al ff gepbt Haha!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:18

Heeft er dan helemaal niemand verder nog tips? Ik kan nog wel wat meer ideetjes gebruiken!! Haha!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:34

Iemand??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:26

jeej, bij stiens zit best veel aan stalling, alhoewel ik me wel afvraag of ze niet al allemaal vol zitten.

fiest alle dorpen eens bij langs, er zitten echt best veel daar in de buurt, maar aangezien ik nu zelf in drenthe woon heb ik geen adressen meer.
jelsum zitten meerdere stallingen, en de andere dorpen om stiens heen zit ook heel wat, hallum heeft nog een manege met binnen bak, etc..ect...

succes!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 22:43

Hee Ellepel!

Woonde jij dan daar in de buurt? Waar stond jouw paard dan? Je hebt trouwens gelijk; er zitten er in Jelsum 2 en achter Stiens schijnt er nog 1 te zitten maar die hebben geen bak e.d.

Misschien moet ik inderdaad maar eens met de fiets overal langs gaan zodra ik bij mijn pa en ma ben...lekker want het waait daar ALTIJD!! (*charter mijn ma met de auto wel..ik heb wel mijn rijbewijs maar die auto he..die krijg ik nooooit mee!*)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:11

Waar ben je precies naar op zoek dan? Ik weet dat er in Stiens een hele goede stal zit, ik geloof zelfs met binnenbak enzo... maar goed, dat zal ook wel wat kosten. En er zijn in die buurt een groot aantal kleine pensionnetjes geloof ik...

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:23

In Vrouwenparochie zit toch ook een manege, met binnen en buitenbak? Ik heb daar ooit manegelessen gevolgd, dus ik heb geen idee hoe het daar verder is qua pensionstalling, maar wie weet is het een optie.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:04

Een paar jaar geleden hadden ze bij de manege in vrouwenparochie wel pensionstalling, maar je moest in ruil daarvoor wel je paard/pony uitlenen aan de lessen, omdat het de plaats van een manegepaard in nam.
Hoe dat nu zit weet ik niet.
Ik heb een paar jaar in stiens gewoond en kan me idd herinneren dat er altijd veel stallen waren in en om de buurt daarna. Cornjum, Jelsum, Britsum... allemaal paardenvolk daar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:30

ik heb zelf in Leeuwarden gewoond en had mijn paarden eerst op een kleine stalling in jelsum, maar die zijn er inmiddels mee op gehouden, daarna heb ik ze verhuisd naar de Fam Hitman in een dorp verderop ( oh jee ben de naam vergeten, britsum geloof ik)

aan de doorgaande weg naar stiens toe tegenover die paardetrailer man, ( whaaa, ik ben alle namen kwijt joh) daar zit ook nog een vrij grote stalling met binnenbak.
de manege in Hallum is ook erg goed, een vriendin van me staat er met haar paard en is supertevreden!

gewoon een kwestie van zoeken, er is genoeg in d ebuurt, ook wel particulier die een plekje over hebben in de wei.
succes!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 13:50

Ik ben op zoek naar een stal met weidegang. Maar ik denk dat alleen een weiland het ook wel kan doen omdat het in die maanden toch zacht is buiten. Het liefst zou ik hebben dat er uitgemest wordt (mocht ze op stal moeten 's nachts) en dat er gevoerd wordt. Ik ben namelijk overdag van 8 tot 5 aan het stage lopen.
Mooi zou zijn als er in ieder geval een buitenbak bij zit. En een binnenbak is geweldig maar als die er niet is dan is er zeker geen man over boord. We ervaren dat als een pure luxe want dat hebben we nu ook op een afstand van 6 km.

Ik weet dat er in Jelsum (bij trailerbouwer Titan) 2 stallingen zitten: eentje heeft nu een nieuwe buitenbak laten zetten en aan de andere kant van de doorgaande weg zit ook eentje (meen ik, want ik woon ook al 5 jaar niet meer in Stiens!!).
Verder heb je de manege in Vrouwenparochie, de Molenruiters. Maar daar heb ik nog niet bij stil gestaan want daar was ik al nooit zo enthousiast over.
Stal de Hameren (fokstation) in de buurt van Vrouwenparochie.
Achter Stiens zou ook iets moeten zijn (vlakbij de kinderboerderij). In Hallum de manege. In Hijum stal Huppa. In Oudebildtzijl stal De Kapershoeve. Vork

Probleem is dat ik geen telefoonnummers kan vinden van de meeste bedrijven en ik kom de eerste tijd nog niet in Stiens. Wel heb ik nu Stal Huppa en De Kapershoeve gemaild.
Ik zal zeker niet schromen om langs te fietsen bij de meeste bedrijven maar ik vind het fijn om nu al even de telefoon te kunnen pakken en te vragen hoe het er eventueel voor staat van de zomer. Tong uitsteken

Dus als iemand telefoonnummers heeft en nog suggesties van particulieren dan heel graag!! Haha!

Dank je wel voor het lezen van mijn enorme tekst hierboven...haha! Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:36

Staat er niks in de gouden gids dan ?
Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo goed meer weet, het is al zo'n 7 jaar geleden dat ik in stiens woonde, en aangezien ik toen geen eigen paard of pony had, me ook niet intresseerde in pensionstallen Knipoog

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 00:22

haha Sanex.. Nee, ik zit met hetzelfde probleem. Ik woon nu ook iets van 5 jaar niet meer in Stiens. Ook ik had toen geen paard..Maakte mij vrij weinig uit wat en hoe met pensionstalling e.d.

De Gouden Gids biedt weinig soelaas, helaas...Althans, de versie die op internet beschikbaar is. (zit nu weer even in Groningen namelijk.) Ach, ik moet zo snel mogelijk maar naar mijn ouders en de fiets charteren om rond te gaan fietsen.

Bedankt hoor!! Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:28

stal huppa dat is ook zo, daar staan wat meiden van de stal waar ik vroeger gestaan heb, die hebben het er reuze naar hun zin.

die stalling met die nieuwe buitenbak bij jelsum is nogal prijzig, en die jij bedoelt net aan de andere kant, als je het weggetje ingaat achter titan trailers, daar stond ik eerst, die boerderij ligt aan de doorgaande weg, was altijd beregezellig, maar toen er een nieuwe eigenaar in kwam, ging vrij snel iedereen er weg, geen idee of er nog iemand staat.

succes met fietsen.... Haha!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:51

Hee!

Stal Huppa heb ik benaderd. Die konden op dit moment nog niet met zekerheid zeggen of ze die maanden een plekje hadden. Zal tegen de tijd dat ik het nodig heb nog eens horen want het lijkt me een hele fijne stalling.

Die bij Jelsum met de binnenbak lijkt me ook vrij duur. Dat zal wel niks worden voor mijn paard..
Die andere achter Titan, daar wil ik nog wel eens vragen. Althans, als dat nog een stalling is. Wat voor faciliteiten hadden ze daar toen jij daar stond? En mag je die binnenbak van die andere stalling tegen betaling gebruiken? Of was dat er nog niet in jouw tijd?

ja, lekker fietsen..altijd tegen de wind in, in dat gebied. Koe

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:04

heb je ook ff gep't...

groetjes Marrit

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:16

tsja ik zou zeggen bij ons op stal is vast ook nog wel een plaatsje vrij maar dan zul je wel even een auto moeten regelen Knipoog
Hesther staat namelijk in Tytsjerk ...

wel een prima stalling moet ik zeggen kan niet tevredener zijn en ook nog niet eens duur ...
als je eventueel intresse hebt moet je maar even pb`en....

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:26

Ik heb stalling gevonden!! Haha!

Stal Jansma nabij Hallum en gezellig bij Maradamas en Alline!

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!!

Koe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:15

succes!

Haha!