Ik ben op zoek naar een stal met weidegang. Maar ik denk dat alleen een weiland het ook wel kan doen omdat het in die maanden toch zacht is buiten. Het liefst zou ik hebben dat er uitgemest wordt (mocht ze op stal moeten 's nachts) en dat er gevoerd wordt. Ik ben namelijk overdag van 8 tot 5 aan het stage lopen.
Mooi zou zijn als er in ieder geval een buitenbak bij zit. En een binnenbak is geweldig maar als die er niet is dan is er zeker geen man over boord. We ervaren dat als een pure luxe want dat hebben we nu ook op een afstand van 6 km.
Ik weet dat er in Jelsum (bij trailerbouwer Titan) 2 stallingen zitten: eentje heeft nu een nieuwe buitenbak laten zetten en aan de andere kant van de doorgaande weg zit ook eentje (meen ik, want ik woon ook al 5 jaar niet meer in Stiens!!).
Verder heb je de manege in Vrouwenparochie, de Molenruiters. Maar daar heb ik nog niet bij stil gestaan want daar was ik al nooit zo enthousiast over.
Stal de Hameren (fokstation) in de buurt van Vrouwenparochie.
Achter Stiens zou ook iets moeten zijn (vlakbij de kinderboerderij). In Hallum de manege. In Hijum stal Huppa. In Oudebildtzijl stal De Kapershoeve.
Probleem is dat ik geen telefoonnummers kan vinden van de meeste bedrijven en ik kom de eerste tijd nog niet in Stiens. Wel heb ik nu Stal Huppa en De Kapershoeve gemaild.
Ik zal zeker niet schromen om langs te fietsen bij de meeste bedrijven maar ik vind het fijn om nu al even de telefoon te kunnen pakken en te vragen hoe het er eventueel voor staat van de zomer.
Dus als iemand telefoonnummers heeft en nog suggesties van particulieren dan heel graag!!
Dank je wel voor het lezen van mijn enorme tekst hierboven...haha!