Leider van stal weg: onrust in de tent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Leider van stal weg: onrust in de tent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 15:29

Als bij ons één paard van stal gehaald wordt voor een training, reageert de rest daar - uiteraard - op.

Het valt me echter op dat de stal bij ons helemaal in rep en roer is als de leidster van de stal (Prelude) wordt 'weggevoerd'. Hercules slaakt hoge gilletjes, Pelgrim gaat staan springen in de stal en Gruno probeert zijn deur eruit te rammen (notta chance, buddy!) Haha! . Nu is Prelude ook wel de stammoeder, maar toch..

Is dat bij jullie ook het geval?

lein

Re: Leider van stal weg: onrust in de tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:43

Mijn pony is ook de leider van de groep, maar als hij weg is maken de andere paarden zich daar niet druk om. Bovendien vervangt zijn dominate vriendinnetje hem dan wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:52

Nee niet echt,

Mijn vz paard is ook leider van de kudde, als ik op buitenrit ga dan doe ze nooit wat (ze staan altijd in de wei) maar als we terugkomen hinnikken een paar paarden wel. Maar ze zijn nooit in rep en roer geweest omdat Boudoum even weg was.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:02

Bij de vorige stal wel.
Mijne was dus de leidster en de rest bleef gefasineerd uit het raam staren en een beetje onrustig als ze weg was.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:21

Bij ons is dat niet echt zo omdat de stal heel groot (60 paarden en pony's ofzo) dus ze zijn nooit met z'n alle bij elkaar.

Maar het wel volkome natuurlijk gedrag.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:44

Dat het natuurlijk is weet ik, maar Hercules is wel een erg moederskindje hoor... Vijf jaar geleden is hij gespeend en nog steeds kan hij niet zonder z`n mammie... Watje! Cool

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:49

Bij ons ook. Ik had gister in plaats van mijn eigen ruin de leidersmerrie mee. Thuis was alles in rep en roer, en zodra ik met de trailer het erf opdraaide stonden ze met z'n allen naar elkaar te brullen. Ook Rowan, die niet veel met haar heeft en vrij afstandelijk is naar de anderen.