ik meld mij ook!
Mijn ponys hebben ontzettende last van vliegen.. Vooral als het in de zomer net geregend heeft, is het in frankrijk, waar zij staan, echt enorm erg... Ik vindt het zo zielig en ik heb al veel geprobeert, sprays werken maar heel kort, en die kan ik ook niet gebruiken op hun koppies, ze hebben vooral last van die vliegen bij hun ogen...
Zown netje, kon ik niet vinden in frankrijk, maar ik heb ook liever een oplossing dat ze niet altijd een halster om moeten, maar als dat het enige is wat helpt dan krijgen ze natuurlijk allemaal een halster met net.... Die sliertjes helpen niet, die heb ik namelijk wel, maar de meeste ponys hebben ook een lange voorpluk dus dan zou dat ook moeten helpen..
Om een idee te geven hoe erg het is, hier een 2 fototjes van net na een onweersbui, paardjes dus nat, en dan is het ook nog schemering, extra extra erg dus:
Hassisch, zij heeft ook een kale voor pluk door een huid ziekte die ze gehad heeft, dus bij haar is het altijd het ergst:

En wiskie, hij heeft een mooie voorpluk dus zitten ze toch iets minder bij de ogen... maar nog steeds is het veelste erg, moet echt iets aan gedaan worden..