Fietsen met je paard of pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Fietsen met je paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 13:57

Fietsen met mijn bonte pony Bonanza heb ik vaak gedaan. Ik heb hem nooit losgelaten tijdens het fietsen. Wel een toenmalige vriendin van me, die liet hem los en toen was ik best wel een beetje geschrokken. Je moet wel wat ervaring hebben en stevig op je fiets zitten, maar ik vond het altijd erg leuk om te doen en Bonanza ook. Zo gaf ik hem wat conditietraining.

Heb jij hier ook ervaring mee?

Groetjes Dienie

Riëtte

Re: Fietsen met je paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:12

Nee, heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me op zich een heel mooie manier om je paard beweging te geven, maar die van mij is 1.67 en vrij sterk. Bovendien een hele grote vreterd, zodat je kans loopt dat ze je van de fiets trekt als ze een groen grassprietje ziet Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:14

Ik denk niet dat het wat voor Lucky is, hij is vrij ondeugend Bloos Toch zie ik vaak zat mensen met hun paardje ernaast fietsen hoor Knipoog

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:33

dat deed ik ook altijd met een shethengstje, heel leuk en gezellig Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:48

in de zomer fietsen wij allemaal met onze paarden en pony's omdat ze nogal ver van de boerderij op de wei staan.

Nu fiets ik af en toe om het bij te houden en mijn koudbloed vindt het geweldig!

In de polder heb ik hem nog nooit los hoeven laten, ik pak het halster vast en hij trekt me maar als ie hard wil en dat wil ie, want ik heb hem leren galopperen aan de fiets, vindt ie helemaal geweldig!

Aan de dijk heb ik hem wel eens los moeten laten, omdat meneer aan de andere kant langs een boom ging als ik en wel op het laatste moment.... dan fiets ik gewoon ff door en pak een stukje verderop het touwtje weer terug Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:49

Er zijn zat paarden waarmee het prima kan, helaas heb ik een altijd hongerige stuiterpony, dus ik denk dat ik het niet ga proberen Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:57

Die van mij is zo'n lastpak buiten dat ik het na die paar keer niet meer geprobeerd heb. Of hij trekt je alle kanten op en gaat dan voor je lopen, met een fiets heb je tenslotte jezelf ook nog fietsend te houden, dus hij weet precies wat die wil. Daarbij komt dat bij een scary voorwerp hij op mijn bagagerekje wil meeliften...als die namelijk bang is dan duwt die zijn hoofd achter mijn rug of tegen mijn arm en dan loopt die mee. Wil die dat op de fiets proberen dan lig ik om, niet echt bevorderlijk. Maar ik loop ong. 3 km op zondag met hem, voor mijn conditie en voor zijn afwisseling.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:01

Wat doe je als je pony te hard wil???

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:02

Ik fiets geregeld met Victoria. Ik hou haar wel vast, omdat het nog al wel eens druk kan zijn in het Vondelpark. Op deze manier kan ik lekker zitten en toch haar wat meer beweging geven dan als ik er naast loop, en het is altijd leuk voor de afwisseling.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:28

Jaaaah ik ging ook altijd fietsen met mijn vorige Andalusier...heerlijk vond ie dat Ja

Met mijn nieuwe anda heb ik t nog niet geprobeerd, misschien eens van de zomer ofsow...denk dat ie t ook wel leuk gaat vinden Ja

Rixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:35

Ik heb het wel eens gedaan ..
het kan wel , maar je moet echt niet langs een drukke weg ofzo gaan fietsen .. alleen op het erf en de paarden naar de wei te brengen heb ik het wel eens gedaan .. 1x toen schrok mn pony heel erg en toen vloog ik van mn fiets af Vork nouja dan heb je wel lol .. toen stond Marissa me gewoon op te wachten in de wei .. whaha Clown

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:51

ik zou het nooit doen met een pony aan de hand en dan zelf fietsen.. lijkt me doodeng Knipoog

maar we hebben wel vaak gedaan, dat 1 fietst, en de ander achterop en die houd de pony vast, mocht de pony niet meewerken of raar gaan doen kan de achterste er nog afspringen.. dit hebben we overigens alleen met een 200% verkeersmakke shet gedaan, met een groter paard zou ik toch even 3 keer nadenken voor ik het zou doen..

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:31

vind het wel leuk doen we vaak op de manege maar dan gaan ve met een hele groep best gezellig

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:08

Ik deed dit vaak met een de familiepony van de manege waar ik toen reed en werkte.. Het beest vond het echt geweldig.. Gelukkig niet zo'n groot paardje rond de 1.20.. Maar loslaten, heb ik nooit hoeven doen..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:34

Ik doe het met mijn verzorgpaardje ook wel eens. Die vind het helemaal geweldig.
Eigenlijk is het gekomen doordat hij pertinent weigerde alleen op buitenrit te gaan. Als er iemand meefietste was er niks aan de hand. Wandelen gaat ook gewoon. Maar meerennen met een draf is flink vermoeiend met mijn conditie (=practisch geen) Dus toen eens op de fiets proberen, eerst nog met iemand ernaast, maar het ging goed. Hij had al geleerd niet te eten en naast je te blijven met wandelen dus alles gaat perfect, ben er nog nooit achteraan gesleept in ieder geval.

We fietsen wel altijd in de polder en komt er iets aan dat ie misschien eng kan vinden stap ik voor de zekerheid ff af Vork

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:50

Met haifa doe ik het ook regelmatig als ik bijvoorbeeld geen zin heb om te rijden en voor de afwisseling.
Ze vind het megatof om te gaan fietsen dan gaan die oortjes naar voren en dan kan ze echt megahard draven, maar ze weet dat als het touwtje strak staat dat ze langzamer moet.
Ik kan haifa ook gewoon loslaten en dan loopt ze braaf mee naast de fiets (Tenzij ze honger heeft en een lekker sprietje ziet staan Clown )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:29

Ik fiets heel vaak met mijn pony.

In de winter is het vaak erg slecht weer en hij loopt de hele dag buiten. Dan leg ik er liever geen zadel op, of mijn kont Haha!

Om het wandelen of te wisslen en om de conditie erin te houden, fiets ik heel vaak!

Ik heb er wel flink voor moeten oefenen, vroeger dook hij steeds de berm in en als ik naar links wilde, ging hij naar rechts!
Nu gaat het echt heel goed Ja

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:58

ik fiets vaak met mijn shet, dat gaat super goed.
ik vind het ook leuk om te doen, het is weer eens een andere manier van beweging geven Knipoog
Alleen zou ik niet zo snel gaan fietsen met mijn bijrijdhaf, die is daar veel te eigenwijs voor, ik denk dat hij er zo vandoor rent Clown

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:01

toen ik mijn shet/welsh over ging huizen naar dr nieuwe stal was dat best een eindje lopen Tong uitsteken dus ging alacairon hier op bokt fietsen en ik achterop en Yessie vasthouden Clown ging echt super en ze luisterde prima...misschien toch eens proberen naast de fiets als ik zelf fiets...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:17

Ik deed het altijd een paar keer per week met mijn shet! Ik deed een hoofdstel in met bitstukje en als hij dan te hard ging maakte ik gewoon een ophouding en gebruikte veel mijn stem..
Ik deed het ook voor de conditie en omdat hij het heel leuk vond!
Me buurmeisje had hem een keer meegenomen naar renesse op vakantie en toen ik daar ging logeren zijn we ook met hem naar het strand gefietst, vond ie echt helemaal geweldig!
Ik fietste ook vaak naar me huis, ik maakte echt hele rondreizen vind het echt heel leuk alleen mijn nieuwe pony vind ik een beetje te groot daar fiets ik alleen maar van de wei naar stal maar dat is maar een klein stukje en dan stapt ze ook echt alleen maar...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:52

Ik fiets heel vaak met Eli alleen als ik van te voren zie dat hij wel eens gek kan gaan doen ergens dan stap ik even af omdat ik dan net wat steviger sta, maar eigenlijk komt dat steeds minder vaak voor.
Alleen als ik bijvoorbeeld heuveltje af moet en benenden aan de heuvel komt ook nog een ander paard aan dan loop ik even.
Ik heb hem op de fiets nog nooit los hoeven laten. Lopend wel, als ik wil dat hij harder gaat dan dat hij wil dan wil hij nog weleens stressen als ik dan achter hem terecht kom en kan ik hem niet houden (ook maar drie keer gebeurd hoor). Dus daar let ik goed op op de fiets dat ik hem niet harder vraag te gaan.

Roger gaat nog niet naast de fiets, die moet eerst nog even gewoon aan de hand wat beter luisteren.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:58

Mijn paard is 1.72, heel sterk en heel ondeugend, dus heb het nog maar niet geprobeerd Haha!. Een rustig buitenritje maken is al een hele moeilijke opgave..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:17

Vroeger (jaar of 8 geleden) ging ik ook weleens fietsen met mijn paard. Ze vond het hartstikke leuk en als ze nu een fiets tegenkomt...wil ze er gelijk achteraan....of ze hinnikt naar fietsers Haha! Haha! Ik lig altijd helemaal in een deuk Cool Ze was altijd wel sterk en soms viel ik bijna van m'n fiets af. Ik deed wel altijd een hoofdstel om. Het is gelukkig nooit fout gegaan.
Nu durf ik het eigenlijk niet meer. Ik vind het toch eigenlijk best wel gevaarlijk want je hebt toch minder controle over je paard en als je dan ook te maken hebt met overig verkeer....ik zit er nu toch liever op Haha! Dan heb ik letterlijk en figuurlijk meer de touwtjes in handen.