mijn pony bij iemand plaatsen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

mijn pony bij iemand plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 13:34

Ok ik zit een beetje met een dilemma.

Ik bezit 2 paarden en 2 ponies, nu hoor ik mensen al denken wat een mazzelpik.

Maar mijn 1ste paard is onbruikbaar en dus weilandvulling, houd zielsveel van haar dus weg gaat ze echt niet.
Mijn 2de paardje is een bijna 2jarige met het oog op de toekomst mijn nieuwe rijpaardje.

en nu kom ik bij mijn probleemgevalletje...

Kyra is ooit aangekocht als gezelschap voor Hirondelle ( paard 1) inmiddels is ze 8 en sloopt de boel mede denk ik omdat ze te weinig aandacht krijgt. Het is een schat van een beest maar er zit een kop op. Ze is maar 1.20 m maar een klein kind walst ze omver.
In principe roep ik altijd wat hier eenmaal binnenkomt gaat nooit meer weg, maar ik begin nu best te twijfelen.

Door ziekte is Kyra een jaar geplaatst geweest bij een vriendin van me, hier was ze lief en vrat ze geen kattekwaad uit, maar ja hier kreeg ze dan ook de hele dag aandacht van Vriendin + haar vriendje, zus van vriendin en de moeder van vriendin.

In mijn hart zeg ik ze verdient meer aandacht dan ik haar geven kan.. maar ja wat moet ik?
Verkopen? tja die kleine dingen gaan meestal van hand op hand.. leuk voor dochterlief maar als die te groot word moet ze weer naar een nieuw baasje.. ten eerste gun ik haar dat niet , ten tweede is ze gewoon te sterk en koppig voor kleine kinderen.

Mijn moeder roept maar, weg ermee.. maar ja waarheen dan want we willen haar niet naar kleine kinderen doen en we willen ook niet dat ze hand op hand gaat..

Vannacht toen ik niet kon slapen schoot me uitplaatsing te binnen, oftwel Ik blijf eigenaar maar plaats haar eventueel bij een klein persoon ( geen kind) of iemand die haar als gezelschaps pony wil.
Verkopen wil ik eigenlijk niet, heb genoeg gekken over mijn erf gehad toen mijn draver te koop stond... uiteindelijk heb ik die eigenlijk ook " geplaatst ".
Maar zouden mensen hier wel geinteresseerd zijn ???

wat zouden andere in mijn geval doen????

( oh ja nummer 4 voor de mensen die denken waar is die gebleven, shet die ik co own met mijn zus)
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-03-05 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Alytje

Re: wat te doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:49

ik denk dat er wel mensen in geintereseerd zijn. Ze hoeven geen paard te kopen, maar kunnen wel gebruik maken van een paard Lachen
dat willen mensen denk ik wel, tenminste ik zou het wel willen Knipoog

Ik zou het zelf denk ik ook zo doen, tenzij ik een goed baasje tegenkom die haar wel wil kopen, dan zou ik haar verkopen.

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:36

het is wel een goed idee.
maar een verzorgster... is dat geen idee??
je paard staat bij huis, en je kan ze in de gaten houden..

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:50

is het niet iets om uit te plaatsen en dan te geen mennen voor een volwassenen (is veel minder zwaart namelijk, en veel aandacht)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 23:01

sietske_R schreef:
het is wel een goed idee.
maar een verzorgster... is dat geen idee??
je paard staat bij huis, en je kan ze in de gaten houden..

Zoek me wezeloos naar 1 tje maar hier zijn ze kennelijk nog niet in de maak Tong uitsteken

balli schreef:
is het niet iets om uit te plaatsen en dan te geen mennen voor een volwassenen (is veel minder zwaart namelijk, en veel aandacht)

Mennen zou wel gaan, ze kent het tuig, slepen gaat ook nog wel, maar een kar was een ramp, vloog 3 meter de lucht in.
Zou dus wel gaan maar dan moeten het mensen zijn die weten wat ze doen.

Maar al met al vinden jullie uitplaatsen dus niet eens zo gek ??

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:16

ik heb dit idee zelf ook met mijn koppige welsh van 1.16 m en 8 jaar (ruin).
hij verdient veel meer aandacht en vind mennen te gek, maar ik wil m ook niet verkopen ivm het hand op hand gaan waar jij het over had.
ook kan hij niet op stal staan, want dan word hij echt gevaarlijk en saggo.
als jij iemand hebt, roep mij dan ook ff Tong uitsteken

succes iig!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 00:12

Misschien als een duo aanbieden ??

tja ik vind het echt heel moeilijk

Deel van me zegt ze verdient meer, maar het andere deel waarschuwt me voor waar ze allemaal wel dan niet terecht komen

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:25

nee uitplaatsen is geen gek idee.
ik zou wel regelmatig contact opnemen met de mensen waar je paardje staat. zodat als er wat is dat je gelijk kan ingrijpen.