Woensdag belde de eigenaresse van Ben mij op want ze wilde met me praten. Dat kon pas vrijdag, maar na aandringen van mijn kant kon het dan wel direct.
Kwam ze met het verhaal dat ik Ben geen aandacht geef; mensen op stal hadden gezegd dat ik er iedere keer maar een half uurtje was. Ik dus uitgelegd (en dit wist ze ook trouwens) dat ik vaak vanuit mijn werk langsrij, poets en dan weer weg ga. Dan ga ik thuis eten en rond een uur of 8 weer terug naar stal. De mensen die mij dan 's middags gezien hebben, zijn er uiteraard 's avonds niet meer en daardoor lijkt het voor hen dat ik niet terugkom. Zo flauw!
Eigenaresse dus boos en toen zei ze ook nog; eigenlijk wil ik helemaal geen verzorger, doe ik het liever alleen. Maar ja, omdat ik anders ruzie krijg met mijn man doe ik het maar... Ze maakte het nog even erger: vanaf het begin heb ik er geen goed gevoel over. Niet omdat jij het bent of om wat je met Ben doet, maar gewoon omdat ik vind dat ik het beter kan. Ik kan zelf tenslotte het best voor mijn eigen paard zorgen!
Nou ja, wij het gesprek afgerond en ik naar huis. Jankend mijn instructrice gebeld. Die begreep er ook al niets van want die vind eerlijk gezegd dat ik het beter doe dan de eigenaresse zelf. Bovendien; anders zou zij mij toch ook niet voor haar paard vragen?
Gisteren hadden we clinic op stal. De eigenaresse zou Ben voor mij in de vlechtjes zetten, want ik had dat nog nooit gedaan. Dus zij staat dat te doen, ik haal nog even een doek over het hoofdstel en zadel, zegt ze: Ik hoef toch niet alles te doen!
Daar heb ik niet op gereageerd, ben gewoon doorgegaan. Zij moest later achter de bar staan en ik heb dus Ben verder gepoetst en gezadeld en ben gaan instappen. Zij kwam naar de clinic kijken (mijn moeder en vriend waren er ook en ze zei hen geeneens gedag). De clinic (van een vreemde) ging in het begin niet zo lekker. Ben schrok overal van en ik was niet streng genoeg. De laatste 25 minuten ging het echter super! Ik helemaal blij na afloop aan de eigenaresse gevraagd wat ze er van vond en ze zei alleen maar (heel kattig) dat ik niet snel genoeg kwaad wordt en zo het paard kapot rij!
De rest van de dag heeft ze me genegeerd, ze had het veel te druk met anderen....
Ik voelde me dus behoorlijk k*t en heb weer mijn instructrice opgebeld. Zij begrijpt er echt helemaal niets van. Het lijkt wel of de eigenaresse jaloers is ofzo omdat ik Nobi ga rijden. Misschien is ze bang dat Ben er onder gaat lijden. Dat is helemaal niet zo, want op de dagen dat ik Ben rij, doe ik Nobi niet!
Nu heb ik dus heel slecht geslapen vannacht en steeds maar liggen woelen en piekeren. Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Aan de ene kant vind ik dat ik moet stoppen, want zo is de lol er helemaal vanaf, maar aan de andere kant wil ik Ben niet laten zitten. Ik ben gek van dat paard en ik kan zoveel van hem leren!
Sorry voor het lange verhaal, maar hebben jullie tips?
echt niet.. als iemand zo tegen mij reageerd terwijl het alleen voor het goede van het dier is.. nee is was allang opgestapt