verschil prijzen marktplaats/regio friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

verschil prijzen marktplaats/regio friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:14

Hallo,
ik ben op zoek naar een paard van 4-10 jaar, merrie of ruin, ingereden en verkeersmak, met een goed karakter en geen gebreken.

Mijn richtprijs is tot 2500 euro, op marktplaats is dat de minimumprijs voor een leuk paard, maar mijn buurman, die ook altijd paarden heeft gehad, vind 2500 euro(meer dan 5000 gulden dus) veel te veel voor een normale warmbloed.

Ook van andere mensen hoor ik dat hier in de regio(friesland) veel lagere prijzen schijnen te gelden dan op marktplaats.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En klopt het, waar vind ik dan een leuke ingereden warmbloed voor een leuke prijs?

SummerRemedy

Re: verschil prijzen marktplaats/regio friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:23

Ik weet ook zeker dat je voor minder ook een leuk rijpaard kan vinden. Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die hun paard een "toekomstige dressuurtopper" oid vinden, en de prijs daarom maar verdubbelen ofzo Rolleyes

Ik woon trouwens in Groningen Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:26

vanaf wat voor prijzen kun je een bovengenoemde warmbloed vinden?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:34

Ik denk vanaf 1000 euro, maar dat is wel het goedkoopste dan denk ik, als je bij marktplaats recreatie intypt en dan zoeken kom je best wat leuke beestjes tegen Ja

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:36

Niseyra schreef:
Ik denk vanaf 1000 euro, maar dat is wel het goedkoopste dan denk ik, als je bij marktplaats recreatie intypt en dan zoeken kom je best wat leuke beestjes tegen Ja

nog zoiets, als er recreatiepaard bijstaat, betekent dat automatisch dat ze niet geschikt zijn voor de dressuur?

en als er "voor gevorderden"bijstaat, betekent dat dan dat het paard streken/minder goed karakter heeft?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:56

missnynke schreef:
Niseyra schreef:

nog zoiets, als er recreatiepaard bijstaat, betekent dat automatisch dat ze niet geschikt zijn voor de dressuur?

en als er "voor gevorderden"bijstaat, betekent dat dan dat het paard streken/minder goed karakter heeft?

Ik denk dat je "voor gevorderden" wel serieus kan nemen, maar "recreatie" niet, dat kunnen heel vaak ook goede paarden zijn.
Waarschijnlijk zijn dat gewoon normale mensen die hun paard niet de hemel in prijzen omdat opa ooit iets gewonnen heeft..
Mijn zusje rijdt nu ook leuk wedstrijden met een "recreatie" pony.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:11

dat kun je altijd vragen, de ene ruiter rijd zijn paard recreatie maar dan kan het paardje best dressuur, en "gevorderde" ruiter gezocht betekend ook niet meteen dat t paard rodeo door de bak gaat bij somige, somige willen het paard gewoon niet aan een " beginner" verkopen.

succes met zoeken

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:48

Tip: als je een leuk paardje ziet met misschien een interessante bloedlijn, vraag gewoon een bekende ruiter of fokker bij je uit de buurt wat die er van vind! Nou heb ik het geluk dat mn oud buurman dat is en ik hem altijd kan bellen, maar zulke mensen hebben er geen belang bij om je op te lichten, dus zullen eerlijk hun mening geven! Over het algemeen zijn ze hier wat nuchterder over de prijzen van hun "topper" Z kan een normaal beestje met wat training toch al gauw lopen...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:10

Ik denk dat er vanaf een 1000 euro best een leuk paardje te vinden is. Verder is het net wat de gek ervoor over heeft!
Persoonlijk vind ik veel paardjes op markplaats vrij aan de prijs... Mischien idd onder recreatief kijken. Of een recreatie-paardje ook geschikt voor dressuur kan zijn? Vast wel, ligt er maar an wat je onder dressuur verstaat. Een m of Z paardje zul je er denk ik niet snel vinden in de lagere prijsklasse....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:13

ik heb een paardje te koop voor de recreatie ,en niet geschikt voor de beginner

waarom geen dressuur?
omdat hij nu 12 is B bewezen loopt L ook kan maar zie m niet in een jaar Z worden en dat is wat mensen tegenwoordig onder een dressuur paard zien

beestje is heel erg braaf en zga bom proef
toch niet geschikt voor beginner waarom?

in de bak gaat het wel buiten ook tot dat je een ander paard tegenkomt waar hij graag naar toe wil , als je m dan netjes aan de teugel zet en / of normaal been gebruik hebt zal het absoluut geen probleem zijn
maar als je niet goed zit , been gebruikt , f1t/m3 ruitertje bent, alleen makke manege sullen hebt gehobbeld , dan is hij dus niet geschikt

dus niet geschikt voor de mega beginner maar wel een gewone recreatie ruiter of als manege paardje of tiener die ook af en toe een wedstrijdje wil doen etc etc