Welke camera is het geschikts om te waken voor de geboorte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veteris

Welke camera is het geschikts om te waken voor de geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:13

Hoi,

Het duurt nog wel even, maar over ongeveer 2 maandjes zal mijn merrie een veulentje krijgen. Nu wil ik graag een camera met monitor aanschaffen, zodat ik niet iedere keer naar de stal moet om te kunnen zien hoe het ervoor staat. Mijn vraag is welke camera hiervoor geschikt is en waar ik op moet letten bij de aankoop (is bijvoorbeeld draadloos aan te raden, is geluid handig enz)?

Ik hoor graag over jullie ervaringen zodat ik straks een goede keus kan maken!!

Alvast bedankt voor de reacties! Haha!

Eilatan

Re: Welke camera is het geschikts om te waken voor de geboor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:21

Draadloos is handig als je geen ruimte heb om kabels te spannen, maar heb je dat wel zou ik geen draadloos nemen.
Je hebt namelijk veel kans dat de verbinding gestoord wordt door mobiele telefoontjes, andere electrische aparaten in de buurt, of gewoon een muur waar die moeilijk door heen komt..
En geluid is misschien wel handig, want als er dan iets is en je kijkt ff niet ofzo dan hoor je wel vanalles en kan je gaan kijken...
Maar ik zou dus alleen voor de draadloos gaan als je geen mogelijk hebt voor kabels te spannen...

Iig wel gefeli met je paardje en toekomstige veulentje Haha!

Anita_D

Re: Welke camera is het geschikts om te waken voor de geboor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:10

Toen mijn paard geboren werd had ik een camera met kabel en een bijbehorend televisie toestelletje van iemand geleend.
Het was even een gedoe met de kabel vastmaken via het plafond, over de staldeur naar buiten en door een raam ons huis binnen Haha!
Het was voor een paar weekjes, dus ik had de kabel niet helemaal vastgemaakt overal.
Ik nam s'nachts het toestel mee naar boven, en overdag weer mee naar beneden, inclusief kabel Haha!

Nu heb ik draadloze cameras in de stal hangen en om een goed beeld te krijgen moet je inderdaad soms je toestelletje wat draaien of verplaatsen, en hij reageerd ook op langslopen enzo.
Dus qua beeldkwaliteit is met kabel wel betrouwbaarder.